Gå til innhold

Tamponger

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er sikkert skrevet om det tusen ganger tidligere, men jeg gidder ikke å lese gjennom.

Kan noen annbefale tamponger som faktisk tar å suger opp blodet?

Verken ob-flour eller always sine gjør det, og tampax sin strekker jo seg bare.

Takker for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Always er de beste, de suger alt blodet og utvider seg slik de skal. Tampax sine utvider seg bare i lengden og OB loer. Finnes det noen andre merker da? Hvis du ikke synes tampongen suger blodet bruker du kanskje feil størrelse eller den ikke er satt inn riktig.

Skrevet

Ob var ihvertfall mye bedre før...nå er de blitt dårlige....loer og lekker som bare det - uansett hvor store jeg bruker....

Jeg foretrekker Always...der kan jeg bruke mindre tamponger enn hos OB og likevel lekker de ikke.

Gjest allium
Skrevet

Alt lekker på meg, det har det alltid gjort. Muligens hadde de største fungert, men dem får jeg ikke inn.

Nå har jeg begynt med dette:

http://www.keeper.com

Er kjempefornøyd. Ingen lekkasje mer, og masse penger spart.

Skrevet

Hvis den lekker bruker dere for liten størrelse, eller dere har ikke satt den inn riktig. Tamponger lekker ikke av noen annen grunn!

Skrevet
Hvis den lekker bruker dere for liten størrelse' date=' eller dere har ikke satt den inn riktig. Tamponger lekker ikke av noen annen grunn![/quote']

Nettopp. Og at en tampong er for stor kan umulig stemme, vi er tross alt laget for å få plass til et babyhode...

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bruker kun OB...Always lekker hos meg (og det er ikke fordi størrelsen ikke stemmer, jeg har prøvd de alle..)

Har lenge tenkt på å teste ut de First price-tampongene, men har aldri alltid vært på rema når jeg har handlet tamponger...

Clea

Gjest Virvel
Skrevet

Enig med de andre her; prøv en størrelse større. Forøvrig synes jeg de nye OBene er supre. Jeg har aldri opplevd lekkasje (det gjorde jeg ikke med de gamle heller, da), og det at de loer skjønner jeg bare ikke... Mine gjør da ikke det! Jeg vet jeg har spurt om det i hver eneste tampongtråd her inne, men hva i aller svarteste granskauen er det dere gjør med tampongene deres?! Hvis du er helt tørr på hendene og ikke plukker så mye på den når du pakker den ut, så loer den ikke! Virkelig!

Skrevet

Jeg er helt tørr og ren på hendene, og driver ikke og fikler med den. Hvordan den loer skjønner ikke jeg bedre enn deg, men den gjør nå det.

Gjest Moonshadow
Skrevet
Hvis du er helt tørr på hendene og ikke plukker så mye på den når du pakker den ut' date=' så loer den ikke! Virkelig![/quote']

Den gjør desverre det..

Gjest Myumi
Skrevet

Hvis en tampong lekker så er det enten fordi man bruker for liten størrelse eller så er det pga. skjedeveggens form, skader etter fødsel etc.

En Ob loer ikke hvis man skrur av plasten fremfor å dra den rett av. Definisjonen på hva som er lo virker temmelig ute av kurs.

Gjest Virvel
Skrevet

Jammenjammen... nei! :ler: Hva er det dere definerer som lo, da? Jeg innrømmer at det stikker ut noen tynne fibre i enden av mine tamponger også, men det er ikke lo, og de løsner heller ikke med mindre jeg vil at de skal det... Uansett hadde det ikke hatt noe betydning. Skjeden er tross alt selvrensende.

Skrevet

Har enda ikke helt klart å tilgi OB Fleur for at de tok tilbake de forrige tampongene, og sverger derfor til Always eller Tampax sålenge.

Skrevet

Det er nå smak og behag uansett, du foretrekker OB, jeg foretrekker Always. Jeg tror ingen av oss kommer til å bytte uansett. :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan sitte her å åpstå at OB ikke loer....bare fordi dere ikke har seett det selv. Jeg kjenner mange som sier at OB loer. Har til og med sett en sånn "Få tilbake de gamle Ob'ene" kampanje på nettet hvor drøssevis av jenter hadde signert.....mye pga at de loer.....

Å nei jeg fikler ikke med demog jeg er ren og pen å tørr på hendene når jeg putter den i /tar den ut.

Å som jeg sa...jeg bruker ikke for liten heller. De Alwaysene jeg bruker lekker IKKE å de en mindre enn de OB'ene jeg bruker som gjør det.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg heller har ikke problem med OB-loing...ble nesten sjokkert over at den ikke loet (for venninne mine mener også de loer..)

Den siden du referer til Shakira er antageligvis lofri.com (den er lagt ned ser det ut til...) På den siden påstod en hel del jenter at de fikk masse lodotter oppi skjeden av den nye OB-en.... :roll:

Clea

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar jenter.

Joda, jeg har prøvd å bytte størrelse også så det er ikke det som gjør det.

Og jeg setter den riktig i.

Jeg har alltid brukt den "gamle" type ob, og den var jo perfekt.

Normalt så skal jo ob`n utvide seg og fylles med blod, men det gjør den jo absolutt ikke.

Skrevet

jeg er fortsatt sur på ob etter de fornya seg :-? de ble ikke gode i det hele...

har prøvd first price og de er helt ok! nesten som de gamle ob ene :wink:

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg får mensen på torsdag, og jeg inviterer herved alle dere tvilere hjem til meg, så kan dere selv få se at de OBene jeg har ikke loer. :ler:

Skrevet
Jeg får mensen på torsdag' date=' og jeg inviterer herved alle dere tvilere hjem til meg, så kan dere selv få se at de OBene jeg har ikke loer. :ler:[/quote']

:o :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...