Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann på 25 år som de siste to årene har vært sammen med ei fantastisk jente. Vi passer sammen utrolig bra, intellektuelt, humor, sex, utseendet.. Alt stemmer. Likevel har det dukket opp et problem som jeg ikke vet om jeg kan takle, eller bør takle. Saken er som følger: Da jeg møtte denne jenta for to år siden hadde jeg ingen planer om å bli sammen med henne. Jeg var ikke interessert i et seriøst forhold på den tiden. Så vi ble enige om at vi bare "holdt på" uten at det var sannsynlig at det ble noe mer ut av det. Etterhvert merket jeg at hun begynte å få følelser for meg, en situasjon jeg ikke var komfortabel med. Jeg sa derfor til henne flere ganger at hun ikke måtte ha forhåpninger om noe mer, og at avtalen om at vi ikke var seriøse fortsatt gjaldt. Vi fortsatte en stund til likevel, helt til jeg ble for ukomfortabel med at hun likte meg mer enn jeg likte henne, så jeg fikk litt panikk og avsluttet det hele.

Flere måneder senere traff jeg henne igjen tilfeldig, og vi begynte å ha litt kontakt igjen. Dette utviklet seg igjen, og vi ble etterhvert sammen. Jeg var mer klar for et forhold denne gangen og turte å få følelser for henne også. Så vi har nå som sagt vært sammen i to år. Alt har vært bra. Fantastisk bra.

Så til hele problemet: Jeg har nå funnet ut at hun hadde sex med en annen mens vi holdt på første gang. Altså den gangen vi ikke var "seriøse". Hun har ikke nevnt noe til meg om dette før, hverken den gang eller i etterkant. Hun sier nå at hun ikke så noen grunn til å nevne det, ettersom vi ikke var sammen, og at hun angret på det og ikke ville ødelegge. Hun forsvarer handlingen med at vi ikke var seriøse på den tiden, at jeg avviste hennes følelser og at det var grunnen til at hun gjorde det.

Jeg på min side mener at selv om vi ikke var seriøse, hadde vi ingen avtale om at det var greit å ligge med andre. Jeg synes det er tøft å tenke på at hun hadde sex med noen andre samtidig som hun holdt på med meg. Og det uten å si noe som helst om det. Vi var ikke seriøse, men vi var heller ikke bare "pulevenner". Vi hang sammen flere ganger i uken, vi så film og vi sov sammen. Det føles som et svik, og jeg føler at forholdet vårt er "tilskitnet" av noen andre. Det føles som utroskap.

Jeg er usikker på om dette er noe jeg kan tilgi, eller om jeg bare bør gi det opp. Jeg er vel ganske konservativ på visse ting også, og ser på sex som noe man ikke deler med flere personer på en gang uansett, og at man må være ærlig og ta konsekvensene på de tingene man gjør.

Så, oppsummert: min kjæreste hadde sex med en annen samtidig som hun holdt på med meg. Til hennes forsvar var jeg klar på at vi ikke var seriøse og at jeg ikke var klar for et forhold på den tiden. Jeg synes likevel dette er ille og at hun har gått bak min rygg fordi hun ikke sa noe om det og fordi vi ikke hadde noen avtale om at det var greit å ligge med andre.

Det skal legges til at jeg virkelig er glad i henne, og at hun har vært en eksepsjonelt god kjæreste utenom akkurat denne hendelsen og løgnen rundt. Det gjør det veldig vanskelig for meg å skulle kunne leve med at akkurat hun kan ha gjort noe sånt.

Hva tenker dere? Er det greit? Er det ille? Er det tilgivelig eller bør jeg bare gå?

Anonymous poster hash: 97a45...999

Anonymous poster hash: 97a45...999
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er urimelig.

Anonymous poster hash: babed...f45
  • Liker 34
Gjest Lønnesirup
Skrevet (endret)

Du var klar på at dere ikke var seriøse og preiserte at det ikke skulle bety noe mer, jeg mener at du er urimelig.

Hun har ikke gjort noe galt.

Jeg forstår at det ikke er en god følelse men jeg tenker at dette må du kunne godta, når du tross alt satte slike betingelser for "forholdet" selv.

Endret av Lønnesirup
  • Liker 19
Skrevet

Hun har jo ikke gjort noe galt, du var jo klar på at du ikke ville noe seriøst.

• Liker 11
Gjest BræikingBæd
Skrevet

Hva i ALLESTE dager?

Hva mener du at du hadde krav på her når du gjentatte ganger presiserte ovenfor henne at dere ikke skulle ha noen former for romantiske intensjoner?

Hun var nok forelsket i deg, ulykkelig som sådan - og du fortsatte å ha sex med henne tross din viten om det.

Er det noen som skal tilgis her så er det ikke henne.

• Liker 14
Skrevet

Du må ta hensyn til dine egne følelser. Hvis du er veldig ukomfortabel med det og det føles som et svik bør du ta deg tid til å jobbe med det og finne ut hva du vil.

Når det er sagt kommer nok kjæresten din til å synes at det er urimelig, og det er nok det de fleste her kommer til å mene også, men dine følelser er viktige og i aller høyeste grad gyldige!

Skrevet

Synes hun hadde all sin rett da du gang på gang sa til henne at det ikke måtte være noe seriøst mellom dere. Egentlig var det du som holdt henne på gress, utenom et at du sa jo ifra. Men det var ikke en ideell situasjon for henne.

• Liker 8
Gjest Snuppi
Skrevet

Jeg slenger meg med de andre her.

Jeg skjønner at du ikke er komfortabel med dette.

Men du har lagt opp til dette selv, hun har egentlig ikke gjort noe galt.

Du var useriøs og ønsket ikke et forhold.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hør her unge mann:

Hun utviklet romantiske følelser for deg.

Du avviste henne.

- og nå føler du deg urmelig behandlet og anklager henne for utroskap og svik fordi hun fant en annen mann og hadde sex med ham mens hun antageligvis forsøkte å legge lokk på sine følelser overfor deg.

Jeg synes du er svært urimelig mot en kvinne du ikke var i et forhold til og som du hadde avvist fordi hun utviklet romantsike følelser overfor deg.

Du tiltar deg en rett du faktisk sa fra deg da du avviste henne.

• Liker 16
Skrevet

Jeg forstår mange av svarene over. Men jeg var virkelig glad i henne, jeg hadde ikke bare sex med henne. Jeg likte henne veldig godt, og vi var sammen mye uten at det var sex innvolvert. Jeg bare var veldig redd for å gå inn i noe seriøst og trengte litt mer tid. Derfor føles det vel litt dårlig gjort at hun lå med en annen samtidig. Og jeg mener vel at hun uansett burde sagt det til meg den gang. Vi hadde ikke en enighet om at det var greit å ligge med andre. Jeg gjorde ikke det, og hadde aldri gjort det heller uten å avslutte det vi hadde først.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg forstår mange av svarene over. Men jeg var virkelig glad i henne, jeg hadde ikke bare sex med henne. Jeg likte henne veldig godt, og vi var sammen mye uten at det var sex innvolvert. Jeg bare var veldig redd for å gå inn i noe seriøst og trengte litt mer tid. Derfor føles det vel litt dårlig gjort at hun lå med en annen samtidig. Og jeg mener vel at hun uansett burde sagt det til meg den gang. Vi hadde ikke en enighet om at det var greit å ligge med andre. Jeg gjorde ikke det, og hadde aldri gjort det heller uten å avslutte det vi hadde først.

Men hadde dere en enighet om å ikke ligge med andre da?

Og hvordan kan du avkreve henne å skulle ha fortalt deg om alt som skjedde i livet hennes når du ikke ville ha et forhold til henne?

Hadde dere en avtale om det?

Du behandlet henne som en fuckfriend selv om du hårdnakket påstår dere ikke var akkurat det, - og det er jeg redd du må leve med.

Det er ingen regel eller lov som sier at ikke venner og elskere liker hverandre og deler ting i hverdagen eller helgene, - og alikevel ikke er i et romatisk forhold med hverandre.

Jeg synes du høster som du sådde her, selv om jeg også ser saken fra din side.

Du må tenke om du synes denne biten av forhistorien er verd å ødelegge det som er i dag og kanskje i morgen for.

Endret av Lille-pus
  • Liker 15
Gjest Snuppi
Skrevet

Det er et uttrykk som heter:

Som man ligger, reder man.

Du la faktisk opp til dette selv.

Hun var forelsket i deg, du hadde sex med henne og avviste henne.

Hvem er det egentlig som skal få tilgivelse her?

Skrevet

Vi hadde ingen avtale om noe som helst. Hverken at det var greit, eller at det ikke var greit. Jeg var vel naiv, og tenkte at hun ikke ville ha behov for å ligge med andre når hun holdt på med meg. Og hun er egentlig ikke typen til å ligge med flere samtidig heller. Ihvertfall trodde jeg det. Jeg er som sagt veldig usikker på dette. Og det er grunnet til at jeg tar det opp her også Følelsene mine rundt dette er selvfølgelig veldig vanskelige, men jeg tar det opp her for å prøve å tenke litt rasjonelt på dette også.

Skrevet

Jeg tror heller jeg hadde hatt vanskeligheter med å være sammen med en person som i lange tider hadde hatt sex med meg, hengt med meg regelmessig og oppført seg som en kjæreste - men som ikke ville være det, enn å tilgitt en pulevenn for å ha sex med noen andre.

Jeg skjønner at du synes det er ekkelt, men jeg synes samtidig du er ekstremt urimelig som legger dette over på henne.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette får du ta på egen kappe. Hva skal ellers det å ikke være seriøse bety? Om du vil at hun skal forplikte seg til deg og bare deg, så må du være villig til å forplikte deg til henne. Når du ikke bare unnlater å forplikte deg til noe med henne, men også presiserer at det er helt uønsket med en slik forpliktelse - hva tenker du da at hun skulle trodd om deres "eksklusivitet"?

Anonymous poster hash: db510...1ee
  • Liker 12
Skrevet

Jeg kan skjønne at du synes det er ubehagelig å tenke på henne sammen med en annen, men til hennes forsvar så hadde dere ikke en avtale. Du fortalte henne flere ganger at dere ikke var seriøse, og da har hun tolket det slik at det er "greit" å ligge med andre.

Hvis du er oppriktig glad i henne så lar du dette gå. Etterhvert vil du ikke tenke mer på det, jeg snakker av erfaring. Det dere har nå er seriøst, det er dette som teller.

• Liker 6
Skrevet

Om man har sex, henger sammen, ser film sammen og sover sammen....jeg vet ikke med dere, men i min verden kalles det et forhold. Jeg hadde følt meg brukt, og om jeg gjentatte ganger hadde vist følelsene mine for vedkommende for å så ha blitt skutt ned gang på gang så tror jeg faktisk at jeg hadde begynt å utforske andre muligheter jeg også.

La det gå.

• Liker 5
Skrevet

Hva er det å tilgi? Dere var ikke seriøse, du sa det selv, hun har ikke gjort noe galt.

Case closed.

• Liker 3
Gjest Snuppi
Skrevet (endret)

Vi hadde ingen avtale om noe som helst. Hverken at det var greit, eller at det ikke var greit. Jeg var vel naiv, og tenkte at hun ikke ville ha behov for å ligge med andre når hun holdt på med meg. Og hun er egentlig ikke typen til å ligge med flere samtidig heller. Ihvertfall trodde jeg det. Jeg er som sagt veldig usikker på dette. Og det er grunnet til at jeg tar det opp her også Følelsene mine rundt dette er selvfølgelig veldig vanskelige, men jeg tar det opp her for å prøve å tenke litt rasjonelt på dette også.

Du må lese svarene som du har fått her inne.

Ta det innover deg og la det gå.

Endret av Snuppi
Skrevet

Jeg leser. Og takker for svar. For meg så er det vel kanskje ikke det at hun har gjort noe galt som er det verste, men tanken på henne med noen andre. Etter at hun traff meg. Det er utrolig hardt, men det er mitt problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...