AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 I august i fjor ble det slutt med "mannen i mitt liv", og jeg har siden den gang gjort alt jeg makter for å komme over han, men han har vært i tankene mine hver dag. Grunnen til at det ble slutt er pga avstand og jobb. Vi hadde ikke tid til hverandre, og dette gikk veldig utover kommunikasjonen. Så vi ble enige om å gjøre det slutt. Har ikke hatt noe kontakt i ettertid, men for ett par måneder siden la han meg til på snapchat og begynte å snakke til meg der, og her om dagen begynte han å ringe og sende meldinger hvor han spurte om hvordan det gikk og om jeg kunne komme på besøk en dag Hjertet mitt fløy i taket og adrenalinet slo skikkelig inn for første gang på lenge, sier litt om hvor glad jeg er i han.. Er samtidig redd for at han bare er ute etter ett ligg, og at jeg vil ende opp knust igjen. Men jeg føler så utrolig mye for han at jeg er villig til å risikere det. MEN jeg møtte en gutt i desember, og han var veldig gira og forelska, så jeg bestemte meg for å gi det en sjanse. Vi ble sammen og vi har det fint, men jeg føler ikke det samme for han som jeg gjør for eksen. Har aldri følt meg direkte forelska med andre ord. Men han er ufattelig snill og gjør alt for meg, så jeg har ikke hjerte til å såre han, selv om jeg nå virkelig kjenner på det at han og jeg ikke er rett for hverandre.. Han vil at jeg skal flytte inn hos han når han får seg leilighet om ett par måneder, og jeg har egentlig takka ja til det. Aff, aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Har vært ganske avvisende til eksen og sagt at jeg ikke har tid og blablabla, men han vil veldig at jeg skal komme.. Jeg kommer ikke til å dra til eksen mens jeg er sammen med han jeg er sammen med nå, så jeg vurderer egentlig å si til nåværende kjæreste at jeg trenger litt tid for meg selv til å finne ut hva jeg vil. Men føler meg så pill råtten som gjør det:( har den siste tiden slitt med spiseforstyrrelser også, noe som har resultert i at jeg er veldig opp og ned i humøret og egentlig har nok med meg selv fra før av, så det å slå opp med nåværende kjæreste har egentlig vært ett tema i hodet mitt lenge. Men det at eksen begynte å ta kontakt igjen trigga det veldig. Ut ifra det jeg skriver sier det seg selv at jeg bør slå opp med en gang. Jeg fortjener vel egentlig ikke en så bra gutt som det jeg har nå.. Men er livredd for at jeg kommer til å angre. Føler egentlig at jeg tar han litt for gitt, og at jeg "ikke vet hva jeg har før jeg mister det". Såja.. Dette ble veldig rotete, men noen som har vært i en lignende situasjon og har noen råd? Satt og snakka i en time i telefonen med eksen igår, og vi snakka bare om alt og ingenting og alt var på en måte som før. Det var verdens herligste følelse. UFF, jeg føler meg som en dritt.Anonymous poster hash: 77fd0...e2b
lulle Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Er det noe i forholdet rundt esken som er drastisk endret slik at du tror dere kan få det til?
Hulderen Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Jeg syns du skal holde på nåværende og kutte kontakten med eksen. Dere har forsøkt å være sammen, og det gikk ikke. At eksen nå angrer og vil ha deg tilbake, betyr bare at han har oppdaget hva han hadde. Når dere er sammen igjen, vil det antagelig gå like dårlig som sist. Mens han du nå er sammen med har du det godt med, du er bare ikke kommet helt over eksen. 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Jeg synes du skal si til nåværende kjæreste har du må i tenkeboksen, og så møter du eksen. Anonymous poster hash: 2434b...b85 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Men har noe endret seg når det gjeder livssituasjonen til deg eller eksen? Hvis ikke vil vel de samme problemene oppstå igjen og da er det jo meningsløst å plukke opp igjen den tråden. Anonymous poster hash: bb3cd...410
Gjest Linneah2013 Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Sett deg i kjærestens situasjon, hva hvis han fortsatt hadde følelser for eksen, og ville møte henne i skjul, men ha deg i bakhand i tilfelle det ikke gikk der, hva hadde du synes om det? Tenk på dette, da vil du innse at det eneste rette her er å avslutte med kjæresten, som du tydeligvis ikke har rette følelsene for, da kan du dra til eksen med god samvittighet.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Jeg har vært i en lignende situasjon, og valgte heldigvis nåværende. Men jeg var allerede ganske forelsket i han da, men så på eksen som min ekte kjærlighet. Nå er det en stund siden, og jeg er evig takknemlig for at jeg valgte riktig gutt, og ser ikke på eksen som min ekte kjærlighet lenger, den tittelen har kjæresten Anonymous poster hash: e85c5...9d7 2
Wiola Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 Du skriver at du har tenkt på å gjøre det slutt i lengre tid med nåværende uavhengig av eksen. Så du bør du gjøre det slutt. Det er ikke rettferdig ovenfor nåværende at du kaster bort hans tid på at du skal bestemme deg. La han komme seg videre, og la han finne ei anna jente han kan bli lykkelig sammen med. Du har jo tydeligvis ikke de rette følelsene for han. Deretter kan du gjøre som du vil med eksen, eller evt. finne en annen fyr som får frem de rette følelsene i deg.
