Gå til innhold

Slutt med samboeren- vet ikke om jeg orker jobb på mandag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Det er blitt slutt mellom meg og samboeren, vi har vært kjærester i 10 år og samboere i en del av dem, jeg er 26 år.

Vi er fortsatt veldig glad i hverandre med ting funker bare ikke fordi vi er så ulike, så dette er kjempe vanskelig. Pluss at han er vanskelig å stole på pga en del lyving og tillitsbrudd, ikke utroskap men noen ting over grensen for uskyldig flørting.

Jeg skal jobbe mandag og tirsdag før jeg går på ferie i to uker og jeg er så usikker på om jeg orker. Men det er krise med lite folk på jobben pga. ferie så jeg har ikke samvittighet til å være borte heller. Jeg har aldri vært borte fra jobben før bare så det er sagt, så jeg har ikke "utnyttet" egenmeldinger tidligere.

Men ingen av kollegaene mine vet om bruddet siden det skjedde i dag, og jeg gråter hver gang jeg må fortelle om det, noe jeg ikke har lyst å gjøre forran kollegene mine. Kommer nok til å gråte ellers også. Og det er viktig å være fokusert i jobben min og det vet jeg ikke om jeg klarer.

Jeg har bare lyst å mure meg inne i huset og jeg har lyst å være alene.

Samboeren er hos en kompis nå, så kommer han innom og sier hadet før han drar til foreldrene sine. Jeg gruer meg så forferdelig. Ser ikke for meg hverdagen uten han. Vi har lyst å være venner begge to, men har bestemt oss for å ikke snakkes før om minst en mnd for å få avstand.

Huff, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, dette er så fælt. Samtidig vet jeg at det er det beste og at vi sikkert kommer til å få det bedre begge to.

Vel dette ble rotete, men det jeg lurer på er om det er legitimt å være borte fra jobben pga kjærlighetssorg, og om jeg kan gjøre det selv om det er lite folk på jobb.

Og er det noen som har gått fra hverandre men fortsatt vært veldig glad i hverandre? kommer man over det?

Anonymous poster hash: e49ea...26a
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå på jobb.

Anonymous poster hash: 62afb...0d4
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Kan du si til kollegaene dine at du trenger to dager "for deg selv", selv om du er på jobb? Min kollega har mistet faren sin (hun er ung, var hans yndling og han døde brått i ulykke) og har perioder der hun er ekstremt langt nede. Hun møtte opp på jobb og sa "Jeg er bare nødt til å si til alle at jeg har det veldig tungt akkurat nå. Jeg kommer ikke til å delta på seksjonsmøtet i dag, heller ikke lunsjmøtet senere i uken. Jeg kommer ikke alltid til å ta telefonen. Jeg kommer til å gråte i tide og utide. Så jeg håper dere kan ignorere meg litt og respektere at jeg ikke er helt til stede."

Jeg mener at hvis man har baller nok til å være borte fra jobb bør man ha baller nok til å si noe slikt.

Anonymous poster hash: cac4e...d65
  • Liker 10
Skrevet

Syns du skal gå på jobb siden det bare er to dager.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og er det noen som har gått fra hverandre men fortsatt vært veldig glad i hverandre? kommer man over det?

Ja, det går over. Man får dessuten en aha-opplevelse for livsglede når man møter en fyr som ikke lyver og ikke flørter. Det finnes en haug av dem, og det er nok en av dem til deg også. Jeg har fire venninner som var i forhold på 7+ år som tok slutt, alle har det bedre nå. Det var ikke noe galt med alle mennene deres eller noe sånt, men de har det bedre. Det blir slutt av en grunn. Man går videre. Livet blir fint igjen.

• Liker 2
Skrevet

Klarer du å gjøre jobben din? Klarer du ikke gjøre jobben din kan det kanskje bli mer slitsomt for kollegene om du ikke hadde vært der. Se det an til i morgen kveld/mandag morgen. Det kan hende det vil være bra for deg å komme på jobb også, når det hele får sunket litt mer inn.

Hvis det er ubehagelig/vanskelig å fortelle om bruddet kan du sende en mail til de andre og samtidig si at du trenger litt ro/ikke er klar for å snakke om det enda.

• Liker 2
Gjest Snuppi
Skrevet

Hei!

Det er trist med samlivsbrudd.

Det kan være greit å komme seg på jobb da det kan være greit å fokusere på noe annet. :)

Fortell gjerne om samlivsbruddet og at du ikke har det så bra. Da vil folk ta hensyn til deg.

Håper at du får det bedre snart :)

Gjest Whitestripes
Skrevet

To dager på jobb klarer du nok, hvis du bare innstiller deg på det. Så har du ferie og kan ta vare på deg selv og bygge deg opp igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To dager på jobb burde du klare. Så har du jo ferie. Man tar vel ikke fri fra jobb pga brudd??

Anonymous poster hash: e53df...8f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter: Her på kvinneguiden finner du ingen som sluntrer unna jobb, tar seg en ekstra fridag eller to, og ingen som noen gang har snytt NAV for ei eneste krone. Bare ta en tur rundt i trådene her. :)

Hva om du gikk på jobb og evt. gikk hjem hvis det ble for ille?

Anonymous poster hash: 2a479...4c4
  • Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle, og spesielt takk til dere som tar dere tid til å skrive et fint svar :)

Jeg synes det var en god ide å gå på jobb og heller gå hjem hvis det blir for ille, tror jeg prøver det hvis jeg ikke er helt på felgen i morgen. Jeg jobber i et omsorgsyrke der jeg er nødt til å erstattes dersom jeg er borte.

Det er sikkert bra å være på jobb ja, men samtidig har jeg helt akutt behov for å bare være alene og gråte, men håper det er bedre på mandag.

10 år sammen, og nå skal vi ikke være sammen lengre huff det er ikke noe gøy å tenke på.

Jeg håper jeg en gang finner en slik som du AB over her skriver, en som ikke flørter med alle andre men som er glad i bare meg.

Anonymous poster hash: e49ea...26a
  • Liker 4
Skrevet

vel om du ikke orker og ønsker deg tid for deg selv og slik.
Så kan du vel alltids ta ut 2 dager på egenmelding. Ikke at det er rett men, er vel ikke værre å ta 2 dager for seg selv ved ett samlivsbrudd, enn 2 dager fordi noen vil feste hardt o_o eller rett og slett bare skulke.

Eller så kunne du ha hørt med sjefen, da og mtp at du har ferie snart :)
Enten å bare bite i det sure eplet og prøve så godt man kan :)

• Liker 4
Gjest Coolaid
Skrevet

Samlivsbrudd er triste greier. Det er også triste greier å være alene med seg selv. Det kan være godt for deg å gjøre noe annet og tvinges til å tenke på andre ting. Derfor ville jeg gått på jobben. Du trenger ikke snakke om det. Å være i aktivitet er det beste når man har det kjipt. Da blir det lettere å komme gjennom det.

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter: Her på kvinneguiden finner du ingen som sluntrer unna jobb, tar seg en ekstra fridag eller to, og ingen som noen gang har snytt NAV for ei eneste krone. Bare ta en tur rundt i trådene her. :)

Dette er ikke bare på KG. Jeg har ikke en eneste venninne, bekjent, familiemedlem eller kollega som sluntrer unna jobb eller snylter NAV. Det er da virkelig ikke uvanlig å oppføre seg og følge regler i samfunnet, og takk og lov for det.

• Liker 8
Gjest fotballflue
Skrevet

Er det bare jeg som synes det må Være lov å ta seg et par dager fri fra jobb etter et brudd?

I noen tilfeller blir jo folk til og med sykemeldt pga samlivsbrudd

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du skal kjenne på deg SELV. Jeg jobber også i omsorgsyrket, dersom du ikke klarer å gjøre jobben din og faktisk bare gråter er det vanskelig å være på jobb. Det er absolutt ikke lett å måtte forhold seg til syke pasienter og smile samtidig som man er totalt knust innvendig.

Ofte er det godt å komme seg på arbeid, jeg gjorde selv det da jeg og min samboer gikk fra hverandre om jeg husker rett, godt å tenke på noe annet. men tøft er det absolutt. Men det er en sorg reaksjon og jeg mener du har lov å være hjemme, folk kan bli veldig langt nede og ha tegn på depresjon og div. Jeg kjenner ei vennine som ble sykemeldt for brudd en gang, hun bare gråt, jobbet som sykepleier noe som tilsa at hun ikke var i stand til å regne på medisiner, koble opp etter prosedyrer osv. En må rett og slett se ut fra om du klarer å fungere, dersom du ikke gjør det då trenger du kanskje fri. Det du også kan gjøre er å kontakte sjefen, fortelle hvordan det er. Alt i alt du må kjenne på hva som oppleves best for deg.

Dessutten du sitter nå hjemme og venter på at han skal komme å si hadet, du får nok grått mye i løpet av lkvelden. Det er nok tungt imorgen også for all del, men det går nok bedre skal du se. Vurder etter formen din imorgen.

Masse lykke til, jeg fikk vondt langt inni sjela når jeg leste dette. Klem!!

Anonymous poster hash: 377ca...cbf
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gå på jobb. Det er uansett godt å få tankene over på noe annet. Ikke la kollegaene dine i stikken.

Anonymous poster hash: c30a1...35d
AnonymBruker
Skrevet

De er jo allerede få folk på jobb. Da burde man vel ikke legge til enda mer arbeidsmengde på de ved å bli borte?

Og blir folk sykemeldt etter brudd? Aldri hørt om før.... Sært.

Anonymous poster hash: e53df...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som synes det må Være lov å ta seg et par dager fri fra jobb etter et brudd?

Jeg som skrev rett ovenfor her. Jeg syns det er fult lov å være hjemme etter et tøft brudd om en har behov for det. Må vurdere om en klarer å fungere rett og slett.

Anonymous poster hash: 377ca...cbf

• Liker 3
Gjest Snuppi
Skrevet

Nei, du er ikke alene om å mene det.

Jeg vet om flere som er blitt sykemeldt grunnet samlivsbrudd. Vi takler livet på forskjellige måter.

Noen synes at det er befriende å gå på jobb, mens andre er mer eller mindre nervevrak som ikke klarer å fungere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...