AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 Alt er så dyrt, og jeg bor gratis på pikerommet mitt hjemme for å spare mest mulig penger slik at jeg kan få stor nok EK til å kjøpe et lite krypinn. Moren min har ikke råd til å hjelpe meg mer enn at jeg kan bo hjemme. Jeg betaler alle utgifter selv, og betaler mamma for strøm og varmtvann og mat som jeg bruker. Jeg er også singel, og jeg kommer nok til å være singel resten av livet, så jeg må rett og slett klare meg selv. Hvordan er det med dere andre som må klare det økonomiske selv, uten hjelp fra andre? Anonymous poster hash: 4f688...b17
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Vi jobber. Anonymous poster hash: d0985...b60 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 Vi jobber. Haha, ja, det gjør jeg også ... Anonymous poster hash: 4f688...b17 1
Ananas. Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Hva er det egentlig du lurer på..? Jeg jobber, betaler husleie og lever for/sparer resten av inntekten min hver måned. Eier ikke bolig selv, det får bli en gang i fremtiden. Har heller ingen til å hjelpe meg økonomisk, men det går jo helt fint å leve mitt eget liv med de utgiftene det innebærer allikevel.. 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Alt er så dyrt, og jeg bor gratis på pikerommet mitt hjemme for å spare mest mulig penger slik at jeg kan få stor nok EK til å kjøpe et lite krypinn. Moren min har ikke råd til å hjelpe meg mer enn at jeg kan bo hjemme. Jeg betaler alle utgifter selv, og betaler mamma for strøm og varmtvann og mat som jeg bruker. Jeg er også singel, og jeg kommer nok til å være singel resten av livet, så jeg må rett og slett klare meg selv. Hvordan er det med dere andre som må klare det økonomiske selv, uten hjelp fra andre? Anonymous poster hash: 4f688...b17 tar opp lån. Eventuelt bli gravid og start en mammablogg. Anonymous poster hash: f4d76...096 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Hva er det egentlig du lurer på..? Jeg jobber, betaler husleie og lever for/sparer resten av inntekten min hver måned. Eier ikke bolig selv, det får bli en gang i fremtiden. Har heller ingen til å hjelpe meg økonomisk, men det går jo helt fint å leve mitt eget liv med de utgiftene det innebærer allikevel.. Hvordan andre har råd til å kjøpe seg bolig når man ikke får økonomisk hjelp fra foreldre? Anonymous poster hash: 4f688...b17
Gjest Regnstorm Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Anonymous poster hash: d0985...b60 Ja hva skal man si da? Var ikke meningen å gi et kjipt one-liner-svar, men det er jo sånn det henger sammen. Vet ikke om jeg skjønner spørsmålet 5
Flekk Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Hvordan andre har råd til å kjøpe seg bolig når man ikke får økonomisk hjelp fra foreldre? Anonymous poster hash: 4f688...b17 Flytt til finnmark! Viss det å ha et hus er ''råd til å leve''.. Bor du i Oslo og andre storbyer kan jeg tenke meg det blir hundre ganger vanskligere. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 tar opp lån. Eventuelt bli gravid og start en mammablogg. Anonymous poster hash: f4d76...096 Ja, men for å ta opp lån må man ha stor nok EK, og det er jo dyrt å bo alene. Har ingen planer om å bli gravid, da jeg er singel og aldri kommer til å bli sammen med noen. Dessuten er jeg ikke interessert i å blogge om livet mitt... Anonymous poster hash: 4f688...b17
Gjest Lille-pus Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 Hvordan andre har råd til å kjøpe seg bolig når man ikke får økonomisk hjelp fra foreldre? Anonymous poster hash: 4f688...b17 Sparte, og lånte resten av kjøpesummen av banken. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #12 Skrevet 21. juni 2014 Du er jo kjempeheldig som bor gratis! Tenk å slippe husleie på 6000 hver måned. Det er 72000 i året rett inn på sparekonto!Anonymous poster hash: 1b3fe...ef1 12
.Askepott. Skrevet 21. juni 2014 #13 Skrevet 21. juni 2014 Som de fleste andre har jeg gjort to ting: 1. Jobbe 2. Spare Nå vet ikke jeg hva du har av inntekter og hva du bruker pengene på, men sparing innebærer ofte at en må leve litt nøktert i en periode, samt aktivt prioritere sparnig fremfor annet. Du høres jo veldig heldig ut som slipper å betale husleie, har du en ordinær jobb vil du kunne kjøpe noe om 3 år. Sett opp et budsjett så blir det lettere å få oversikt. 3
Hecubaa Skrevet 21. juni 2014 #14 Skrevet 21. juni 2014 Jeg får heller ingen hjelp økonomisk, men jeg sparer en fast sum i måneden og vet at jeg en vakker dag vil kunne klare å kjøpe meg noe helt på egenhånd. Jeg har en fulltidsjobb og tjener bra så jeg klarer meg også veldig fint frem til den dagen det skjer, og som andre her sier vil jo du ha muligheten til å spare ytterligere de pengene du ellers ville brukt på husleie så det er definitivt lys i tunnelen for din del hvis du er flink til å ha et nøkternt forbruk. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #15 Skrevet 21. juni 2014 Hvordan andre har råd til å kjøpe seg bolig når man ikke får økonomisk hjelp fra foreldre?Anonymous poster hash: 4f688...b17 Man jobber mye, bruker lite og sparer i årevis... Velkommen til voksenlivet.Anonymous poster hash: d674f...812 9
Gjest Ninni90 Skrevet 21. juni 2014 #16 Skrevet 21. juni 2014 Klarer du å jobbe, så vil jeg anbefale det, så du tjener penger :]
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #17 Skrevet 21. juni 2014 Hvor mye jobber du? Fulltidsjobb må være det første på listen. Du er jo vanvittig heldig som bor hjemme hos din mor, betaler ikke engang maten selv? Burde være null problem å spare opp penger for din del??? Anonymous poster hash: 9b84f...dda 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #18 Skrevet 21. juni 2014 Jeg flyttet hjemmefra som 16åring og har alltid klart meg fint. Det er jo snakk om å ikke ha altfor høye forventninger og å prioritere riktig. Selv har jeg aldri fått noe økonomisk støtte fra foreldrene mine og har aldri forventet å få det. Anonymous poster hash: 839ee...a44 2
Snowblind Skrevet 21. juni 2014 #19 Skrevet 21. juni 2014 Ja, men for å ta opp lån må man ha stor nok EK, og det er jo dyrt å bo alene. Har ingen planer om å bli gravid, da jeg er singel og aldri kommer til å bli sammen med noen. Dessuten er jeg ikke interessert i å blogge om livet mitt... Anonymous poster hash: 4f688...b17 Du høres jo bare ekstremt negativ ut til alt. "kommer aldri kommer til å bli sammen med noen". Hva vet vel du om det? Dessuten så har du ikke nødt til å eie en bolig. Gå skole, få en bra utdanning, ha en jobb ved siden av og ta det deretter. 2
Jus sanguinis Skrevet 21. juni 2014 #20 Skrevet 21. juni 2014 Hvordan andre har råd til å kjøpe seg bolig når man ikke får økonomisk hjelp fra foreldre?Anonymous poster hash: 4f688...b17 Fordi klasseforskjellene i Norge har vokst betraktelig siden Gro Harlem Brundtland tok over ledelsen i Arbeiderpartiet, og er nå høyere enn noen gang.Hvilket vil si at de som har råd til å kjøpe bolig uten økonomisk hjelp fra foreldrene, jobber smartere enn de som ikke har råd til det i form av at de har høyere inntekt. Men det er rett og slett virkelighetsfjernt å late som om at dette er noe som er tilgjengelig for alle. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå