AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 Hei! Drar til Budapest om et par dager, og prøver å finne ut hvordan jeg enklest mulig kommer meg fra flyplassen til sentrum. Vi er 3 stykker, og ønsker å gjøre det billig, men effektivt. Noen som har vært der før som vet om den beste løsningen?Anonymous poster hash: 6c563...239
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #2 Skrevet 21. juni 2014 Del taxi. Anonymous poster hash: c1c59...592
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Du kan ta metro og buss, men jeg vil anbefale å ta drosje. Drosje er så billig der uansett. Bare hold deg unna piratdrosjer. Her er fra denne siden: The Fő Taxi company offers fix rates between the airport and various parts of Budapest. There are four Budapest zones, each of which has its own fixed fare for transport to/from the airport. The cars are roomy, air-conditioned, no-smoking vehicles; staff speak foreign languages. Og selvfølgelig følg de vanlige rådene, som å avtale pris på forhånd, ha et synlig taksameter i bilen og så videre. Anonymous poster hash: 21360...547
Froz1 Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 De har et tilbud om airport shuffle. Ala taxi, men kan være flere deler samme bil. Men er billig, trygt og de kjører deg direkte. Funket kjempebra
Gjest Lille-pus Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Jeg var der siste halvdel av 90-tallet. Da tok jeg en buss til nærmeste metrostasjon, og så reiste jeg med metroen inn til sentrum. Det forutsatte at jeg hadde satt meg inn i hvilken lokalbuss jeg skulle på ved flyplassen, hvilken metrolinje, og hvor mange stopp det var før jeg skulle av. Det fungerte helt supert, men metroen var av en helt annen standard enn metroen i f.eks. Praha. Metroen i Budapest var mye eldre og mye mer sliten i alle betydninger av ordet. - alle forbehold for at både miljøet, metroen og befolkningen har gjennomgått store forandringer på disse ca 18 årene.
Anglofil Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Tok taxi, og det var i grunn veldig greit. Ikke spesielt dyrt og ble kjørt rett til hotellet. Jeg hadde ikke giddet å styre med buss og t-bane, men det er meg, spesielt ikke når det er såpass rimelig å ta taxi. Mvh Yvonne
Gjest gloria Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Hotel shuffle bussen er kjempebra! Betalte en slikk og ingenting, og fikk plass i en minibuss (taxibuss) som kjørte til hotellet du sa! Må riktignok innom et par hoteller, men vi brukte ikke lang tid!
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Da tror jeg vi går for taxi, i følge tripadvisor kostet slik shuttlebus det samme som taxi når vi er 3 stykker, og da er jo taxi mer effektivt Takk for svar! Anonymous poster hash: 6c563...239
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå