AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Hei, For en tid siden flyttet jeg fra hjembyen ned til en annen by for å jobbe. Jeg har vært borte i ca 3 år og er nå hjemme i sommer på ferie. Jeg holder fremdeles kontakt med venninnene her hjemme, men med tiden har det blitt mindre. Og jeg er ikke lenger like oppdatert på hva som har skjedd her hjemme mens jeg har vært borte. Jeg har begynt å føle meg mindre inkludert i vennegjengen når jeg er hjemme. Jeg merker for eksempel at de av og til har glemt å invitere meg dersom de skal spise lunsj sammen osv. Det skjer ikke ofte, men det har skjedd. For noen dager siden spurte jeg hun ene av dem jeg pleier å henge med (la os kalle henne Marit) om vi skulle finne på noe på torsdag. Jeg fikk til svar at Marit ikke kunne fordi hun skulle i en familiemiddag. Jeg fåreslo da å heller henge sammen neste fredag (Ettersom Marit er på ferie i mellomtiden). Marit sa hun allerede hadde planer på neste fredag kveld, men at vi gjerne kunne finne på noe neste søndag. I ettertid har jeg fått vite at en felles kompis av oss skulle feire bursdag fredagen det var snakk om, og ble da invitert med av en annen venn til denne bursdagen. Tenkte ikke så mye over det der og da, men stusset over at Marit ikke inviterte med med da jeg er rimelig sikker på at det er her hun skal neste fredag. Det som overraska meg mest var at torsdag kveld fikk jeg plutselig vite av andre at hun og noen andre mer perifere venninner i gjengen hadde dratt ut på byen uten å inkludere meg. Dette til tross for at hun visste at jeg var ledig denne kvelden og gjerne ville finne på noe. Skjønner ikke hva som skjer? Jeg føler meg rett og slett ekskludert av henne og skjønner ikke hva som er greia. I løpet av de siste årene har vi mistet litt kontakt. Men vi er alltid med hverandre når jeg er hjemme. Vi har aldri pratet om veldig dype ting, og vil ikke si hun er den næreste jeg har her, men hun er allikevel blant dem jeg henger en del med når jeg her hjemme både alene sammen og med andre. Jeg er også skuffa over at jeg heller ikke ble invitert i bursdagen til denne felles kompisen vår. Ja, jeg ble invitert til slutt, men hadde forventa å bli invitert via eventet på face av han som faktisk har bursdag, som resten ble. Jeg føler at folk har begynt å glemme meg litt. Jeg skjønner jo at de ikke tenker på meg i hverdagen da jeg ikke er her, men synes det er litt trist å ikke bli invitert når de vet at jeg er hjemme. Hva ville dere gjort? Er det flere som er i samme situasjon? Burde jeg ta dette opp? Anonymous poster hash: 12966...0cc 1
Pixxie Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Har dere mye kontakt når du ikke er hjemme? Har ei venninne som bor borte selv, og jeg synes det er vanskelig når hun kommer hjem og krever mye av tiden min uten at vi snakkes før hun faktisk er hjemme. Føler noen ganger at jeg må slippe alt for å tilbringe tid med ei som bare vil være med meg når hun er hjemme. Hun tar lite hensyn til at jeg har skole, jobb, familie og andre venner. Er mulig at vi har vokst litt fra hverandre, for jeg har en annen venninne som jeg snakker mye mer med og som plalegger hengetid i god tid før hun kommer hjem, det blir på en måte lettere da! 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Kanskje du bør holde kontakten når du er borte også? Ikke så rart at du ramler ut litt, når du kun har forventnin om å inkluderes idet du kommer hjem... Anonymous poster hash: c247d...284 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 De har jo sitt eget liv hjemme på samme måte som du har ditt eget liv når du er borte. Du forventer at de bare "snapper" ut av sine faste sosiale vaner når du er hjemme og tenker på deg hver eneste dag. Det er ikke vanlig. Dette er ikke noe du skal ta opp, du skal derimot delta på alt du kan og ta initiativ til ting selv, og til slutt blir det naturlig for dem å invitere deg på ting igjen. Anonymous poster hash: de3af...809
Cata Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Du er flyttet ut og er ikke lenger en del av deres daglige liv på samme måte som du var da du bodde der. Dermed glir dere langsomt fra hverandre. Helt normalt, men skjønner det kan oppleves litt trist.
makkapakka Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 jeg skjønner deg for jeg har også hatt det sånn da jeg bodde borte og var hjemme på ferie. Det er faktisk sånn at du blir ekskludert eller blir tatt med på det de hjemme bestemmer seg for er greitt. Det er faktisk også sånn at de føler de må slippe alt de har når jeg er hjemme, og jeg opplevde ofte at i forkant da jeg kom hjem så hadde vi mange planer, men når jeg kom hjem så jeg ikke noe til dem i heletatt. I mitt tilfelle så synes de jeg hadde så rosenrødt liv i byen, at de ikke skjønte hvorfor jeg skulle "ha alt det" når jeg var hjemme også
Wiola Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Jeg er også i litt av samme situasjon. Opplevde det med å ikke bli invitert i bursdag selv, selv om hele gjengen skal dit. Det er kjipt. Men sånn er det. Vet selv at jeg ikke er noen ekspert i å holde mye kontakt når jeg er borte. Har ei venninne som inni mellom sender melding, spør når jeg kommer hjem osv, og får alltid dårlig samvittighet av at hun tar kontakt først. Men når man er dårlig på å holde kontakt selv kan man ikke forvente at dem skal inkludere deg like mye. Jeg har iallefall planer om å holde mer kontakt med dem hjemme når jeg starter å jobbe til høsten (er ferdig med å studere) så får iallefall bedre tid i helger osv da:)
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Det her synes jeg var frekt av ts. Hun har lite eller null kontakt med diverse venner/bekjentskap ellers i livet, men når hun skal "hjem" på besøk om sommeren så skal hun skumme fløten og foreventer de skal ta imot henne med åpne armer? Hvorfor vil du egentlig ha kontakt med folk du ikke er nære venner med? Er du så desperat. Anonymous poster hash: 5fac9...ad2
Mango Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Det her synes jeg var frekt av ts. Hun har lite eller null kontakt med diverse venner/bekjentskap ellers i livet, men når hun skal "hjem" på besøk om sommeren så skal hun skumme fløten og foreventer de skal ta imot henne med åpne armer? Hvorfor vil du egentlig ha kontakt med folk du ikke er nære venner med? Er du så desperat. Anonymous poster hash: 5fac9...ad2 Er vel helt normalt det? Vennegjengen min er spredt rundt i landet, vi snakkes ikke så ofte i hverdagen, men når vi er hjemme i ferier så er alt som før uansett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå