Gå til innhold

Hvorfor kan ikke norske folk få litt flere barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare si med en gang, at argumentet med at det er for mange mennesker i verden ikke funker her. Siden vi nordmenn ikke får for mange barn, men for få. Siden det her ikke er noe problem med å livnære folk eller skape nok, er ikke dette et problem. Heller fører det til flere problemer både økonomisk og sosialt. Siden det blir en så høy innvandring for å opprettholde populasjonen, noe som jo skaper problemer.

Så hvorfor får nordmenn så få barn? Er det kvinnene som ikke ønsker barn og ikke har lyst på eksempelvis 4 unger? 5? 6? Folk har økonomien til det. Er det mange menn som burde få seg et spark bak og fått giftet seg? Prøvd å komme mer på banen i kjærlighetslivet? Fått til å skape flere barn?

Hvorfor får ikke norske folk flere barn? Siden det jo er nødvendig at vi opprettholder populasjonen og litt mer.

Anonymous poster hash: e44c7...a85
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det blir travelt, og kvinnene vil ha egne interesser å drive på med istedet for å passe på 5 unger døgnet rundt.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det blir travelt, og kvinnene vil ha egne interesser å drive på med istedet for å passe på 5 unger døgnet rundt.

Far eksisterer jo og...

Skrevet

Far eksisterer jo og...

Det samme gjelder for dem.

• Liker 5
Skrevet

Argumenter funker ikke? Hvorfor ikke det; fordi du bestemmer det? Det er for mange mennesker på jorda, og det er på ingen måte nødvendig at vi opprettholder populasjonen.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det samme gjelder for dem.

Det faktisk veldig mange belønninger for det og. I steden for å gjøre totalt meningsløse ting, uten verdi.

• Liker 1
Skrevet

Nå har jo populasjonen gått opp og rundet 5 mill for ikke lenge siden. rett nok med god hjelp av innvandring. Mere flyktige innvandrere som Polakker og Litauere har og blitt store innslag. Men en god prosentandel er etniske Nordmenns prestasjoner.

Samfunnet er slik att det ikke er så lett å få en drøss med unger. Folk tar utdannelse og føler att jobbkarrièren krever att de ikke kan lage ett par unger på rappen første årene de er i jobb. Så de blir ganske gamle i forhold til før med og lage unger.

Bestemoren min hadde 10 unger, hun var allikevel hjemme på gården og de ekstra hendene kom i arbeide så snart de kunne gå. Nå er det nesten motsatt, ungene er en belastning og utgift til de er voksne, og da stikker de...Noen innledende tanker om det der,

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Argumenter funker ikke? Hvorfor ikke det; fordi du bestemmer det? Det er for mange mennesker på jorda, og det er på ingen måte nødvendig at vi opprettholder populasjonen.

Det funker ikke fordi vi trenger flere folk, og innvandring funker ikke eller er særlig ønskelig i lengden.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg vil bare si med en gang, at argumentet med at det er for mange mennesker i verden ikke funker her. Siden vi nordmenn ikke får for mange barn, men for få. Siden det her ikke er noe problem med å livnære folk eller skape nok, er ikke dette et problem. Heller fører det til flere problemer både økonomisk og sosialt. Siden det blir en så høy innvandring for å opprettholde populasjonen, noe som jo skaper problemer.

Så hvorfor får nordmenn så få barn? Er det kvinnene som ikke ønsker barn og ikke har lyst på eksempelvis 4 unger? 5? 6? Folk har økonomien til det. Er det mange menn som burde få seg et spark bak og fått giftet seg? Prøvd å komme mer på banen i kjærlighetslivet? Fått til å skape flere barn?

Hvorfor får ikke norske folk flere barn? Siden det jo er nødvendig at vi opprettholder populasjonen og litt mer.

Vi har glemt hva barn er i Norge. Så får vi flere enn to blir vi rådville! Staten styrer.

Og foreldre lar seg styre.

Alt er tilrettelagt for to foreldre og to barn. I know.

Har reist rundt siden midten av mai. Har en tre barn,blir det problemer.

Skrevet

Det funker ikke fordi vi trenger flere folk, og innvandring funker ikke eller er særlig ønskelig i lengden.

Vi trenger ikke flere folk. Og hvorfor er ikke innvandring ønskelig? Er norske gener liksom bedre enn utenlandske?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vi trenger ikke flere folk. Og hvorfor er ikke innvandring ønskelig? Er norske gener liksom bedre enn utenlandske?

Om du har lyst å gi våres forfedres slit bort, og ikke til ungene de arbeidet for. Så får du tenke slik. Innvandring er faktisk økonomisk negativt, ikke minst skaper sosiale problemer.

Gjest Snuppi
Skrevet (endret)

Hvor mange barn har Trådstarter selv??

Folk har ikke tid til å ta seg av mange barn da de fleste ønsker muligheten til å gjøre andre ting, enn å bruke tiden på å være en fødemaskin.

Alle disse barna skal følges opp også.

Jo flere barn en har, jo vanskeligere blir det å gi hvert enkelt barn den oppmerksomheten de behøver.

Endret av Snuppi
Gjest BettyBoop
Skrevet

syns ikke vi får så få jeg. De fleste får jo 2,3 unger hver. Ser ikke at det er for lite jeg men. Er verre i mange andre europeiske land
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Og så tror jeg heller det er menn som holder mest tilbake på barneønsker btw

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Folk har knapt nok til til et barn så jeg ser ikke hvordan det er realistisk. I "min" type jobb har ganske mange ikke engang tid til et familieliv i det hele tatt, så livet i dag er ikke lagt opp til det.

Anonymous poster hash: d7338...372
Skrevet

Det faktisk veldig mange belønninger for det og. I steden for å gjøre totalt meningsløse ting, uten verdi. Anonymous poster hash: e44c7...a85

Hva er belønningen? Mennesker har hobbier de liker å gjøre, så det er ikke meningsløst for dem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange barn har Trådstarter selv??

Folk har ikke tid til å ta seg av mange barn da de fleste ønsker muligheten til å gjøre andre ting, enn å bruke tiden på å være en fødemaskin.

Alle disse barna skal følges opp også.

Jo flere barn en har, jo vanskeligere blir det å gi hvert enkelt barn den oppmerksomheten de behøver.

Jeg har til nå 0. Men er ikke så gammel. Hva er det egentlig som er så viktig ellers å drive med. Se film? Arbeide? Reise på en tur i ny og ne? Såååååå viktig. Mye viktigere enn å gi liv, ja. Barna trenger så absolutt oppfølging, for det første kan folk prøve å finne seg noen de vil bli værende med. På den måte har foreldrene 100 ganger mer tid til å ta vare på sine barn.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Var lettere å få mange barn før. Msn visste mindre om barneoppdragelse da og barna fikk mindre oppfølging. Og idsg er alle barn med på organiserte aktiviteter så blir mye kjøring hit og dit. Før måtte barna sørge for lek og aktiviteter på egen hånd så foreldrene kunne bruke tid på andre ting enn å gi barn oppmerksomhet. Dermed fikk de og flere. Og mødrene var hjemme. En annen ting. I ganle dager hjalp alle i nabolaget hverandre. Nå lever vi i et samfunn med meg og mitt. Er mer ensomt å være forelder idag. Har man ingen nære slektninger i nærheten er man alene om å ta seg sv barna.

• Liker 5
Gjest Snuppi
Skrevet

Jeg har til nå 0. Men er ikke så gammel. Hva er det egentlig som er så viktig ellers å drive med. Se film? Arbeide? Reise på en tur i ny og ne? Såååååå viktig. Mye viktigere enn å gi liv, ja. Barna trenger så absolutt oppfølging, for det første kan folk prøve å finne seg noen de vil bli værende med. På den måte har foreldrene 100 ganger mer tid til å ta vare på sine barn.

Herre min hatt!

Ja, tenke seg til at mennesker liker å ha en ok jobb, kose seg og ta en tur og oppleve noe spennende.

Hvor gammel er du egentlig?

Innlegget ditt oser dessverre ikke av erfaring.

Hva med de som ikke ønsker seg barn da?

Gjest Idollet
Skrevet

Er mer ensomt å være forelder idag. Har man ingen nære slektninger i nærheten er man alene om å ta seg sv barna.

Jeg tror vi generelt sett er for tafatte i dag. Det er faktisk gode muligheter for å bli godt kjent med alle folk rundt deg, og de aller fleste tror jeg hadde blitt svært glade for å få nye venner også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...