Gå til innhold

Tapas i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er ny her, men har hatt stor glede av å lese gjennom "gamle" innlegg!

Jeg skal gifte meg neste sommer, og skjønner at jeg ikke er den eneste som har begynt å planlegge begivenheten! Vi vil gjerne ha et bryllup som ikke er helt standard, men samtidig gjøre det til en verdig og fin dag. Når det gjelder maten har jeg tenkt på å evt. servere tapas - jeg vil heller ha dét enn vanlig koldtbord. Er det noen som har noen erfaring med dette fra andres bryllup, eller som har planlagt det samme?

Mottar også gjerne tips om noen catering-selskaper i Oslo som har bra tapas (selv om jeg altså ikke er helt sikker ennå!).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God ide! Tapas er kjempebra.

Tapas er spanske småretter (av den typen man får på puber og små restauranter). Det betyr "lokk" tror jeg... og det er fordi man la dem oppå glassene enten fordi det var varmt eller pga fluer/innsekter.

Skrevet

Vet ikke helt om jeg hadde gått for tapas i bryllupet mitt. Mange av smårettene skal jo spises med fingrene, og det er ikke noe særlig når man sitter med finklærne på. Man må i alle fall være påpasselig når man velger ut småretter da.

Har vært i bryllup med koldtbord, og likte personlig ikke det noe særlig heller jeg. Det var rundt 65 mennesker til stede, og det tok lang tid før alle hadde fått forsynt seg første gang. Og det gikk stadig folk og forsynte seg mens det var taler og sang, og det ble mange, lange og kjedelige pauser. Nå skal det også sies at jeg er mye ute og reiser gjennom jobben, og for meg er koldtbord forbundet med hotellunsj.

Man bør i alle fall organisere godt da.

Det er jo et økonomisk spørsmål også, og koldtbord er langt rimeligere enn enn varm 3-retters middag.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er klart et økonomisk spørsmål for oss også. Tapas blir mye billigere enn vanlig middag, i tillegg kan vi lage noen av rettene selv. Man behøver jo ikke å ha "fingermat", det er mye tapas som er kniv og gaffel-mat også.

Vi hadde tenkt å ha småbord til gjestene, og da er det jo en mulighet å sette maten på bordet - i små fine skåler. Da slipper man at folk går fram og tilbake hele tiden. Selvfølgelig med masse godt brød ved siden av.

Som sagt har vi lyst på et litt uformelt bryllup, så det gjør ikke noe om vi ikke følger alle etikette-regler!

Skrevet

Glemte å logge meg på! Det var jeg som skrev innlegget ovenfor!

(Glemsk ilder)

Gjest Jamila
Skrevet

Syns Tapas er helt flott, jeg! Det er jo deres bryllup, og deres ønsker!

Vi skal ha koldtbord i vårt bryllup, men skal ha vennefest helgen etter og da serveres det Tapas. Likte godt ideen om små skåler på småbord, kanskje noe vi også burde gjøre! :-)

For cateringselskap som leverer tapas bør du ta en titt på Hotel Havana på Grünerløkka. Kjempegod mat, og de leverer det de skal når de skal!

Skrevet

Hei !

Vi hadde ikke kun tapas, men noen retter som også går innunder sjangeren tapas.

Vi hadde altså en slags utvidet buffet.

Vi hadde Scampi, kjøttboller, marinerte asparges, pastasalater, forskjellige kylling retter, struts, bakt ørret, samt noe lam og masse spennende kalde og varme sauser.

Dette fikk vi enorm tilbakemelding på. Bryllupet ble holdt en veldig varm dag i juni. Vi fikk tilbakemeldinger på at potet og saus ville bli for mye i varmen.

Og vi som trodde vi skulle få kritikk :)

Folk forsynte seg selv, og noen bare en gang, andre var oppe i fem ganger :)

Når det gjelder kjøp av slik mat vet jeg ikke, vi hadde en kokk som "fulgte" med kjøkkenet på et privat lokale så det kan jeg ikke hjelpe deg med. Dog betalte vi 200 pr kuvert, og det syns jeg var bra !

Lykke til neste sommer !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...