Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig mørke vipper og lurer på om jeg skal slutte med maskara da jeg har veldig sensitiv hud og ser at eg har fått litt løs hud/tunge øyelokk, og regner med at det ikke blir bedre ved bruk og fjerning av maskara.

Men ødelegger vippetangen vippene? Sist jeg brukte den så hang den ene vippen min fast i selve vippetangen og det gjorde dritvondt, men de kan vel henge seg fast bort i metallet uavhengig om det er en dyr eller billig vippetang?

Og finnes det maskara som holder vippene oppe som en maskara men som kun er blanke? Finner kun de der som skal gjøre dem lengre (det der serumet) men disse funker jo ikke som en maskara.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok du er litt for hardhendt med vippetanga hvis du drar ut hår. Legg vippetanga noen millimeter unna øyelokket og klem forsiktig (ikke dra i vippetanga) så skal det nok gå bra .

Såvidt jeg vet så finnes det ikke noen blank maskara på det norske markedet. Det eneste jeg kommer på er øyenbrynsgel, men den skal IKKE i nærheten av øynene.

Jeg vet ikke om dette hjalp noe særlig, men jeg svarte likevel :)

• Liker 2
Skrevet

Mine vipper former seg veldig lett så jeg kan bare bruke vippetangen om morgenen så holder de seg fine i mange timer, også har jeg den bare med i veska hvis jeg ønsker å gå over.

Skrevet

Mine vipper former seg veldig lett så jeg kan bare bruke vippetangen om morgenen så holder de seg fine i mange timer, også har jeg den bare med i veska hvis jeg ønsker å gå over.

men du har ikke merket noe til at man knekker vippene over tid?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok du er litt for hardhendt med vippetanga hvis du drar ut hår. Legg vippetanga noen millimeter unna øyelokket og klem forsiktig (ikke dra i vippetanga) så skal det nok gå bra .

Såvidt jeg vet så finnes det ikke noen blank maskara på det norske markedet. Det eneste jeg kommer på er øyenbrynsgel, men den skal IKKE i nærheten av øynene.

håret hang liksom fast inni den ene metall tingen som er festet på tangen så jeg måtte bare dra ut håret eller henge fast i den, vippetangen var fra h&m og vippene mine innerst med øyet er veldig lage så har bare prøvd å ta dem litt til siden så det ikke skjer igjen. Merker dere noe forskjell på vippetanger fra h&m og andre plasser?

Gjest lillelarve
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke si det med sikkerhet, men jeg tror ikke vippetang ødelegger vippene. kanskje det kommer an på styrken på hårene eller noe?

Jeg har brukt vippetang 5 ganger i uka i 3-4 år og det har ikke slitt eller ødelagt øyevippene. De er like hele og like sterke som før :)

Ikke press for hardt eller for lenge på øyevippene og pass på å vaske tanga regelmessig. Det kan hende hårene setter seg fast i maskaraen kanskje? Eller så henger de seg fast i en sprekk. Jeg vet ikke, men det er viktig å rense den. Jeg bruker renseservietter (sminkefjerner).

Endret av lillelarve
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MiniMinion, on 22 Jun 2014 - 15:31, said:

Det går helt fint å bruke øyenbrynsgel på øyevippene.

Anonymous poster hash: baa95...dc9

Skrevet

men du har ikke merket noe til at man knekker vippene over tid?

Nei aldri skjedd. Brukt vippetang nesten hver dag i over ti år. Viktig å ha en god en, og jeg bytter ut med en gang jeg merker det blir slark eller andre problemer med tanga.

Vipper skiftes ut veldig fort og på meg rekker de ikke å bli slitt før de faller av og nye kommer til.

Det merket jeg veldig den korte perioden jeg hadde vippe extension. Måtte ha påfyll annenhver uke og når jeg tok de av helt så ble vippene mine raske fine og normale igjen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt vippetang i ca 13 år, stort sett daglig, og vippene har ikke tatt skade av det. Nå skal man jo ikke bruke den etter man har tatt på maskara, men det har jeg av og til gjort. Selv det har gått fint. Jeg klemmer ikke hardt, og hvertfall ikke når jeg allerede har maskara på.

Bøyen varer lenger om jeg klemmer og så vipper tanga over øyet.. bakover liksom. Da holder den hele dagen.

Jeg byttet nettopp ut min gamle vippetang fra hm, med en ny fra hm. Kun fordi jeg ikke fikk kjøpt nye sånne "puter". Har kjøpt før, men nå var de visst fri overalt, så da kjøpte jeg en rååååsa :P

Jeg har altså aldri prøvd noen dyr vippetang og mine vipper har aldri tatt skade av en billig vippetang.

Bare husk på å skifte de "putene" når de blir slitt. For da setter vippene seg fast.

Skrevet

Vippetang gjør ikke vondt i det hele tatt om du bruker den riktig. Selv bruker jeg vippetang hver eneste dag før jeg tar på maskara, det har jeg gjort i over ti år og ikke merket noe form for slitasje på vippene, så det er nok ikke noe å bekymer seg for så fremt du bruker den riktig :)

• Liker 2
Skrevet

takk for tilbakemeldingene! Tror jeg skal fortsette med vippetang og eventuelt spe på med litt blank mascara ;)

Skrevet

Hvis du synes vippene dine er lyse i tuppene og ønsker litt "mascara look" så kan du jo farge de og bare fortsette med kun vippetanga.

Jeg tenkte å prøve det nå, for jeg bruker bare mascara når jeg skal noe spesielt, men ønsker at vippene skal være svarte fra rot til tupp.

Skrevet

Hvis du synes vippene dine er lyse i tuppene og ønsker litt "mascara look" så kan du jo farge de og bare fortsette med kun vippetanga.

Jeg tenkte å prøve det nå, for jeg bruker bare mascara når jeg skal noe spesielt, men ønsker at vippene skal være svarte fra rot til tupp.

det er mørke nok;) er vel så mørke man kan få nesten, men takk for tipset!;)

Skrevet

Jeg har aldri fått noe særlig vipperesultat av å brke vippetang :sukk: er det jeg som gjør det galt, eller er det fordi vippene mine er for korte og rette? (ikke superkorte, men langt fra lange)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...