Gå til innhold

Fra hund til håndbagasje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en liten hund på ca 35 cm (høyde) som jeg må betale hundebillett/barnebillett for på toget. Det jeg lurer på er: dersom jeg putter hunden i en ryggsekk/bag, kan jeg kalle ham håndbagasje, da?

Da tar han jo ikke plass og kan være på fanget ;) de kan umulig ta seg betalt for ham da?

Anonymous poster hash: 0d178...475

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har en bag hvor hunden ikke synes i særlig grad og den trives i bagen og er stille, er det jo ingen grunn til å be deg om å betale, så da trenger du vel ikke å spørre...

Hundebilletter er forøvrig helt på trynet. Har du med en katt på 4 kilo: gratis. Har du med fem unger på 2 år: gratis. Har du med en hund på 2 kilo: halv pris av voksen.. Grr.

AnonymBruker
Skrevet

Om du har en bag hvor hunden ikke synes i særlig grad og den trives i bagen og er stille, er det jo ingen grunn til å be deg om å betale, så da trenger du vel ikke å spørre...

Hundebilletter er forøvrig helt på trynet. Har du med en katt på 4 kilo: gratis. Har du med fem unger på 2 år: gratis. Har du med en hund på 2 kilo: halv pris av voksen.. Grr.

Jepp, det er absolutt helt på trynet.. Og en koffert på 20 kg er gratis.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du må uansett betale for hunden. Dessuten er det kun få billetter på hvert togsett som er reservert for hund og eier. Får du ikke en av disse, kan du kastes av.

Anonymous poster hash: cff2e...c90
Skrevet

Hunder under 40cm i mankehøyde går gratis på langdistansetog. :)

Det er så teit at man må betale 50% av ORDINÆR billett på hunder (over 40 cm)! Jeg har minipris billett til 299, mens bikkja (som må ligge på gulvet) har billett til 400.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du må uansett betale for hunden. Dessuten er det kun få billetter på hvert togsett som er reservert for hund og eier. Får du ikke en av disse, kan du kastes av.

Anonymous poster hash: cff2e...c90

Hva mener du? På toget jeg tar, kan man ha med hund overalt.

Skrevet

Hva mener du? På toget jeg tar, kan man ha med hund overalt.

Hun mener sikkert langdistansetog. PÅ regiontog (type Oslo-Drammmen) kan man ha hund over alt (med unntak av den der betal-ekstra-vognen og stillebogna). Men på langdistangsetog (f.eks Oslo-Stavanger) har man egne hundevogner.

AnonymBruker
Skrevet

Løsning: Kle hunden ut som en katt? ;)

Anonymous poster hash: 5420c...2df

AnonymBruker
Skrevet

Hunder under 40cm i mankehøyde går gratis på langdistansetog. :)

Det er så teit at man må betale 50% av ORDINÆR billett på hunder (over 40 cm)! Jeg har minipris billett til 299, mens bikkja (som må ligge på gulvet) har billett til 400.

Tar kun lokaltog jeg, da. Dessverre ;)

Ja, det er mye med nsb som er på trynet.. Bla.a at folk som tar tog lengre enn meg betaler ti kr mindre for billetten sin, fordi eg betaler for sone og de for kilometerpris...

AnonymBruker
Skrevet

Løsning: Kle hunden ut som en katt? ;)

Han høres litt ut somet barn hvis han "piper", kanskje jeg kan si han er en babyog begynne å gråte hvis de motsier meg, og spørre om de sier at babyen er stygg :P

• Liker 1
Skrevet

Tar kun lokaltog jeg, da. Dessverre ;)

Ja, det er mye med nsb som er på trynet.. Bla.a at folk som tar tog lengre enn meg betaler ti kr mindre for billetten sin, fordi eg betaler for sone og de for kilometerpris...

Kjøp den andre billetten , men gå av der du egentlig skal ;)

AnonymBruker
Skrevet

Han høres litt ut somet barn hvis han "piper", kanskje jeg kan si han er en babyog begynne å gråte hvis de motsier meg, og spørre om de sier at babyen er stygg :P

Du kan evt kjøpe en slik vognpose el.l. og ha han i :)http://www.going.no/go-ing-thermopose-rosa.html

En sommerutgave er vel best, med tanke på at det kan bli for varmt med den i linken

AnonymBruker
Skrevet

Du kan evt kjøpe en slik vognpose el.l. og ha han i :)http://www.going.no/go-ing-thermopose-rosa.htmlEn sommerutgave er vel best, med tanke på at det kan bli for varmt med den i linken Anonymous poster hash: 5420c...2df

Hi hi :) tror du de går på den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...