Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slet med å finne en dekkende overskrift som ikke ble for lang, men her er det jeg mener: Har dere opplevd å gå på en fest eller konsert e.l. med en venn eller venninne, og at de forlater stedet med andre venner og "dumper" dere i løpet av kvelden? Har en venninne som er sånn. Som når vi er på vei til teateret, og hun møter kjente på gaten. Hun presenterer meg aldri i de tilfellene, så jeg rusler videre. Når jeg ser meg tilbake har hun satt seg ned med de andre og dukker først opp etter forestillingen har startet. Så stikker hun i pausen fordi hun har avtalt å møte de andre igjen. Jeg trenger jo egentlig ikke selskap i teateret, men synes det er litt rart. En gang vi satt sammen på en restaurant med en annen venninne, så kom det noen som kjente den ene. Hun presenterte vår andre venninne og ikke meg, og litt etter gikk de alle sammen og vinket blidt hadet til meg. Maten var ferdigspist, likevel synes jeg det virker rart. En gang ble hun faktisk sur fordi jeg var gått da hun kom tilbake etter å ha pratet med andre. Ikke fordi jeg gikk uten å si hadet, men fordi jeg hadde gått fra jakken hennes som hun hadde hengt igjen på en stol... var jeg ikke bekymret for at den skulle bli stjålet?

Anonymous poster hash: 8d6a4...4a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er du som burde bytte venninner her...

• Liker 3
Skrevet

Så utrolig uhøflig!

Litt rart av deg å gå videre når noen du kjenner ikke presenterer deg da, jeg ville nok ha presentert meg selv. Uansett grusomt uhøflig av henne å finne på andre ting når det er deg hun er med.

Skrevet

Nei, ikke opplevd. Høres ut som hun egentlig ikke liker deg. Skjønner ikke hvorfor hun fortsatt er vennen din da. Er det bare du som inviterer henne på ting?

Skrevet

Hun hadde jeg ikke orket å finne på mer med.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke opplevd. Høres ut som hun egentlig ikke liker deg. Skjønner ikke hvorfor hun fortsatt er vennen din da. Er det bare du som inviterer henne på ting?

Nei, det rare er at det stort sett er hun som inviterer. Og hun er helt topp å være sammen med helt til vi støter på andre folk...

Skrevet (endret)

Slet med å finne en dekkende overskrift som ikke ble for lang, men her er det jeg mener: Har dere opplevd å gå på en fest eller konsert e.l. med en venn eller venninne, og at de forlater stedet med andre venner og "dumper" dere i løpet av kvelden? Har en venninne som er sånn. Som når vi er på vei til teateret, og hun møter kjente på gaten. Hun presenterer meg aldri i de tilfellene, så jeg rusler videre. Når jeg ser meg tilbake har hun satt seg ned med de andre og dukker først opp etter forestillingen har startet. Så stikker hun i pausen fordi hun har avtalt å møte de andre igjen. Jeg trenger jo egentlig ikke selskap i teateret, men synes det er litt rart. En gang vi satt sammen på en restaurant med en annen venninne, så kom det noen som kjente den ene. Hun presenterte vår andre venninne og ikke meg, og litt etter gikk de alle sammen og vinket blidt hadet til meg. Maten var ferdigspist, likevel synes jeg det virker rart. En gang ble hun faktisk sur fordi jeg var gått da hun kom tilbake etter å ha pratet med andre. Ikke fordi jeg gikk uten å si hadet, men fordi jeg hadde gått fra jakken hennes som hun hadde hengt igjen på en stol... var jeg ikke bekymret for at den skulle bli stjålet?

Jeg mener at det er en ekstremt dårlig oppførsel av veninnen din, det er noe av det mest uhøffelige jeg har lest. Det virker jo ikke som at dette kun har skjedd et par ganger heller. Kunne forstått det om dere var ute ilag og hun møtte på noen gamle venner som hun ikke hadde sett på mange år. Og fremdeles ville jeg tørre og påstå at det er dårlig gjort av henne å da ikke presantere/invitere deg med. Hun er rett og slett en skikkelig BITCH

Jeg kjenner desverre slike folk selv, og sån oppførsel blir jeg forbannet av. Av naturlige årsaker henger jeg ikke med slike folk (som veninnen du beskriver her).

Endret av MS.MR
AnonymBruker
Skrevet

Det er stor forskjell på om dette skjer når dere er på teater/på restaurant og på fest! På fest liker jeg å gå dit sammen med noen, men forventer ikke å være sammen med personenen hele kvelden. Jeg går ikke på fest for å kun snakke med venninnen min, det gjør vi heller på en kosekveld hjemme hos en av oss. Så den er helt innafor, det er forventet at man sprer seg på fest. Det er derimot helt på trynet å oppføre seg sånn når man er på teater eller på restaurant, der går man jo for å oppleve noe sammen med personen man går med. Stor forskjell, og totalt uakseptabelt.

Jeg skjønner dog ikke hvorfor du ikke bare sier i fra. Jeg håper at venninnene mine er oppgående nok til å fortelle meg om det hvis det er noe jeg gjør som de reagerer på, og at de ikke sitter hjemme og er irriterte og lager tråder på nettforum. Hun trenger å bli bevisst på det, og ikke i en høflig tone heller.

Anonymous poster hash: 4feda...6dd
  • Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Det er så uhøflige og selvsentrerte mennesker rundt oss! Venninnen din er tankeløs og overhodet ikke sjenerøs!

Men vet du? Hev deg over! Du skal bare tenke du er glad du ikke er som henne! Love her or leave her :) hva du enn kan leve med.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en venninne som var akkurat sånn. Synes det er utrolig frekt. Nå har det blitt mindre og mindre kontakt med henne.

For eksempel så gikk vi på en kafe sammen, satte oss ved et bord. Før maten hadde kommet reiste hun seg og gikk og pratet med noen random mennesker. Og kom aldri tilbake, heller ikke for å spise maten sin. :glare:

Anonymous poster hash: 101b5...f75
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en venninne som var akkurat sånn. Synes det er utrolig frekt. Nå har det blitt mindre og mindre kontakt med henne.

For eksempel så gikk vi på en kafe sammen, satte oss ved et bord. Før maten hadde kommet reiste hun seg og gikk og pratet med noen random mennesker. Og kom aldri tilbake, heller ikke for å spise maten sin. :glare:

Anonymous poster hash: 101b5...f75

Fikk du to porsjoner, da? :fnise:

Har også en mannlig venn som er litt i samme gate, han kjenner tilsynelatende alle. Og de få han ikke kjenner, blir han kjent med på noen sekunder. Plutselig er han i full snakk med serveringsdamen og har hele livshistorien hennes. En privat samtale er nesten umulig med sånne personer. Og prater han ikke med noen, så piper telefonen i ett kjør.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...