AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 Vurderer å gå til anskaffelse av en le creuset jerngryte og lurer på hva deres beste oppskrifter hvor dere bruker denne er? Anonymous poster hash: 6fe99...24a
Aranciata Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Jeg lager mye linsegryter og supper i den, men favoritten er "No Knead Bread", altsaa brod som man ikke trenger aa elte. Her er en norsk versjon: Hobbykokken og her er den originale fra New York Times. Det blir veldig, veldig godt!!
Emelisse Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Bruker min mye til mat som langstekes i ovnen. F.eks. chili, lammeskanker eller biffgryter med øl eller rødvin.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Bumper denne opp, er det noen som har oppskrifter på gryter man kan lage? Anonymous poster hash: 2b39b...562
kremt Skrevet 6. august 2014 #6 Skrevet 6. august 2014 Bruker min mye til mat som langstekes i ovnen. F.eks. chili, lammeskanker eller biffgryter med øl eller rødvin. Er ikke gryta for høy på kantene for at den kan brukes i ovnen? Eller er det bare jeg som er rar?
Zzyzx Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Jeg har to størrelser og begge passer fint i ovnen. Akkurat nå lager jeg løksuppe i en le creuset.
Gjest Lille-pus Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 (endret) Altså det er emaljerte støpejernsgryter, ikke noe 'magisk' eller hemmelig med superspesielle og 'hemmelige' oppskrifter som kun kan lages i en Le Creuset gryter og vil være totalt mislykket om du lager det i en annen gryte. Alt du ellers lager i en gryte kan du lage i en gryter produsert av Le Creuset. Og før du hiver gryten i ovnen så husk at standardknotten på lokket ikke er egnet for opphold i stekovn, så husk å bytte den sorte standardknotten med en stålknott før du bruker gryten i stekovnen. Jeg har 2. Endret 7. august 2014 av Lille-pus 1
debattanten Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 (endret) Fordelen med Le Creuset er vel at det er en emaljert jerngryte. Å bruke rødvin, eller syrlige ingredienser som tomat osv er ikke anbefalt i en jerngryte. Da det både gir rar farge, smak og ikke er helsemessig bra. Veldig mange gryter inneholder nettopp syrlige greier. Det finnes flere konkurrenter til Le Creuset til en bedre pris. Endret 7. august 2014 av debattanten
Emelisse Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Er ikke gryta for høy på kantene for at den kan brukes i ovnen? Eller er det bare jeg som er rar? I en vanlig stekeovn går det aldeles strålende, selv med lokk. Setter rista neders i stekeovnen og durer inn gryta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå