AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 Jeg og barnefar har hatt delt omsorg i litt over ett år nå. De tre første månedene, pleide han å hente og levere, etter som han hadde bil og vi bodde 15min unna hverandre. Deretter ble det enklere når barnet begynte i barnehagen, og da leverte og hentet vi der. Nå, for to måneder siden, valgte han å flytte to kommuner unna, ca. 45-50 min reisevei fra meg. Etter han flyttet, har han vel innsett at det blir for langt og dyrt å reise til barnehagen hver dag, så han har flere ganger holdt barnet hjemme fra barnehagen den uken barnet har vært hos han. For noen uker siden solgte han også bilen sin, noe jeg mistenker han gjorde for å få råd til en ferietur, og sitter nå uten bil.. På mandag er det meningen at han skal levere barnet i barnehagen, og jeg skal hente der etter jobb, men for han, uten bil, vil det innebære 20min å gå til togstasjonen, 40min på tog, og 20min på buss for å komme seg til barnehagen. Vi hadde en krangel før idag, hvorpå han skrev at nå kunne for en gangs skyld jeg komme å hente barnet, hvilket tilsier at han tydeligvis ikke har tenkt å levere barnet i barnehagen på mandag heller. Og i motsetning til han, jobber jeg, og har ikke spesielt lyst til å bruke det resterende av dagen på å reise "land og strand" for å hente barnet, som uansett burde vært i barnehagen så jeg kunne hentet der. Hva burde jeg gjøre? Anonymous poster hash: b8aa2...240
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #2 Skrevet 21. juni 2014 Hvor gammelt er barnet? du burde nok hatt hovedomsorgen, så kan han ha barnet annenhver helg og i ferier. enklest og mindre belastende for barnet med tanke på reisevei, barnehage, stabile og forutsigbare hverdager...Anonymous poster hash: c33e1...061 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Ta deg fri på den dagen han skal hente da, så blir det rettferdig. Anonymous poster hash: 20adf...efc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 Ta deg fri på den dagen han skal hente da, så blir det rettferdig. Anonymous poster hash: 20adf...efc Sånn at han må hente hjemme hos deg, mente jeg. Anonymous poster hash: 20adf...efc
Tante-Sofie Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Ta deg fri på den dagen han skal hente da, så blir det rettferdig. Anonymous poster hash: 20adf...efc Akkurat det hjelper jo TS null og niks, siden han ikke jobber og dermed ikke taper noe på å hente hjemme hos TS. Dessuten er det vel sånn at barnehagen og TS sitt hjem er omtrent på samme sted, slik at far får denne reiseveien uansett? Her må du rett og slett bare kalle inn til mekling. Jeg synes det er helt hårreisende å praktisere 50-50 med så stor avstand mellom hjemmene, og jeg hadde aldri valgt at mitt barn skulle pende 2 timer hver vei for å komme seg til og fra barnehage. 6
Veggdyret Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Jeg ville ha hentet barnet hos BF, men jeg ville ikke ha levert det der. Dermed må dere ta kjøringen annenhver gang (forsåvidt ganske rettferdig fordeling) - hvis han gidder å hente henne da, ellers ender du vel opp med å ha barnet 100% selv. 6
Gjest BettyBoop Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Ta deg fri på den dagen han skal hente da, så blir det rettferdig.Anonymous poster hash: 20adf...efc er ikke alle typer yrker hvor man bare kan ta seg fri en hel dag. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Han flyttet mot min vilje, jeg visste at det ville bli for langt. Han skal snart flytte tilbake til min kommune, men i mellomtiden synes jeg ikke at det er min oppgave å hente barnet. Men om han nekter å levere i barnehagen, har vi jo ett problem.. Mekling står høyt på lista nå, ja. - TS Anonymous poster hash: b9e5c...666
Gjest Lille-pus Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Det høres nok ut som om du, for å rekke både jobb og barnehage på mandag, bør kjøre til ham og hente barnet i morgen. Du får da selvsagt en søndag med mye kjøring, og barnet får en avkortet helg med far... men det er nok den smidigste måten både mht. din jobb og barnehagen på mandagen. Jeg ville ringt og bare gitt bekjed om at slik blir det, og at jeg kom i morgen, når han er så passiv. 4
Gjest Knuse Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Er det bare han som henter og leverer ungen hele tiden? 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 Er det bare han som henter og leverer ungen hele tiden? Nei, som sagt så leverer og henter vi i barnehagen, så vi pleier ikke å ha dette problemet. Frem til han solgte bilen sin å bestemte seg for at han nå ikke har råd til å reise til barnehagen lenger. Eller noe i den duren.. Anonymous poster hash: b9e5c...666
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #12 Skrevet 21. juni 2014 Høres UTROLIG slitsomt ut for et lite barn og reise så langt frem og tilbake til barnehagen. Far høres rimelig talentløs ut som flytter når han har delt omsorg for et barn. Bestill time på familievernkontoret ASAP! Anonymous poster hash: fba46...724 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #13 Skrevet 21. juni 2014 Høres UTROLIG slitsomt ut for et lite barn og reise så langt frem og tilbake til barnehagen. Far høres rimelig talentløs ut som flytter når han har delt omsorg for et barn. Bestill time på familievernkontoret ASAP! Anonymous poster hash: fba46...724 Det er jeg helt enig i. Det skulle bare være en midlertidig løsning frem til han fikk ny leilighet i denne kommunen igjen. Jeg synes jo også at det er trist at det skal gå med så mye tid på kjøring for barnet, bare fordi han valgte å flytte. Ønsker å ha en mekling med han, men familievernkontoret har jeg dårlig erfaring med. Jeg trenger en tredjepart som kan "blande se" litt i samtalen og hjelpe oss, ikke bare sitte å se på oss diskutere.. Anonymous poster hash: b9e5c...666
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #14 Skrevet 21. juni 2014 la han få hovedomsorg til han flytter tilbake? Det høres ut som om han har anstrengt seg mye mer enn deg for å hente og levere til nå, kansje han bare er gått lei egoismen? Anonymous poster hash: 0ead7...0c4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #15 Skrevet 21. juni 2014 la han få hovedomsorg til han flytter tilbake? Det høres ut som om han har anstrengt seg mye mer enn deg for å hente og levere til nå, kansje han bare er gått lei egoismen? Anonymous poster hash: 0ead7...0c4 Det er vel strengt tatt den som VELGER å flytte som er egoistisk i denne situasjonen. Eller hur? Anonymous poster hash: fba46...724 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #16 Skrevet 21. juni 2014 la han få hovedomsorg til han flytter tilbake? Det høres ut som om han har anstrengt seg mye mer enn deg for å hente og levere til nå, kansje han bare er gått lei egoismen? Anonymous poster hash: 0ead7...0c4 Hvordan kom du fram til den konklusjonen..? Anonymous poster hash: b9e5c...666
Ava Mae Skrevet 21. juni 2014 #17 Skrevet 21. juni 2014 la han få hovedomsorg til han flytter tilbake? Det høres ut som om han har anstrengt seg mye mer enn deg for å hente og levere til nå, kansje han bare er gått lei egoismen? Anonymous poster hash: 0ead7...0c4 Dette forklarte jo i grunnen hvorfor situasjoner som i TS tilfelle faktisk oppstår. Desverre for vedkommende det gjelder så ser de sjeldent denne koblingen selv... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå