Gå til innhold

Glemt å melde fra om boligopplysninger til Skatteetaten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte bolig på vårparten i fjor (førstegangskjøper), og da jeg fikk selvangivelsen i år sjekket jeg raskt over at rentene ol. stemte, og tenkte at alt var i orden. Nå som skatteoppgjøret kom, tok jeg en ekstra kikk og ser at ligningsverdien på boligen min ikke står oppført.. Jeg har rett og slett glemt å melde fra om boligen min :O Utrolig flaut siden jeg har litt greie på dette og absolutt burde visst bedre. På Skatteetatens hjemmesider står det at man skal melde fra når man får selvangivelsen i mars/april, hvis ikke kan de fastsette ligningsverdien ved skjønn og eventuelt vurdere å illegge tilleggsskatt. Jeg må forresten presisere at denne lille (store) bommerten ikke har noe å si for skatten min, siden jeg har netto gjeld uansett.

Noen har gjort samme tabbe? Hva skjedde? Jeg sendte inn skjemaet nå, og tenkte å ringe på mandag og "be om tilgivelse". Huff, dette er pinlig :P

Anonymous poster hash: dac4f...f30
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel ingen stress eller pinlig?

Anonymous poster hash: 9c01b...389
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel ingen stress eller pinlig?

Anonymous poster hash: 9c01b...389

For meg som er utdannet innen økonomi synes jeg det er pinlig :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke meldt fra om kjøp av bolig, og det har kommet på automatisk pga. lånet. Men det er kanskje det du mener, at lånet ditt ikke har endret seg ved kjøp av bolig? Ville ikke stresset med det i hvert fall om det ikke utgjør noe forskjell.

Anonymous poster hash: 91303...aa9
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke meldt fra om kjøp av bolig, og det har kommet på automatisk pga. lånet. Men det er kanskje det du mener, at lånet ditt ikke har endret seg ved kjøp av bolig? Ville ikke stresset med det i hvert fall om det ikke utgjør noe forskjell.

Anonymous poster hash: 91303...aa9

Lånet er der, men ligningsverdien av boligen (formue) har ikke kommet på.

AnonymBruker
Skrevet

Lånet er der, men ligningsverdien av boligen (formue) har ikke kommet på. Anonymous poster hash: dac4f...f30

Ring Skatteetaten i morratidlig. Det ordner seg, og vil ikke ha noen innvirkning på utfallet av skatteoppgjøret.

Anonymous poster hash: db7d9...a31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...