Gå til innhold

Hvilken av disse samfunnene ville du levd i?

37 stemmer

1. 1. Hvilken av disse samfunnene ville du valgt? (For kvinnene)

• Et samfunn der du hadde resurser, godt helsestell, mat og underholdning. Men ingen egen familie.
      6
    • Et samfunn der du hadde nok til å greie deg materiet, og et relativt greit helsestell. Men med egen familie
      19
    • (Jeg skal ikke svare her, er mann)
      12
  2. 2. Hvilken av disse samfunnene ville du valgt? (For mennene)

• Et samfunn der du hadde resurser, godt helsestell, mat og underholdning. Men ingen egen familie.
      7
    • Et samfunn der du hadde nok til å greie deg materiet, og et relativt greit helsestell. Men med egen familie
      5
    • (Jeg skal ikke svare her, er kvinne)
      25

Anbefalte innlegg

Gjest Idollet
Skrevet

Hvilken av disse samfunnene ville du levd i? Skriv gjerne hvorfor :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten familie, rett og slett fordi jeg ikke vil ha det ansvaret og det slitet.

• Liker 2
Skrevet

Hvilken av disse samfunnene ville du levd i? Skriv gjerne hvorfor :)

Jeg forstår ikke hvorfor fraværet av familie skal være det sentrale alternativet. Jeg elsker mine onkelbarn og kunne ikke tenkt meg et liv uten dem.

• Liker 2
Skrevet

Et liv uten familien min er helt utenkelig. De er det viktigste i livet mitt.

Skrevet

Jeg tolker "egen familie" som en familie jeg selv kan stifte. Dersom det ikke er tilfellet, og at det gjelder familie som far & mor og slikt, så takker jeg nei takk til det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tolker "egen familie" som en familie jeg selv kan stifte. Dersom det ikke er tilfellet, og at det gjelder familie som far & mor og slikt, så takker jeg nei takk til det.

Hvis ikke du vil ha barn, hvem skal stelle for deg på gamlehjemmet da? Må vi hente inn flere flyktninger fra Somalia og Syria, flyktninger som faktisk er mentalt fruktbare?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du vil ha barn, hvem skal stelle for deg på gamlehjemmet da? Må vi hente inn flere flyktninger fra Somalia og Syria, flyktninger som faktisk er mentalt fruktbare?

Tar denne som anonym. Foreldrene mine hadde nok en lignende filosofi for hvorfor de fikk barn. Nå har jeg ingen kontakt med dem og kommer ikke til å møte opp i begravelsene en gang når den første av dem omkommer (de er bare i 50 åra). Det var med andre ord en svært dårlig investering å få meg for å sikre alderdommen sin, de burde heller investert pengene og så leid inn selskap/hjelp. Håper de dør ensomme :)

Anonymous poster hash: 2e38f...b53

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du lurer på. Hvorfor er det ikke et alternativ med ressurser og i tillegg familie? Bor du i Norge uten familie, og lurer på om du skal bli her, eller reise til det landet der du har familien din, men der må du ta deg av dem?

Skrevet (endret)

Tar denne som anonym. Foreldrene mine hadde nok en lignende filosofi for hvorfor de fikk barn. Nå har jeg ingen kontakt med dem og kommer ikke til å møte opp i begravelsene en gang når den første av dem omkommer (de er bare i 50 åra). Det var med andre ord en svært dårlig investering å få meg for å sikre alderdommen sin, de burde heller investert pengene og så leid inn selskap/hjelp. Håper de dør ensomme :)

Anonymous poster hash: 2e38f...b53

Det er trist å høre at de ikke var gode for deg. Du skal selvfølgelig ikke ha barn dersom du selv ikke ønsker å gjøre gode ting med og for barna dine. Og barna du eventuelt før bør ønske å gjøre gode ting for deg. I motsatt fall er sterilisering å anbefale, men vent noen år med det, i tilfelle du skifter mening og mål i livet.

Men dine skattepenger bidrar iallfall til at det offentlige kan ta vare på dine gamle.

Endret av I Grosny
Gjest Idollet
Skrevet

Spørsmålet var mer verdimessig. Hva ville du hatt, en famile og overlevbare forhold. Eller ingen familie og materiell rikdom.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...