Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som flere her sikkert vet vurderte jeg å gå til søksmål mot NAV pga. diskrimineringen overfor studenter. De har svart på min henvendelse og sagt at jeg må først søke om sosial stønad før de kan behandle saken min.

Det jeg har notert meg er at søknaden om støtte til sosial stønad IKKE inkluderer støtte til betaling av internettilkobling. I år 2014 er internett like essensielt som strøm. Uten internett kan jeg ikke sjekke karakterer på studweb, jeg kan ikke søke på jobber uten internettilgang, og jeg blir totalt isolert uten facebook og kvinneguiden ettersom jeg ikke har noen venner.

Hva synes dere? Bør NAV dekke kostnader til internett for sosialhjelpsmottagere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. De dekker heller ikke telefon, og normalt ikke reise med mindre du er på tiltak et sted. Du kan bruke internett på NAV og biblioteket, eventuelt ofre et par hundrelapper i måneden på et internettabonnement.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger strengt tatt ikke internett hjemme. Bruk på biblioteket eller andre steder dette tilbys.

Anonymous poster hash: 986fe...c15

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS er vel en av disse lavmåls menneskene man finner i bunnen av samfunnet, som sitter på baken sin og venter at alt serveres på sølvfat.

Anonymous poster hash: 421bc...4b2
  • Liker 5
Skrevet

NAV mener du skal benytte deg av pc'er i deres lokaler. Og de skal fortvinnsvis brukes til jobbsøking.

Ingen stor nyhet det, til tross for at alle skoler (også barneskoler) legger opp til at lekser og innleveringer skal skje på nett/e-mail.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for en god latter! Du får lære seg å bruke apostlenes hester og benytte internett ved NAV eller biblioteket.

Anonymous poster hash: 02384...5de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Internett er ikke en menneskerett og du overlever faktisk uten. (Selv om det er utrolig vanskelig og surt) Du kan fint gå på skolen, bibliotek osv for å koble deg på, spør en nabo om du kan låne WIFI osv.

Anonymous poster hash: e3e61...d31
  • Liker 1
Skrevet

NAV mener du skal benytte deg av pc'er i deres lokaler. Og de skal fortvinnsvis brukes til jobbsøking.

Ingen stor nyhet det, til tross for at alle skoler (også barneskoler) legger opp til at lekser og innleveringer skal skje på nett/e-mail.

I kommunen jeg bodde før, fikk man sosialstøtte til å dekke internett-ab dersom man hadde barn i skolepliktig- og videregående alder, nettopp på grunn av dette. Jeg synes det er en riktig prioritering, men jeg mener det blir annerledes for voksne som kan benytte seg av internett på NAV-kontorene.

Skrevet

Hvis man faktisk går på skolen, har skolen også maskiner man kan benytte seg av.

• Liker 1
Skrevet

Studenter har ikke rett på sosialstønad, derfor har man Lånekassen.

Man kan få et billigabonnement (mobilt bredbånd) til under 100-lappen. ca 1GB/måneden er nok om man bare bruker det til nødvendige ting, og blokkerer for nedlasting av større filer.

Skrevet

Internett er ikke en menneskerett og du overlever faktisk uten. (Selv om det er utrolig vanskelig og surt) Du kan fint gå på skolen, bibliotek osv for å koble deg på, spør en nabo om du kan låne WIFI osv.

Anonymous poster hash: e3e61...d31

Så du mener at jeg ikke har rett på fritid? Du mener at jg ikke har rett på privatliv? Mye av det jeg gjør på dataen er privat og jeg vil faktisk ikke at andre på NAV eller universitetet skal se det. Hvordan skal jeg laste ned TV-serier eller streame VM-kamper uten internettilgang hjemme? Det er faktisk en menneskerett med fritid.

Skrevet

Det er jo nettopp derfor du får penger av NAV utover det du trenger til mat og klær.

Skrevet

Så du mener at jeg ikke har rett på fritid? Du mener at jg ikke har rett på privatliv? Mye av det jeg gjør på dataen er privat og jeg vil faktisk ikke at andre på NAV eller universitetet skal se det. Hvordan skal jeg laste ned TV-serier eller streame VM-kamper uten internettilgang hjemme? Det er faktisk en menneskerett med fritid.

Det er ingen menneskerett å laste ned TV-serier eller streame VM-kamper. Man kan som regel låne DVDer m.m. på biblioteket.

• Liker 4
Gjest Emeldina
Skrevet

TV-serier, fotball-VM, Kvinneguiden og Facebook? Menneskerett? Seriøst?

Skrevet

Skal du ha internett, så får du betale av det som settes av til livsopphold. Det finnes maskiner på bibliotek, skolen, nav etc. Er dere flere som bor sammen, så gå sammen og spleis på internett tilgang da vel.

Det er ikke slik at du MÅ ha internett for og overleve. Sjekke karakterene dine og slike ting kan du gjøre på maskiner som står på de nevnte bilbiotekene, skolene og nav kontorene.

Laste ned TV-serier er strengt talt ikke lov, og om det er en av begrunnelsene dine, så skjønner jeg nav enda bedre. Det at du forventer at nav skal bidra til at du skal begå lovbrudd er jo litt håpløst og tro.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TROLL hahahha skjønner ikke at dere gidder å bite på ;-)

Anonymous poster hash: f9db0...ed3
Skrevet

TROLL hahahha skjønner ikke at dere gidder å bite på ;-)

Anonymous poster hash: f9db0...ed3

Ja, det er det sikkert.

I så fall synd for TS at ingen er sinte eller irriterte. :blomst:

Skrevet

I kommunen jeg bodde før, fikk man sosialstøtte til å dekke internett-ab dersom man hadde barn i skolepliktig- og videregående alder, nettopp på grunn av dette. Jeg synes det er en riktig prioritering, men jeg mener det blir annerledes for voksne som kan benytte seg av internett på NAV-kontorene.

Tror ikke det inngår i det som er nødvendig her i Oslo. Selv om det faktisk er det...

Skrevet (endret)

Men det er ikke en menneskerett å ha internett, mobil og tv. Dette har vi kun for fornøyelsens skyld (utenom lekser o.l. som må gjøres på dataen, men det er sjeldent. Jeg har 3 barn i skolealder og de har sjeldent lekser som må gjøres på dataen) og kan klare oss fint uten.

Må du bruke data, så har biblioteket datamaskiner som kan brukes. Fritiden din kan brukes på andre ting enn data og internett. Ja, det er kjipt å ikke ha tilgang til det, men man gjør faktisk det beste ut av situasjonen man selv har satt seg i. Og må man ofre noe, så må man ofre noe.

Endret av Kittykat
AnonymBruker
Skrevet

Som flere her sikkert vet vurderte jeg å gå til søksmål mot NAV pga. diskrimineringen overfor studenter. De har svart på min henvendelse og sagt at jeg må først søke om sosial stønad før de kan behandle saken min.

Det jeg har notert meg er at søknaden om støtte til sosial stønad IKKE inkluderer støtte til betaling av internettilkobling. I år 2014 er internett like essensielt som strøm. Uten internett kan jeg ikke sjekke karakterer på studweb, jeg kan ikke søke på jobber uten internettilgang, og jeg blir totalt isolert uten facebook og kvinneguiden ettersom jeg ikke har noen venner.

Hva synes dere? Bør NAV dekke kostnader til internett for sosialhjelpsmottagere?

Du er en tullekonto ja?

Anonymous poster hash: f7b7d...6a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...