Gå til innhold

Tips til gode shots?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann, søte små

Søker noen nye tips og alternativer til velsmakende shots/sprit generelt. Trenger å utvide horisonten litt. Alt går stort sett ned så lenge det IKKE er lakrissmak av noe slag. Da brekker jeg meg bare, og det vil bli min død.

wink1.jpg

Takk, på forhånd!

xoxo

Anonymous poster hash: 6bfc3...524

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Geleshots?

Anonymous poster hash: 2e140...3a1
AnonymBruker
Skrevet

Geleshots?

Anonymous poster hash: 2e140...3a1

Grei tanke, men tar for lang tid å lage for min del. Herligheten skal gjerne komme rett ut av flaska, seru.

AnonymBruker
Skrevet

INGEN?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å fylle shotglass nesten helt fullt med smirnoff lime og toppe opp med pittelitt redbull, den er kjempe god.

Anonymous poster hash: 591bd...5bd

Skrevet (endret)

.

Endret av Ruslebiff
Skrevet

Galliano med kaffe og krem, B52 - gode shots, men inneholder flere ting.

Lemondrop er godt. Vodka og sourmix med sukker rundt kanten.

Skrevet

Husker vi lagde en vi kalte pitbull da jeg var yngre. Shot av vodka, litt ublandet rød saft og et par dråper tabasco. Smakte merkelig nok ikke vodka. Bare søtt etterfulgt av litt stikking på tunga :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Galiano hot shot :danse:

Anonymous poster hash: a9d87...a1d
Skrevet

Galiano med sjokolademelk og krem. Det er helt fantastisk!! 😁😁

AnonymBruker
Skrevet

Geleshots tar overraskende kort tid å lage, det som tar tid er at de skal få stivne, men da gjør du andre ting. Selve tillagingen tar kort tid, du må bare komme på at du vil lage de litt på forhånd.

Oppskrift:

1 pakke freia gele.

2,5 dl vann

2,5 dl brennevin (helst rom, Bacardi av noe slag. Vodka gir en veldig sterk spritsmak)

Kok opp vannet, ta kjelen av platen, tilsett gelepakken og rør.

Vent til vannet har sunket godt i temperatur før du tilsetter Bacardien. Setter du kjelen i kjøkkenvasken fylt med litt vann så blir den avkjølt ganske fort.

Tilsett så Bacardien og rør rund til det er blandet.

Hell i shotglass og sett i kjøleskapet. Den trenger noen timer på å stivne, vi bruker å regne rundt 4 timer, men det går nok litt fortere enn det.

Vi bruker å sette en tannpirker (uten smak!) i geleen i hvert av shotteglassene slik at det er lettere for folk å få ut geleen. Vi bruker også engangsshotglass i plast som man får kjøpt på vanlige matbutikker/nille/europris osv.

Du kan gjøre den sterkere eller svakere ved å tilsette mer vann og mindre sprit, eller omvendt. Men total væske tilsatt skal være 5 dl. Er usikker på om du kan kun bruke sprit, jeg tviler egentlig på at den vil stivne da. Men jeg har laget med 3 dl sprit og 2 dl vann og det gikk helt fint.

Anonymous poster hash: 9b4a3...f4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...