Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at søsteren min er alt for nærgående med dattern min. Dattern min er ett år. Jeg irriterer meg over hvor mye hun tar på, stryker og kysser på dattern min. Hun gjør det konstant, selv om Hun sitter I mitt fang. Hun koser of bus ser day tern min hele tiden, med litt kraft også hvis dattern min prøver å dytte henne bort. Er det merkelig at jeg irriterer meg over dette?

Anonymous poster hash: 93962...83e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at søsteren min er alt for nærgående med dattern min. Dattern min er ett år. Jeg irriterer meg over hvor mye hun tar på, stryker og kysser på dattern min. Hun gjør det konstant, selv om Hun sitter I mitt fang. Hun koser of bus ser day tern min hele tiden, med litt kraft også hvis dattern min prøver å dytte henne bort. Er det merkelig at jeg irriterer meg over dette?

. Skulle stå at hun koser og nusser dattern min hele tiden, ikke Hun koser of bus ser day tern. Autokorrekt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så merkelig at du irriterer deg over det... Snakk med henne? :jepp:

Anonymous poster hash: c33a9...35b
Skrevet

Ååneii. Søsteren din er glad i datteren din, hvordan kan hun finne på noe så ondskapsfult.

• Liker 9
Skrevet

Hvis datteren din dytter henne vekk så gir du henne beskjed om at nå vil ikke datteren din mer.

Enkelt og greit. :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis datteren din dytter henne vekk så gir du henne beskjed om at nå vil ikke datteren din mer.

Enkelt og greit. :)

Har sagt det uendelig mange ganger. Men det nytter ikke. Hvis Hun sitter og slapper av I mitt fang også for eksempel, så kommer hun og gnir henne på føttene eller hvor som helst og dattern min rykker de til seg. Så fortsetter hun. Hører ikke på meg og er dessuten nærtagende.. Er redd dattern min kommer til å synes det er ubehagelig når hun blir eldre..

Gjest Inggolf
Skrevet

Har sagt det uendelig mange ganger. Men det nytter ikke. Hvis Hun sitter og slapper av I mitt fang også for eksempel, så kommer hun og gnir henne på føttene eller hvor som helst og dattern min rykker de til seg. Så fortsetter hun. Hører ikke på meg og er dessuten nærtagende.. Er redd dattern min kommer til å synes det er ubehagelig når hun blir eldre..

Jeg synes du skal ta det opp når dette du skriver om ikke skjer. Ikke når datteren din sitter på fanget og søsteren din gjør det, men i en helt annen situasjon. Under 4 øyne. Si det akkuratt slik du føler det, at du er redd datteren din vil føle ubehag senere også siden hun åpenbart gjør det allerede nå. Det kan kanskje være litt vanskelig å være såpass ærlig, men jeg synes du skal gjøre det for datteren din! Lykke til :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke tvangskose en unge, jeg hadde også irritert meg over det du beskriver. Jeg skjønner det er trist for tanten å bli dyttet vekk, men man skal ikke tvangskose en unge som åpenbart ikkke vil nusses på.

Anonymous poster hash: c11cd...d03
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal ta det opp når dette du skriver om ikke skjer. Ikke når datteren din sitter på fanget og søsteren din gjør det, men i en helt annen situasjon. Under 4 øyne. Si det akkuratt slik du føler det, at du er redd datteren din vil føle ubehag senere også siden hun åpenbart gjør det allerede nå. Det kan kanskje være litt vanskelig å være såpass ærlig, men jeg synes du skal gjøre det for datteren din! Lykke til :blomst:

Takk for fin respons! Jeg skal prøve å si ifra utenom når vi står mitt i en "situasjon" hehe

Skrevet

Du må si til søsteren din at det er viktig at datteren lærer at hun bestemmer over egen kropp fra ung alder. Gir hun signal om at hun ikke vil kose, så skal hun ikke koses med. Det er vi rundt som da må være flinke til å lese disse signalene, så vi kan følge opp og ikke tråkke på barnets grenser.

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

Takk for fin respons! Jeg skal prøve å si ifra utenom når vi står mitt i en "situasjon" hehe

Ja for jeg tenker at om barnet ditt hører at du snakker om det, så forsterkes nettopp disse følelsene hos barnet.

Bare tenk deg, det er først når man bryter ut "åååneeeeiiii huff, går det bra!?! fikk du vondt?" at barnet setter i å hyyyyle når h*n faller :fnise: Jeg tenker litt på samme måte i denne situasjonen. Og desuten så synes jeg det hele virker mer seriøst ment fra din side om du tar det opp utenom akkuratt når det skjer.

AnonymBruker
Skrevet

Ja for jeg tenker at om barnet ditt hører at du snakker om det, så forsterkes nettopp disse følelsene hos barnet.

Bare tenk deg, det er først når man bryter ut "åååneeeeiiii huff, går det bra!?! fikk du vondt?" at barnet setter i å hyyyyle når h*n faller :fnise: Jeg tenker litt på samme måte i denne situasjonen. Og desuten så synes jeg det hele virker mer seriøst ment fra din side om du tar det opp utenom akkuratt når det skjer.

Enig😊

TS

AnonymBruker
Skrevet

Du må si til søsteren din at det er viktig at datteren lærer at hun bestemmer over egen kropp fra ung alder. Gir hun signal om at hun ikke vil kose, så skal hun ikke koses med. Det er vi rundt som da må være flinke til å lese disse signalene, så vi kan følge opp og ikke tråkke på barnets grenser.

Enig i det du sier😊 kommer vel til å si noe sånt!

TS

Skrevet

Jeg forstår deg godt!

Hun mener det sikkert ikke vondt, og jeg vil tro du heller ikke synes det er direkte negativt.

Men som du selv sier så blir det for mye og det irriterer deg.

Jeg er enig i at du kan ta slikt opp,

gjerne utenom akkurat når det skjer.

Også går det jo ann å si det på en "lettvindt" måte uten å gjøre det til en stor alvorsprat hvis hun er litt nærtagende? :)

Jeg har en venninne som var slik med sin egen datter når hun var liten.

Datteren hadde nydelige krøller og var førstemann, og venninnen min satt hele tiden og susset og klemte på henne. -ordnet på tøyet og fikset på håret og klarte aldri bare la henne tuste for seg selv.

Det var selvfølgelig bare av kjærlighet hun gjorde det og jeg tror ikke hun selv så hvor intest det ble, men datteren synes tydeligvis det var plagsomt og dyttet henne vekk og ble irritert.

Jeg sa selvfølgelig ingen ting siden det var hennes barn og ikke mitt.

Men når jeg passet henne var jeg bevisst på å gi henne litt rom for seg selv, og da kunne jeg se at hun virkelig nøt det.

Tror det er veldig viktig for barn å få litt rom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...