Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I over lengre periode drev kjæresten min og søkte opp en "arbeidskollega" på Facebook. Ikke så ofte som hverdag, men omtrent hver uke i flere måneder (han søkte opp kun henne). Jeg visste at de jobbet en del sammen. Har vært plaget av dette lenge, men prøvd å legge det bak meg uten å si noe til han.

Her og dagen hadde vi en krangel og da tok jeg opp dette. Jeg ba ham om å fortelle meg hvorfor han måtte søke opp henne hele tiden, og der kom svaret - han synes ikke jeg var like pen som før..

Har gått opp en del i vekt og har hudproblemer som jeg sliter med. Hvordan skal jeg takle det han sa? Føler nå at jeg ikke er bra nok, at han synes andre jenter er penere osv. Tanker om at han kanskje skulle ønske at jeg så ut som henne.. Pen og slank. Når vi har sex, når vi er på stranda. Og det med at de jobber mye sammen.

Han har alltid ellers vært flink til å gi meg komplimenter. Men etter det han sa igår, det bekreftet alle mine mistanker om at jeg ikke er bra nok for han.. Hvordan skal jeg klare å legge dette bak meg?

Anonymous poster hash: 08beb...cab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo kansje legge noen kilo bak deg så hjelper det? Hvis du har latt deg forfalle totalt og blitt tjukk er det ikke så rart at noe av tenningen forsvinner, uavhengig av hva kvinnene her på KG mener.

Anonymous poster hash: 90c5a...a66
  • Liker 20
Gjest multibox
Skrevet

Hvis du ikke er fornøyd med vekta di kan det heldigvis gjøres noe med.

Hudproblemer kan være vanskelig å , og jeg har selv hatt ganske kraftige, så vet hvordan akkurat det er.

Uansett, selv om jeg skjønner at det ikke er kult om du føler at han ikke synes du er "bra" nok, er det mye viktigere at du er fornøyd med deg selv. Har du f.eks gått opp mye i vekt etter dere ble sammen??

Føler det er mange jenter som driver med "false advertising" hvor de holder seg slanke/pene frem til de får seg kjæreste, og deretter lar de seg forfalle.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For noen svar du har fått. Det er selvfølgelig veldig ufølsomt av kjæresten din å fortelle deg at det plager han at du ikke er like pen som før. Og at han prøver å rettferdiggjøre at han søker opp kollegaen på facebook på grunn av ditt utseende, er helt bak mål. Han er umoden og lite empatisk.

Mitt råd er å dumpe kjæresten. Så kan du bruke tid på seg selv. Begynne å trene, prøve å forbedre hudproblemene. Men gjør det for deg selv og ikke for en kjæreste. Du skal ikke ta tilbake kjæresten om han kommer krypende når du er slankere. Han er ikke verd deg.

Anonymous poster hash: 30323...ce9
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er han fortsatt sammen med deg dersom han ikke syns du er pen lenger? Dump han. Finn deg en som liker DITT utseende, og som ikke trenger å søke opp andre venninner for å bli fornøyd.

Anonymous poster hash: 5faba...593
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For noen svar du har fått. Det er selvfølgelig veldig ufølsomt av kjæresten din å fortelle deg at det plager han at du ikke er like pen som før. Og at han prøver å rettferdiggjøre at han søker opp kollegaen på facebook på grunn av ditt utseende, er helt bak mål. Han er umoden og lite empatisk.

Mitt råd er å dumpe kjæresten. Så kan du bruke tid på seg selv. Begynne å trene, prøve å forbedre hudproblemene. Men gjør det for deg selv og ikke for en kjæreste. Du skal ikke ta tilbake kjæresten om han kommer krypende når du er slankere. Han er ikke verd deg.

Anonymous poster hash: 30323...ce9

Jeg er helt enig i at du bør slå opp med kjæresten. Dersom du bryr deg så lite om han at du ikke gidder å trene eller holde deg i form, fordi "det er kun det indre som teller" og så reagerer på at han ikke tenner like mye lengre, fortjener han bedre.

Anonymous poster hash: 90c5a...a66

• Liker 5
Gjest fotballflue
Skrevet (endret)

Huff, det var dårlig gjort av han å si synes jeg, men han var i det minste ærlig (på en litt brutal måte, kanskje).

Det er lett å gå opp i vekt når man får seg kjæreste. spisevaner endrer seg osv osv. Hudproblemer kan jo også komme av vektøkning.

Hvis du føler deg bra som du er nå, så synes jeg du skal revurdere forholdet, du trenger ikke en person som trykker deg ned, når du i utgangspunktet har det bra med deg selv.

Men hvis du ikke føler deg så bra, så kan du jo kanskje begynne å trene og spise sunt (hvis ikke du gjør det fra før da).

Synes uansett han høres ut som er dritt.

Endret av fotballflue
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er fornøyd med vekta di kan det heldigvis gjøres noe med.

Hudproblemer kan være vanskelig å , og jeg har selv hatt ganske kraftige, så vet hvordan akkurat det er.

Uansett, selv om jeg skjønner at det ikke er kult om du føler at han ikke synes du er "bra" nok, er det mye viktigere at du er fornøyd med deg selv. Har du f.eks gått opp mye i vekt etter dere ble sammen??

Føler det er mange jenter som driver med "false advertising" hvor de holder seg slanke/pene frem til de får seg kjæreste, og deretter lar de seg forfalle.

Vekten har alltid gått opp og ned, men veier omtrent det samme som da vi ble sammen (4 år siden). Er klar over at jeg ikke er like slank som alle de andre jentene han søker opp, men det burde han vel har akseptert når vi ble sammen? Hudproblemer har jeg alltid hatt gjennom disse årene. Er veldig glad i å pynte meg og bruker god tid hver morran.

Jeg får ofte komplimenter av andre og har det helt ok med meg selv. Men jeg ønsker jo å være bra nok for kjæresten min! Nok til at han ikke trenger å se på andre jenter i såfall..

Anonymous poster hash: 08beb...cab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stygt av han og si det, feile verdier og feilt fokus- trash, ingenting å satse videre på.

Anonymous poster hash: 32a6b...f2f
  • Liker 1
Skrevet

Hei!

Hudproblemer har jeg hatt selv i 15 år. Men først nå har jeg tatt opp kampen selv, gått til hudlege og begynt på "Isotretinoin"!

kutt ut sukker og feit mat da huden reagerer i tillegg til hormonelle svingninger og p-pillene du bruker(anbefaler Zoely.

AnonymBruker
Skrevet

Ja gå til lege og bli henvist til hudlege!! :) Jeg har hatt store, store hudproblemer. Begynte også med isotretinoin som en skriver over her, på noen måneder var alle kvisene vekke. Helt utrolig. Kjæresten min hadde også store problemer med huden, og begynte med roaccutane. Perfekt hud nå.

Anonymous poster hash: 0ff6b...db0
AnonymBruker
Skrevet

Ikke verdt å samle på. Skikkelig dumt å gjøre ditt utsene til problemet når det er tydelig han som er et problem.

Anonymous poster hash: 45c8b...981
  • Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Jada, du kan prøve å bli kvitt hudproblemene og slanke deg, men det forandrer ikke det faktum at du har en kjæreste som får deg til å føle at du ikke er bra nok. Og som attpåtil driver og sjekker ut andre kvinner i stedet for å snakke med deg.

• Liker 4
Skrevet

Alle blir mindre pene før eller senere, også han. Hvis utseende er det eneste som teller for ham, er det like greit at han avslører det nå, så slipper du å bli dumpet for ei som er 20 år yngre når han kommer i panikkalderen.

Ikke la dette gå ut over selvfølelsen din. Dropp ham. Og så blir du med på en slanketråd på kropp-og-helseforumet her til høsten :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke noen gjør det bevisst. Vi holder oss slanke og pene like mye for egen del, som for kjærestens. Men det stemmer at man kan legge på seg når man kommer i et forhold, fordi man trives. Selv var jeg tynn og uten former da jeg ble sammen med min mann. Jeg hadde prøvd lenge å legge på meg uten hell. Da var jeg 45 kg. Etter et halvt år sammen, der han laget middag til meg hver dag, hadde jeg kommet opp i 52 kg. Var slank og med former. Så du kan vel si jeg blomstret opp, ikke forfalt.

• Liker 2
Gjest Heartbeat
Skrevet

Hvilken sjarmerende type må jeg si :sjokkert:

En kjæreste skal løfte deg opp, få deg til å blomstre og gjøre deg lykkelig. Han her er motsatt. Spørsmålet er jo om du har det bedre uten han ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det er helt uakseptabelt av en kjæreste å få deg til å føle det sånn, utrolig umoden oppførsel, si sånt og sitte og søke opp en jente på facebook som en fjortis. Dette er ikke en mann,men en umoden guttunge.

Vil du bruke livet ditt på dette?

Anonymous poster hash: aa924...7af
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du deg forfalle da? Helt enig i noen av svarene her. At noen gir deg råd om å finne deg en ny en synes jeg nare er latterlig, for det kan fort bli en ond sirkel. Dere damer tror at med en jævla gang dere har fått dere type, så kan dere bare ese ut og gi faen liksom. Vi menn synes ikke det er greit.

Anonymous poster hash: 1dfa5...3f3

Skrevet

Hvorfor lar du deg forfalle da? Helt enig i noen av svarene her. At noen gir deg råd om å finne deg en ny en synes jeg nare er latterlig, for det kan fort bli en ond sirkel. Dere damer tror at med en jævla gang dere har fått dere type, så kan dere bare ese ut og gi faen liksom. Vi menn synes ikke det er greit.

Anonymous poster hash: 1dfa5...3f3

Og du snakker på vegne av alle menn? Hun sier jo at hun veier omtrent det samme som når de møttes, steller seg hver dag og får komplimenter fra andre. Her er det åpenbart kjæresten som prøver å få et negativt fokus på henne, i håpet om at hun fokuserer mindre på hva det er han egentlig driver med; nemlig å følge med andre kvinner på nettet når han selv er i et forhold.. Typisk hersketeknikk.

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo slanke deg og prøve å ikke spise mat som trigger dårlig hud. Greit nok at du kan dumpe han og finne deg en annen, men hvis du har gått ned en divisjon ellerto, må du sannsynligvis finne ny manni tilsvarende lavere divisjoner. Så dahar du valget mellom å heve din attraktivitet, eller ha en lite attraktiv ny man.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...