Gå til innhold

Slike kvinner som dette burde det være flere av

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg snakker ikke om utseende men hva som står på lappen.

a2N3Eo9_700b_v1.jpg

Anonymous poster hash: 4cae0...d07
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noe tull. Det går fint an å mene det samme som henne som feminist. Ikke alle feminister er med i Ottar.

• Liker 24
Skrevet

Tror hun har misforstått feminisme.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg tror ikke jeg kjenner noen jenter som ville vært uenige i punktene på lappen hennes.

Gjest Lights
Skrevet (endret)

Nå kommer det snart en luring og påpeker at "feminister ønsker likhet mellom begge kjønnene ikke å fremme kvinner, kvinnekamp var bare der det begynte fordi de trengte det". Slutt. Hysj på deg. Poenget er at vi trenger ikke kjønnskamp mer. At alt er blankt 50/50 på alle områder innenfor samfunnet vitner ikke om like muligheter, men kvotering og manipulering av enkeltindivider for å få pen statistikk på ett papir.

Endret av Lights
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så vi trenger flere selvsentrerte og lite solidariske kvinner..?

Anonymous poster hash: 47c31...582

• Liker 7
Skrevet

Helledussen :rolleyes:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå kommer det snart en luring og påpeker at "feminister ønsker likhet mellom begge kjønnene ikke å fremme kvinner, kvinnekamp var bare der det begynte fordi de trengte det". Slutt. Hysj på deg. Poenget er at vi trenger ikke kjønnskamp mer. At alt er blankt 50/50 på alle områder innenfor samfunnet vitner ikke om like muligheter, men kvotering og manipulering av enkeltindivider for å få pen statistikk på ett papir

Folk som sier "hysj på deg" når de skal diskutere noe.... :klaske: Det er da man vet at argumentene er gode, eheh.

Anonymous poster hash: 846cd...56e

• Liker 12
Skrevet

Patriarki er selve hjørnesteinen i feminisme. Folk som mener at patriarkiet ikke eksisterer er ikke feminister, og dette kommer ganske klart frem av lappen.

Gjest Lights
Skrevet

Folk som sier "hysj på deg" når de skal diskutere noe.... :klaske: Det er da man vet at argumentene er gode, eheh.

Anonymous poster hash: 846cd...56e

Nå hysjet jeg vel strengt tatt bare på meg selv og kom med konkrete argumenter til slutt, mens du bare kritiserte formuleringen min uten ett eneste faktisk motargument.

AnonymBruker
Skrevet

meh, on 21 Jun 2014 - 00:31, said:

Patriarki er selve hjørnesteinen i feminisme. Folk som mener at patriarkiet ikke eksisterer er ikke feminister, og dette kommer ganske klart frem av lappen.

Du mener vel at kampen mot patriarkiet er en hjørnestein i feminismen. Anonymous poster hash: 2de4a...fb2
Skrevet

Flaks for henne at hun bor i et land og en tid der hun faktisk får lov til å ta ansvar for seg selv og sine handlinger da, selv om hun er kvinne - og der hun ikke er et mål for vold basert kun på sitt kjønn. Ikke alle i verden er så heldige.

Feminisme handler forøvrig ikke om å "empower" kvinner, eller å demonisere menn, men om at man skal ha like rettigheter uavhengig av hvilket kjønn man er.

• Liker 19
Gjest brutal_mann
Skrevet

Om vi holder oss i Norge så er jeg enig i det som står på lappen hun angivelig holder frem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bra at også noen kvinner ser det feminismen driver med i dag, sin demonisering av menn og opphøying av kvinner. Håper at flere også ser det fremover!

Anonymous poster hash: 335cc...90c
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker, on 21 Jun 2014 - 00:54, said:

Det er bra at også noen kvinner ser det feminismen driver med i dag, sin demonisering av menn og opphøying av kvinner.

Anonymous poster hash: 335cc...90c

Jeg vil nå heller kalle dette realitetsorientering. Anonymous poster hash: 2de4a...fb2
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil nå heller kalle dette realitetsorientering. Anonymous poster hash: 2de4a...fb2

Realitetsorientering?

Anonymous poster hash: 4f050...fb8

Skrevet

En uten horn og uten giftbegeret myntet på mannfolk gjemt i snusdåsen.

Hærlig jente. Få nummeret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flaks for henne at hun bor i et land og en tid der hun faktisk får lov til å ta ansvar for seg selv og sine handlinger da, selv om hun er kvinne - og der hun ikke er et mål for vold basert kun på sitt kjønn. Ikke alle i verden er så heldige.

Feminisme handler forøvrig ikke om å "empower" kvinner, eller å demonisere menn, men om at man skal ha like rettigheter uavhengig av hvilket kjønn man er.

Nevn en sak feminister har gjort som har gått i menns favør?

Anonymous poster hash: d396b...dc9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nevn en sak feminister har gjort som har gått i menns favør?

Anonymous poster hash: d396b...dc9

Rimelig skjevt fremstilt og ignorant å hevde at feminisme er noe som andre nødvendigvis må tape på.

Tapte noen noe på at kvinner fikk stemmerett mener du? Tapte noen på at det ble lovfestet rett til lik lønn for likt arbeid uavhengig av kjønn?

Ellers er jeg enig i at jenta med posteren ikke har forstått hva feminisme er dersom hun tror punktene hennes viser noe annet.

Endret av Ibsenfrue
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Poenget er jo at de fleste feminister hevder å stå for tingene hun har listet opp men mangler fullstendig gangsyn. Det er lett å si "dette er jeg jo enig i", men mange feminister demoniserer menn og det kommer frem under en hetet debatt.

Det er riktignok ikke disse tingene jeg synes er hovedproblemet med feminisme. Det er mer denne "retten til å te seg som menn" og "forskjeller mellom menn og kvinner er sosialt konstruert".

(Kvinne selv)

Anonymous poster hash: 08948...e8f
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...