Hulderen Skrevet 22. juni 2014 #9 Skrevet 22. juni 2014 (endret) Jeg tror jeg skal stille deg samme spørsmål som jeg gjorde overfor en venninne for noen år siden. Hun var i tilsvarende situasjon. "Hvis du ikke var sammen med noen av disse to mennene, og skulle velge en av dem, hvem ville du valgt?" Venninnen min gikk i tenkeboksen, og oppdaget at hun ville valgt sin nåværende. Så hun avviste eksen, og rettet alle sine følelser og oppmerksomhet mot sin nåværende. Hun har aldri angret, og de har giftet seg og fått barn Endret 22. juni 2014 av Hulderen
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #10 Skrevet 22. juni 2014 Tusen takk for alle svar:) Har nå snakket med kjæresten og det er slutt. Det er veldig kjedelig, men føler meg på en måte befridd også. Tror jeg virkelig trenger litt tid alene, så blir ikke så jeg drar til eksen. Anonymous poster hash: 77fd0...e2b
Hulderen Skrevet 22. juni 2014 #11 Skrevet 22. juni 2014 Det var en ryddig løsning, jeg er glad du ikke valgte å holde kjæresten på gress. Lykke til med singellivet og å finne deg selv
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #12 Skrevet 22. juni 2014 Det var en ryddig løsning, jeg er glad du ikke valgte å holde kjæresten på gress. Lykke til med singellivet og å finne deg selv Tusen takk, og tusen takk for hjelpen! Anonymous poster hash: 77fd0...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 Tusen takk for alle svar:) Har nå snakket med kjæresten og det er slutt. Det er veldig kjedelig, men føler meg på en måte befridd også. Tror jeg virkelig trenger litt tid alene, så blir ikke så jeg drar til eksen.Anonymous poster hash: 77fd0...e2b Riktig gjort av deg tror jeg Du skriver at det ble slutt med eksen i august og du ble sammen med han nye i desember, det var nok for kort mellomrom til at du kunne gå inn i det nye forholdet med hele hjertet ditt. Når det blir slutt med noen man har mye følelser for så bør man gi seg selv et år ihvertfall, er min teori. Man trenger, som du sier, å være en stund alene og distansere seg fra forholdet til eksen før man er klar for noe nytt. Hvis du innerst inne vet at det ikke er noe vits i å gjenoppta forholdet til eksen du har sterke følelser for, så bare dropp å møte ham i det hele tatt. Bare bryt kontakten og finn på noe kjekt i sommer som får tankene over på andre ting, og så går det fint Anonymous poster hash: d5588...be0
Teethgrinding Skrevet 22. juni 2014 #14 Skrevet 22. juni 2014 Dette er jo en sånn klassisk situasjon der rebound-fyren er snill og god, mens den slemme eksen er farlig spennende. All logikk tilsier at du dropper eksens destruktive inntog tilbake i livet ditt. Men det er en balansegang der likevel. Dersom du ikke klarer å få han ut av hodet er det poengløst at du skal ha et forhold til rebound-fyren. Mannen fortjener bedre enn som så, og det vet du jo selv.
Hulderen Skrevet 22. juni 2014 #15 Skrevet 22. juni 2014 Dette er jo en sånn klassisk situasjon der rebound-fyren er snill og god, mens den slemme eksen er farlig spennende. All logikk tilsier at du dropper eksens destruktive inntog tilbake i livet ditt. Men det er en balansegang der likevel. Dersom du ikke klarer å få han ut av hodet er det poengløst at du skal ha et forhold til rebound-fyren. Mannen fortjener bedre enn som så, og det vet du jo selv. Leser du litt over der innlegget ditt havnet, så vil du se at TS har funnet en god løsning.
Teethgrinding Skrevet 22. juni 2014 #16 Skrevet 22. juni 2014 Leser du litt over der innlegget ditt havnet, så vil du se at TS har funnet en god løsning. Aiai. Gikk glipp av den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå