Gjest Lady-M Skrevet 22. juni 2004 #21 Del Skrevet 22. juni 2004 Nei, ikke så lett å huske på alt... Umiddelbart etter treningen, innen 15-20 minutter, har man best mulighet for å ta opp protein i musklene. Det gjøres ved å spise raske karbohydrater, f.eks. banan eller en sportsdrikk som inneholder glukose eller dextrose. Dette øker kroppens insulinproduksjon kraftig. Insulinet "åpner dørene" inn i muskelcellene, slik at proteinet blir lettere tatt opp i musklene. Så etter de raske karbohydratene, tas proteiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 23. juni 2004 Forfatter #22 Del Skrevet 23. juni 2004 Kjøpte meg Ultimate Nutritions sitt Whey-pulver i går og det smaker kjempegodt (jeg blander med skummet melk) Nå blir det tilskudd i forbindelse med treninga (jeg innbiller meg at det ikke er noe poeng i å ta det ellers?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 23. juni 2004 #23 Del Skrevet 23. juni 2004 Litt sent nå da, men jeg bruker Athletic Citys Basic Protein (med jordbærsmak). Det er av de beste proteinpulverne jeg har smakt, spesielt når det blandes ut med melk. Pulveret er en blanding av myse og kasein, og tilfører således både raske og trege proteiner. Fett- og karboinnhold er også lavt. Prisen er 798,- for 4 kg, noe som er ganske rimelig. Suzy: Det er fint med proteiner etter trening, og man kan også ta proteintilskudd til proteinfattige måltid ellers på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 23. juni 2004 Forfatter #24 Del Skrevet 23. juni 2004 Suzy: Det er fint med proteiner etter trening' date=' og man kan også ta proteintilskudd til proteinfattige måltid ellers på dagen.[/quote'] Takk Morrison! Jeg har ikke lyst til å legge på meg så jeg er forsiktig med å ta for mye proteintilskudd - greit å vite at jeg kan ta mer en rett etter trening. Har ofte brukt det som mellommåltid før trening også (når jeg ikke rekker å spise middag først) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå