AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har i to år hatt en bekymrings tanke angående eksen min som går ut på at jeg er redd han vil ødelegge for meg og mitt nye forhold. I det siste har jeg begynt å tenke fæle ting han kan gjøre mot meg. Jeg vet ikke om det bare sitter i hodet mitt eller om det er en reel angst... Dessverre har han være stygg mot meg på fylla ett par ganger og jeg er redd han vil komme etter meg igjen. Nå er det to år siden da. Men likevel har jeg den angsten. Skjønner ikke hvorfor. Han truet meg ikke og ikke oppsøkt meg på de to årene. Ingen kontakt. Noen som vil anbefale dette å ringe en synsk?Anonymous poster hash: d3e25...fed
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har i to år hatt en bekymrings tanke angående eksen min som går ut på at jeg er redd han vil ødelegge for meg og mitt nye forhold. I det siste har jeg begynt å tenke fæle ting han kan gjøre mot meg. Jeg vet ikke om det bare sitter i hodet mitt eller om det er en reel angst... Dessverre har han være stygg mot meg på fylla ett par ganger og jeg er redd han vil komme etter meg igjen. Nå er det to år siden da. Men likevel har jeg den angsten. Skjønner ikke hvorfor. Han truet meg ikke og ikke oppsøkt meg på de to årene. Ingen kontakt. Noen som vil anbefale dette å ringe en synsk?Anonymous poster hash: d3e25...fed Snakk heller med en psykolog Anonymous poster hash: 8628f...3d0 13
kråkefjas Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Snakk heller med en psykolog Anonymous poster hash: 8628f...3d0 Ja. Alle forsøk på å ringe synske burde viderekobles til psykolog. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Ja. Alle forsøk på å ringe synske burde viderekobles til psykolog. God ide. Det er også trist at mange kaster bort penger på å snakke med "synske" folk og spåkjerringer" o.l. Anonymous poster hash: 8628f...3d0 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Du trenger å jobbe med deg selv. Synes kanskje det er såpass alvorlig at du burde ta dette med fastlegen din også. Ubegrunnet angst er ikke noe å spøke med. Ikke ring synske. Det er dyrt, og absolutt ikke noe for en som er der du er nå. Lykke til!Anonymous poster hash: f711a...c55 1
Gjest Citronella Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 (endret) Jeg vet ikke hva skal anbefale deg, men har du et bra og åpent forhold til kjæresten din og nære venner? Det er disse du bør støtte deg til. Endret 20. juni 2014 av MissStiles 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Jeg tar det som en dårlig ide og lar heller vær å kontakte spådame. Jeg har både ringt krisesenter og psykolog og hatt mange samtaler. Men det hjelper ikke dessverre. Jeg er hel fortvilet. Jeg vil ikke ha det sånn. Jeg vil ikke være redd. Jeg vil være normal og være lykkelig over livet mitt med en ny mann. Istedet er jeg redd en eks vil KANSKJE komme og skade meg. Men takk for deres innspill uansett. TsAnonymous poster hash: d3e25...fed 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Har begynt på antidepressiva og har fått medisiner mot angst. Men blir så sløv av de. Jeg har tross alt fulltid jobb å gå til. Kan ikke drive og sløve hele dagen fordi jeg har angst. Terapi har jeg ikke prøvd ennå men det vurderes sterkt. TsAnonymous poster hash: d3e25...fed
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Jeg tar det som en dårlig ide og lar heller vær å kontakte spådame. Jeg har både ringt krisesenter og psykolog og hatt mange samtaler. Men det hjelper ikke dessverre. Jeg er hel fortvilet. Jeg vil ikke ha det sånn. Jeg vil ikke være redd. Jeg vil være normal og være lykkelig over livet mitt med en ny mann. Istedet er jeg redd en eks vil KANSKJE komme og skade meg. Men takk for deres innspill uansett. TsAnonymous poster hash: d3e25...fed Har du en fast psykolog som gir deg behandling for angsten? Jeg vil anbefale å fortsette hos psykolog. Husk at det tar tid før behandling virker. Evt bytte til annen psykolog. Det finnes også flotte selvhjelpsbøker for behandling av angst. Se Ingvard Wilhelmsen. Anonymous poster hash: 8628f...3d0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 (endret) En spådame ber aldri noen ta selvmord. Og å kalle ts for en svak sjel er noe du ikke kan stå til ansvar for siden jeg har fulgt med deg her inne. Jeg enig med en her som sa at det beste er å prate med noen man kjenner. Og i den situasjonen er det omtrent umulig for en synsk å gi annet råd enn å erklære at du har det tøft nå og det virker osm du er i tenkemodus ts. Anonymous poster hash: bb0cd...8ce Endret 20. juni 2014 av MissStiles
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 Har begynt på antidepressiva og har fått medisiner mot angst. Men blir så sløv av de. Jeg har tross alt fulltid jobb å gå til. Kan ikke drive og sløve hele dagen fordi jeg har angst. Terapi har jeg ikke prøvd ennå men det vurderes sterkt. TsAnonymous poster hash: d3e25...fed Flott! Kan du snakke med psykologen snarest og komme i gang med terapi? Anonymous poster hash: 8628f...3d0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #13 Skrevet 20. juni 2014 Beklager. Det er ikke meningen å plage dere med mine problemer, jeg skjønner at det har blitt en del tråder om dette her. Men jeg finner ikke ut av dette. Jeg er redd denne mannen kommer en dag og skader meg eller dreper meg. Jeg kan ikke gå til politet for jeg er redd. Det er dessverre ikke noe de kan gjøre. Mannen har aldri truet meg. Men det finnes vel en del av de som ikke truer og bare gjør det de har planer om å gjøre. Da vet de at man ikke kan gå til politiet. Truer de først, så blir de klart anmeldt. TsAnonymous poster hash: d3e25...fed
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #14 Skrevet 20. juni 2014 Anonymous poster hash: d3e25...fed Ts http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8205417695 Dette er en bok som også behandlere bruker og som kan brukes som selvhjelpsbok Her kan du også finne bøker av I. W. om selhjelp mot angst http://www.adlibris.com/no/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=ingvard+wilhelmsen&title=ingvard+wilhelmsen&fromproduct=False Anonymous poster hash: 8628f...3d0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #15 Skrevet 20. juni 2014 Takk. Jeg skal prøve alt jeg kan for å få et normalt liv. Jeg er så lei meg for at denne mannen ødelagt så mye av mitt liv. Jeg er heldigvis bare 25 år gammel så håper at jeg har flere år med lykke foran meg. Dette helvete må ta slutt snart... TsAnonymous poster hash: d3e25...fed
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #16 Skrevet 20. juni 2014 Anonymous poster hash: d3e25...fed Ts Det er fint at du snakker om det og at du ønsker hjelp Denne http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8253036094 kan anbefales Anonymous poster hash: 8628f...3d0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #17 Skrevet 20. juni 2014 Beklager. Det er ikke meningen å plage dere med mine problemer, jeg skjønner at det har blitt en del tråder om dette her. Men jeg finner ikke ut av dette. Jeg er redd denne mannen kommer en dag og skader meg eller dreper meg. Jeg kan ikke gå til politet for jeg er redd. Det er dessverre ikke noe de kan gjøre. Mannen har aldri truet meg. Men det finnes vel en del av de som ikke truer og bare gjør det de har planer om å gjøre. Da vet de at man ikke kan gå til politiet. Truer de først, så blir de klart anmeldt. TsAnonymous poster hash: d3e25...fed Kan du på noe vis fjerne deg mer fra den det gjelder? Usynliggjøres med sperret profil på facebook, skjult nummer og skjult adresse? Jeg har selv en eks som jeg ikke ønsker skal vite hvor jeg kommer til å bo i framtiden, derfor skal jeg sørge for at adressen min ikke blir offentlig i telefonkataloger osv, og facebook sperres. Nå kjenner personen mitt nummer og mailadresse, men det skjer ingenting den veien. Evt blir det et nytt nummer og mailadresse om det blir nødvendig. Nå går ikke jeg rundt med en fryktfølelse som jeg oppfatter at du har, derfor vil jeg be deg om å kontakt terapeut for å få luftet alle problematiske tanker. Jeg sitter med følelsen av at du nærer på frykten din, og jeg føler ikke at din eks vil bli et problem i framtiden din. Det du trenger, er å vite at du har gjort de nødvendige tiltak for å fjerne han fra livet ditt. Du bør ikke svare på henvendelser eller ha noen form for kontakt. Kun slik kan du gjøre deg fri. Anonymous poster hash: 9879c...498 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #18 Skrevet 20. juni 2014 Har han tatt noen form for kontakt med deg i løpet av desse to åra? Anonymous poster hash: 71b6b...53a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #19 Skrevet 20. juni 2014 Beklager. Det er ikke meningen å plage dere med mine problemer, jeg skjønner at det har blitt en del tråder om dette her. Men jeg finner ikke ut av dette. Jeg er redd denne mannen kommer en dag og skader meg eller dreper meg. Jeg kan ikke gå til politet for jeg er redd. Det er dessverre ikke noe de kan gjøre. Mannen har aldri truet meg. Men det finnes vel en del av de som ikke truer og bare gjør det de har planer om å gjøre. Da vet de at man ikke kan gå til politiet. Truer de først, så blir de klart anmeldt. TsAnonymous poster hash: d3e25...fed Jeg har vært i ett langvarig voldelig forhold som endte med drapsforsøk, det er utelukkende flaks at jeg lever, så jeg kan relatere. Men du....basert på alle trådene du har laget og all informasjonen du har kommet med så må jeg likevel si meg enig med de som sier at dette er irrasjonell angst. Jeg er ingen lege, men jeg synes virkelig at det er på tide å oppsøke hjelp for dette. Gå i terapi, begynn på medisiner og bli frisk. Om ikke våkner du kanskje om 10 år og innser at du har kastet bort mye av livet ditt, kanskje kjæreste, hus og hjem på en irrasjonell angst. Den redselen du føler for denne mannen nå er det ditt eget hode som lager, det er ikke han som er skyld i det lenger, men deg selv.Anonymous poster hash: 3bbaa...0ac 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #20 Skrevet 20. juni 2014 Har begynt på antidepressiva og har fått medisiner mot angst. Men blir så sløv av de. Jeg har tross alt fulltid jobb å gå til. Kan ikke drive og sløve hele dagen fordi jeg har angst. Terapi har jeg ikke prøvd ennå men det vurderes sterkt. TsAnonymous poster hash: d3e25...fed Vurdert å snakke med psykolog om å bytte medisin? Er ikke alle som gjør deg trøtt... Anonymous poster hash: fdfd7...120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå