Tarsan97 Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 (endret) Klikk på bildet for detaljer. For og få en ende på utviklingen med designerklær, hijaber, cowboyhatter o.l har man (jeg) nå kommet frem til att skoleuniform er svaret. Klespresset og det distraherende mote jåleriet er forstyrrende for skolens formål, nemlig læring. Tradisjonelle skoleuniformer er litt gammeldags og kanskje ikke så praktisk, så jeg har med mye møye designet denne her. Den er god å jobbe i, fri for jåleri og bare praktisk. Denne har plass til ID brikker o.l og skolens navn påtrykket ryggen. Dette hjelper på og identifisere uvedkommende på en skole og gjør det lettere og se hvem som hører til der. Det er og ett merke på venstre side på brystet der skolen til en hver tid kan feste det gjennomsnittlige karakternivået studenten har. I enkelte land henges dette opp på tavler i gangene, men det er greit og se det festet til studenten. Denne uniformen er billig og slitesterk. Den nøytrale fargen er ikke distraherende. Hva syns du ? Endret 20. juni 2014 av Tarsan97 3
Gjest Ung tøff mann Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Kan sikkert bli litt varm om sommeren/våren 1
Gjest Belle âme Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Blir dette til virkelighet, dropper eg ut på ungdomskulen.
Gjest Lights Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Om jeg skal legge mine politiske motforestillinger til side så må jeg fortsatt si at å vise frem karaktersnittet på brystet kommer til å være mot sin hensikt. Det hadde raskt etablert seg en kultur blant de "tøffe" elevene med en gi faen holdning der det var status og ha lavest mulig karaktersnitt på brystkassen. Egentlig det samme som skjedde med disse fotoboksene som viser hvor raskt du kjørte forbi dem. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 90% hadde droppet ut og gått på NAV. Anonymous poster hash: cd35a...7b6 2
Tarsan97 Skrevet 20. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2014 Egentlig skulle den vert innført ved ungdoms skolen, kanskje helt fra 1. klasse ? Så en ble vant til det. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Jeg synes den er mangelfull. Legg til en GPS så skolen til enhver tid vet hvor elevene befinner seg, så er du på god vei. I tillegg trenger eleven stømhalsbånd så lærerne på en enkel og grei måte kan disiplinere eleven. Anonymous poster hash: b0728...89e 8
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Tror det hadde blitt ganske kjipt for jenter å gå i den der.... men den er sikkert flatterende for gutter. Anonymous poster hash: 50b72...ffe
Gjest New_Girl Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Forferdelig. Både ideen om skoleuniform og den kjeldressen. 1
Gjest Chlorophyll Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 Jeg synes faktisk at skoleuniform burde blitt obligatorisk.Hadde vært deilig å slippe å tenke på hva man skulle ha på seg på skolen hver dag. Og ingen kunne sagt noe på det, for de hadde gått i akkurat det samme selv. Foreldre med dårlig råd, hadde sluppet merkeklær tullet også Karakterer og snitt burde forøvrig være privat. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #12 Skrevet 21. juni 2014 Jeg synes faktisk at skoleuniform burde blitt obligatorisk.Hadde vært deilig å slippe å tenke på hva man skulle ha på seg på skolen hver dag. Og ingen kunne sagt noe på det, for de hadde gått i akkurat det samme selv. Foreldre med dårlig råd, hadde sluppet merkeklær tullet også Karakterer og snitt burde forøvrig være privat. Men er strengt tatt litt finere med de klassiske uniformene. Jeg går med skjørt nesten hver dag på skolen selv, så har ingenting i mot skoleuniform. Men det rekker ikke å bli innført til jeg er ferdig da såAnonymous poster hash: e33ad...e6a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #13 Skrevet 21. juni 2014 En kjeledress vil nok ikke fungere sånn kjempegodt, men jeg synes poenget ditt ikke er så verst! Anonymous poster hash: 60513...c26 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #15 Skrevet 21. juni 2014 Tror det hadde blitt ganske kjipt for jenter å gå i den der.... men den er sikkert flatterende for gutter. Anonymous poster hash: 50b72...ffe Hvorfor mer kjipt for jenter enn for gutter? Anonymous poster hash: c3c53...56b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #16 Skrevet 21. juni 2014 Hvorfor mer kjipt for jenter enn for gutter? Anonymous poster hash: c3c53...56b Fordi jenter på den alderen liker å vise frem at de er i puberteten, antar jeg. Husker i hvertfall at jentene alltid skulle gå med klær som viste kløft og lår. Anonymous poster hash: 34157...ad0
Magnifique Skrevet 21. juni 2014 #17 Skrevet 21. juni 2014 Tråden er ryddet for bilde som bryter med kopiretten. - Magnfique, moderator.
Tarsan97 Skrevet 21. juni 2014 Forfatter #18 Skrevet 21. juni 2014 Fordi jenter på den alderen liker å vise frem at de er i puberteten, antar jeg. Husker i hvertfall at jentene alltid skulle gå med klær som viste kløft og lår. Anonymous poster hash: 34157...ad0 Det er jo litt av vitsen med en skoleuniform. Sex signaler som vising av kløfter og lår har ikke noe på skolen og gjøre, det virker forstyrrende og distraherende En slik uniform skal ikke få jenter eller gutter til og se pene ut, de skal se saklige ut og være praktiske. Åh så jeg hadde godtta meg om de gjorde noe slikt.... 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #19 Skrevet 21. juni 2014 Hvorfor mer kjipt for jenter enn for gutter? Anonymous poster hash: c3c53...56b Fordi den har en maskulin utforming, og ville sett helt grei ut på en gutt med brede skuldrer osv... Samtidig som en jente ville druknet i den og blitt helt formløs. Anonymous poster hash: 50b72...ffe
Mann 42 Skrevet 21. juni 2014 #20 Skrevet 21. juni 2014 Egentlig skulle den vert innført ved ungdoms skolen, kanskje helt fra 1. klasse ? Så en ble vant til det. Vi skulle ikke se å få tak i noen av de hundrevis av millioner av mao-dresser som er til overs etter Kulturrevolusjonen, da? De er jo ganske praktiske, de også, og de kan sikkert brukes av barn helt opp til 5. klasse. Og da følger det jo med en morsom lue også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå