Gjest Gjest_Erica Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 Jeg har en hannhund som snart er 2 år gammel. For to døgn siden begynte han å drikke utrolig mye vann. Han ville i samme periode være nær meg hele tiden. I går var buken hans hard og han gasset ganske mye... I dag er buken normal. Jeg var til veterinær med ham i dag, og når hun skulle ta temperaturen på ham, ble han helt gal, pep, hylte og ville ned. Veterinæren konkluderte med at han var svært sår bak og hun kunne se litt gul-grønn væske ut av rektum. Hun rekvirerte Zolac 3 ml x 2.I dag har han bæsjet 7 ganger. Ikke mye som kommer ut, men det lukter forferdelig. Hva bør jeg gjøre?- Gi ham ris i en periode?- Faste ham?- Gi ham fôr som vanlig (x 2)- Noen andre forslag?Han går på Royal Canin Adult til vanlig. Skal begynne på råfôr når sommerferien er over...
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #2 Skrevet 21. juni 2014 Faste og ny tur til veterinær. Eventuelt en annen veterinær enn den du var hos. Det burde vært tatt blodprøver av han for å utelukke nyreproblemer. Anonymous poster hash: c342c...760 2
Sugerøret Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Enig med AB over. La hunden faste,men ha tillgang på vann.Ny runde hos vetrinær.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Signerer de over. La den faste på mat, men ha tilgang på vann. Evt ta den til ny vet og få blodprøver for å utelukke nyre/leverproblemer Anonymous poster hash: 6f902...a74
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 La hunden ha god tilgang på rent vann. Og la han faste. Da skal du se at hunden kanskje blir bedre. Og oppsøk gjerne vetrinær igjen. Anonymous poster hash: 5f590...0be
Gjest Gjest_Erica Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Ja, i dag har han fastet, kun fått Zolac 3 ml x 2 og selvfølgelig ferskt vann. Drikkingen hans har roet seg ned og han drikker slik han pleier. Jeg tror ikke han har noe galt med nyrer/lever, men følger selvsagt med...Hva mener dere - skal jeg starte "mykt" igjen med fôr og kun gi litt kokt ris i begynnelsen og gradvis mer tørrfôr etter hvert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå