Gå til innhold

BLOMSTER OG ROSER DØR :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja blomstene mine dør, jeg har noen roser som dør. Jeg bor i Spania og lurer på hvor mye må roser og blomster vannes. Jeg klarer å plante frukt og grønsaker men ikke blomster de dør og har hodet ned.

føler jeg enten drukner blomstene eller gir dem ikke nok vann, hva gjør jeg galt.

:dagens-rose:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom de henger trenger de enten vann, eller får for mye sol. Det du kan prøve er å skjerme plantene for den sterke sola de første dagene (du kan bruke stol med en håndduk på, sette ned pinner med en tøybit e.l). Ikke vann plantene i solsteiken med mindre du kan unngå å få noe vann på bladene, da blir de lett svidd.

Så lenge jorda rundt plantene er fuktig, og de fortsatt henger regner jeg med at det er for tøfft for de i sola. Håper noe av dette hjelper :)

Anonymous poster hash: 9caa6...06e
Skrevet

Roser i spania om sommeren er nok håpløst. De trives best i litt køligere klima, lengre nord i Europa.

Sett deg heller inn i hvilke blomster som trives der du bor, og hvilke som trives i sol/skygge. Og hvor mye/lite vann de enkelte planter trenger.

Skrevet

Ja, jeg få gjøre det. Det er mye sol her jeg bor, og ingen skygge. Skal lese hva som passer her nede og blomster,planter som passer i sola,så jeg ikke bruker hvert år mye penger på blomster. . Takk for rådet :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...