diddi Skrevet 21. juni 2004 #1 Skrevet 21. juni 2004 Sønnen vår på snart 4 år sier titt og ofte at han har "vondt i bena". Hittil har jeg bare blåst det av som at han har lyst til å bli båret, ikke har lyst til å gå i barnehagen osv. Han er en vilter krabat, og klager ikke over dette når han flyr rundt og leker. Er dette voksesmerter? Husker ikke helt disse tingene. Er det vanlig at barn har vondt i beina (husker jo at slatters var normalt i barne/ungdomsskloen da jeg var så gammel.)
Gjest tusjen Skrevet 21. juni 2004 #2 Skrevet 21. juni 2004 Husker at min datter også klaget over vondt i bena, men jeg sjekket det hos lege.. Det var voksesmerter.. Jeg sjekker alt mulig hos lege, mener at det er bedre å gå for mange ganger enn en gang for lite.. hønemor :oops: tusjen
Gjest Starya Skrevet 21. juni 2004 #3 Skrevet 21. juni 2004 Sønnen min hadde sterke smerter i bena i den alderen, men det var alltid verst om natta.
TefrA Skrevet 21. juni 2004 #4 Skrevet 21. juni 2004 Jeg hadde voksesmerter da jeg var liten. Husker ikke nøyaktig alder, men jeg husker det var verst om kvelden/natta. Mamma masserte og strøyk føttene mine så de ble varme og da ble det bedre.
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2004 #5 Skrevet 21. juni 2004 Noen år tilbake kalte vi det voksesmerter. Det gjorde vi da min sønn var ca 5-6 år og hadde slike smerter. Nå har de som kan det etter år med forskning, kommet frem til at det er ingen voksesmerter hos barn. Tre år senere fant de ut at lårmusklene hans var noe for kort. De sa vel gjerne voksesmerter i mangel på noen annen forklaring?
Gjest Far til 2 Skrevet 22. juni 2004 #6 Skrevet 22. juni 2004 Jeg opplevde også å ha det som blir beskrevet som voksesmerter i leggene da jeg var barn. Og resultatet var at min mor og min far ofte satt på sengekanten og maserte meg, noe jeg syntes var behaglig og dempet smertene. Også vårt eldste barn har opplevd dette. Og om kvelden sitter jeg gjerne å maserer leggene på samme måte som mine foreldre gjorde (spesielt "muskelfestene men også selve muskelen). Og det hjelper. Jeg vet ikke hva gjest ovenfor mener med at voksesmerter ikke finnes. Jeg har altid trodd at disse smertene kom fordi benbyggningen vokste raskere enn muskelaturen og at smertene kommer fra musklene som på denne måten blir strekt (musklene blir altså for korte iforhold til benbyggningen slik gjest beskriver). Jeg foreslår litt masasje av muskelaturen der smertene oppstår. Det har ihvertfall hjulpet for meg selv og barnet. Far til 2
Suzy Skrevet 22. juni 2004 #7 Skrevet 22. juni 2004 Datteren min har hatt voksesmerter i perioder og som Far til 2 sier - massasje hjelper!
diddi Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2004 Men han klager ikke om kvelden. Det er på vei til barnehagen eller når vi skal gå et sted at han siernoe sånt. Hva tror dere om det?
metteflette Skrevet 22. juni 2004 #9 Skrevet 22. juni 2004 Datteren min på 5 1/2 har voksesmerter dager hun har vært veldig aktiv. det kommer på kvelden og natten, og hun har virkelig vondt. Jeg masserer med Thermal varmekrem og det hjelper. Når det står på som verst får hun paracet.
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #10 Skrevet 22. juni 2004 Ha ulltråd rundt ankelen. Min sønn sa det hjalp. Mulig troen bidro med sitt. Dette er jo et middel de har brukt i generasjoner. Las da på en av legesidene en gang på nett også at det ikke er voksesmerter.
Ella Skrevet 22. juni 2004 #11 Skrevet 22. juni 2004 Hadde veldig mye vondt i beina da jeg fortsatt vokste. Mor kalte det voksesmerter. Var helst vondt om kvelden, og særlig etter en fysisk aktiv dag. Hender av og til at jeg kjenner slike smerter nå også, men da relaterer jeg det til fysiske påkjenninger eller at jeg har vært kald på beina. Hilsen Ella
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå