Gå til innhold

Hva skjer på en Reunion?!:)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da er det dags for Reunion fra ungdomsskolen. Jeg gruer meg litt og lurer på om det liksom finnes en "mal" for hva som skjer på sånne arrangementer? Vet at folk gjør forskjellig, men er det noe som liksom er et must? Fortelle om seg selv, leker, oppgaver, osv?

Noen som vil fortelle om sin Reunion??

Anonymous poster hash: ee108...9e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært på reunion, men en av klassene jeg gikk på i grunnskolen (gikk i flere klasser da jeg flytta) de hadde reunion som jeg ikke var med på. Hvordan det er lagt opp er nok litt forskjellig fra sted til sted, eller klasse til klasse skulle jeg tro.

Jeg kan tenke meg at det er en fin middag i starten, og da er det enten langbord eller mindre bord. Vil tro langbord er det enkleste... Så er det gjerne slik at alle som har gamle bilder og evt filmer fra tida tar det med seg, og det blir vist til alle dem som vil se. Så er det kanskje lagt opp til en quiz eller andre konkurranser og leker, det er vel en arrangements-komité som styrer, og de har kanskje også fått innspill fra andre.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har folk begynt å kalle det reunion istedenfor gjenforening? Leker håper jeg i hvert fall ikke det blir.

Anonymous poster hash: 3b63d...a7c
  • Liker 3
Gjest Lights
Skrevet

Alle spør alle "hva de holder på med nå". De med gode karrierer greier ut om jobbene sine uten at noen er oppriktig interessert i å høre på det. De uten gode karrierer føler seg mindreverdige og skryter av prestasjonene til barna sine selv om majoriteten av lytterne ikke syns at det å presse ut noe som 10 år senere evnet å være Rudolf på juleavslutninger er en stor prestasjon. De uten barn eller karriere sier du? - De kom ikke. Ellers så er de døde. Utover kvelden da gjennomsnittspromillen øker så tørr folk endelig å påpeke han eller hun som var så pen før og som nå er blitt skikkelig feit. "Hahaha" ler de. Til slutt drar alle hjem og tenker at dette var egentlig totalt bortkastet. Disse menneskene har jeg ikke hatt kontakt med på 10 år og det er det naturlig nok en god grunn til. Ektefellene deres spør "hvordan var det da kjære?", og de svarer "Deprimerende, og jævlig". - "Men det var vel godt og få sett alle igjen?". "Joda, det var vel det svarer de".

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke :D

SKAL ALDRI DRA PÅ EN :D

Anonymous poster hash: 5c3bb...5be

AnonymBruker
Skrevet

Middag og dans er vel det vanligste.

Det var veldig kleint i begynnelsen. Jeg var mobbeoffer på skolen og ble mobbet av klassen. De hadde nok ikke ventet at jeg skulle dukke opp. Da hadde jeg forandret meg utseendemessig og bra jobb og bedre selvtillit. Noen av de hadde grodd fast i bygda.

Jeg holdt tale og fortalte de alle de gangene jeg ble holdt utenfor når de lekte og hvor vondt det gjorde for ett lite barn og avsluttet talen med ett ønske, og det var å ta igjen det jeg gikk glipp av. Det endte med at vi hadde stol-, hviske- og blunkeleken. Det var selvsagt ett par av de "kule" at jeg var barnslig som foreslo noe slikt. Men de fleste var med. Og jeg tror vi alle var fornøyde:)

Anonymous poster hash: 0e083...5e6

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Alle spør alle "hva de holder på med nå". De med gode karrierer greier ut om jobbene sine uten at noen er oppriktig interessert i å høre på det. De uten gode karrierer føler seg mindreverdige og skryter av prestasjonene til barna sine selv om majoriteten av lytterne ikke syns at det å presse ut noe som 10 år senere evnet å være Rudolf på juleavslutninger er en stor prestasjon. De uten barn eller karriere sier du? - De kom ikke. Ellers så er de døde. Utover kvelden da gjennomsnittspromillen øker så tørr folk endelig å påpeke han eller hun som var så pen før og som nå er blitt skikkelig feit. "Hahaha" ler de. Til slutt drar alle hjem og tenker at dette var egentlig totalt bortkastet. Disse menneskene har jeg ikke hatt kontakt med på 10 år og det er det naturlig nok en god grunn til. Ektefellene deres spør "hvordan var det da kjære?", og de svarer "Deprimerende, og jævlig". - "Men det var vel godt og få sett alle igjen?". "Joda, det var vel det svarer de".

Hihi, dagens

AnonymBruker
Skrevet

Hender det at det blir pulings på disse reunions?

Om jeg skulle gå på reunion kunne jeg tenkt meg å knulle hun baben som var så populær i klassen. Har så vidt sett henne. Ganske tjukk og er skilt, men tenkte what the heck...lukke øynene og tenke på hvordan hun en gang var..

Anonymous poster hash: 2854f...31a
AnonymBruker
Skrevet

Veldig seriøse svar her, gitt.........

Anonymous poster hash: ee108...9e4

Skrevet

Jeg ble invitert på en reunion, men hadde ikke kontakt med noen av de etter vi gikk ut fra U.skolen.
Men da reunioen kræsjer med jobb og ferie så valgte jeg å ikke dra :)
Sa jo seff ifra at jeg har jobb helg den helga og at jeg skulle på ferie bare dager etter helga :)
Jeg fikk jo ikke vite om den før sånn 3uker før :fnise:
Så det er jo litt kjipt egentlig, hadde jeg visst om det allerede 4mnd før da de fleste av dem har vært med på planleggingen siden sommeren ifjor o__o

De har iallefall planlagt å ta en tur, kose seg med bål og gamle lærere og live musikk den første dagen, så dagen etterpå er det middag og litt drikking og slikt :)
Jeg kunne seff tenkt meg å dra men, er enten å velge klasse reunion eller en tur til Asia liksom :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde gjenforening (eller klassetreff som vi klasser det) over mange dager. Den første dagen var de som allerede hadde kommet til hjembyen på quiz og den andre dagen på pub. Den tredje dagen, fredag, var første dag med "program". Da var det først omvisning på den gamle skolen, tale og informasjon om kommunen fra ordfører i regi av kommunen. Dette deltok alle klassetreffene (10, 20, 30, 40 osv) på. Etterpå dro vi på en slags friluftslivssightseeingtur, før vi dro på en hytte. På hytten hadde vi quiz, drakk, grillet, tok badstu, tente bål og bare hadde en vanlig fest. De som ville sov over. Dagen etter fortsatte vi der vi slapp, gjorde litt diverse aktiviteter, drakk mer, skiltes og møttes til middag hjemme hos foreldrene til en av oss på kvelden. Til middagen kom også flere av de gamle lærerne våre. Etterpå gikk vi ut på byen.

Siden mange av oss som kom stort sett har holdt kontakten og møtes flere ganger i året har vi ganske grei oversikt over hvem som gjør hva, men vi hadde likevel en runde rundt bordet hvor alle sa kort hva de holder på med, hvor de holder til osv. fordi en av lærerne ønsket det. Vi så også på filmer fra forskjellige klasseturer og gamle bilder og pratet mye om da vi gikk på skole sammen.

Anonymous poster hash: 3105f...03d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...