AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Dette er kanskje et litt uvanlig spm her inne, men jeg forsøker. For et års tid siden, kjøpte min bror og hans familie et hus i nærheten av vår hytte. De skulle pusse opp huset og også jobbe en del med uteområdet. I den forbindelse ønsket de å endre veien ned til huset og spurte oss om det var greit. Jeg husker ikke helt ordlyden i hvordan det ble spurt, men veien skulle iallefall gjøres litt bredere slik at den ble lettere å kjøre på. Dette ville berøre oss også fordi store deler av vei-stubben er felles. Vi dro altså fordel av det og hadde ingen innvendinger, men hadde samtidig ikke så stort behov for denne utbedringen selv da vi ikke bruker hytta så veldig ofte. Dessverre ble ikke spm om kostnadsdeling bragt på bane....Min mann og jeg tenkte nok at dette var en del av hele husprosjektet til min bror, men nå har jeg en mistanke om at min bror forventet at vi skulle spleise. Det har aldri blitt sagt, men av en eller annen grunn føles stemningen plutselig veldig anspent uten at jeg skal gå mer inn på det. Vi kommer fra en familie som et dårlig på å ta opp vanskelige tema, og jeg er ekstremt konfliktsky og synes hele situasjonen er vanskelig. Min mann sa til meg da jobbinga med veien pågikk at han mente dette var noe de andre burde betale, og jeg var egentlig enig, samtidig som jeg nå tenker at det kanskje er bedre å bare betale hvis det kan lette stemningen... Jeg vet jo ikke om det er dette som er problemet og synes det er vanskelig å ta det opp når det har gått så lang tid, for det er jo på en måte åpenbart at vi i utg.pkt ikke hadde tenkt å bidra...Er vi fullstendig urimelige??? Anonymous poster hash: 9d36f...45d Anonymous poster hash: e5c44...8d7
ViljaH Skrevet 21. juni 2014 #2 Skrevet 21. juni 2014 Si fra at "det var en fin og bred vei du har bygd deg" til din bror. Hvis dere ikke har behov og ikke tok eller ville tatt initiativ til utbedring av vei, synes jeg ikke dere skal betale. Men det aller beste ville vært å kommunisert tydelig i starten. Du må gjerne bygge vei, vi har ikke behov for det og vil ikke prioritere det økonomisk.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 Men herregud a menneske. Ta med deg manne din, et par skolebrød og ei kaffekanne, så går dere ned til broren din og slår av en prat. Hei, du vi synes veien har blitt veldig fin, men lurer på om dere hadde forventet at vi skulle bidra økonomisk? Så får du bare høre hva han sier, og ta det derfra. Om de setter seg litt på bakbein så bare betal 10-20k da, dere får jo tross alt også nytte av den. En smal pris å betale for å ha en lykkelig og harmoisk familie. Jaggu ikke rart vi har konflikter her i verden, når man ikke evner å åpne kjeften og få problemene ut av verden. Anonymous poster hash: 6893b...d18 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Heia enebarnAnonymous poster hash: d1422...35e 1
Ava Mae Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Tenk at du laget hele denne tråden tuftet på synsing og en fullstendig hypotetisk konflikt som muligens ikke eksisterer en gang. Og tenk hvor mye bedre verden hadde blitt om folk bare snakket sammen....
Gjest Blomsterert Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Dette er kanskje et litt uvanlig spm her inne, men jeg forsøker. For et års tid siden, kjøpte min bror og hans familie et hus i nærheten av vår hytte. De skulle pusse opp huset og også jobbe en del med uteområdet. I den forbindelse ønsket de å endre veien ned til huset og spurte oss om det var greit. Jeg husker ikke helt ordlyden i hvordan det ble spurt, men veien skulle iallefall gjøres litt bredere slik at den ble lettere å kjøre på. Dette ville berøre oss også fordi store deler av vei-stubben er felles. Vi dro altså fordel av det og hadde ingen innvendinger, men hadde samtidig ikke så stort behov for denne utbedringen selv da vi ikke bruker hytta så veldig ofte. Dessverre ble ikke spm om kostnadsdeling bragt på bane....Min mann og jeg tenkte nok at dette var en del av hele husprosjektet til min bror, men nå har jeg en mistanke om at min bror forventet at vi skulle spleise. Det har aldri blitt sagt, men av en eller annen grunn føles stemningen plutselig veldig anspent uten at jeg skal gå mer inn på det. Vi kommer fra en familie som et dårlig på å ta opp vanskelige tema, og jeg er ekstremt konfliktsky og synes hele situasjonen er vanskelig. Min mann sa til meg da jobbinga med veien pågikk at han mente dette var noe de andre burde betale, og jeg var egentlig enig, samtidig som jeg nå tenker at det kanskje er bedre å bare betale hvis det kan lette stemningen... Jeg vet jo ikke om det er dette som er problemet og synes det er vanskelig å ta det opp når det har gått så lang tid, for det er jo på en måte åpenbart at vi i utg.pkt ikke hadde tenkt å bidra...Er vi fullstendig urimelige??? Anonymous poster hash: 9d36f...45d Anonymous poster hash: e5c44...8d7 Ville nok tenkt som deg. At de gjorde det fordi de utbedret stedet,og bare ville høre om det var ok,uten at penger var involvert :-). Men ta det på bane på en hyggelig måte,så ser du hva som blir sagt. Ikke gå og bare føl på det. Blir slitsomt i lengden. Er født inn i en over diplomatisk og konflikt sky familie selv,så forstår deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå