Gå til innhold

Crimsom Room 2 - HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
http://magasinet.startsiden.no/magasinet/content/view/full/41310

Har tidliger løst Crimsom Room, men har problemer med oppfølgeren Viridian Room.

Har fuunet en del bokser, lapper og bilder - men kommer liksom ikke i gang. Jeg skjønner ikke helt hva jeg leter etter....

Noen som har løst denne???

Ahhh. Dritkult. Denne har jeg ventet på. Nå må det spilles!! Sees om et par timer :wink:

Gjest Pjusk
Skrevet

Gi tilbakemelding da!

Et lite hint i det minste.... :wink:

Skrevet

Hvor mange lapper har du?

Det skal være 6 stk...

Har du en pilleboks?

Oppbevar ølen i kjøleskapet...

Skrevet

Hmmm - den har me løyst ja. Er ein litt eldre tråd her om det... ;)

Skrevet

Et teppe skal du vel også ha...

Les dagboken nøye...

Har du CD'en?

Bilderammen?

Gjest Pjusk
Skrevet

Hmmm, har bare sett en tråd om Crimsom Room 1. Må lete litt.

Jeg har fem lapper og skal straks sette ølen tilbake i kjøleskapet!! :wink:

Skrevet

Er kanskje lettare å gi nokre hint i stadenfor å leita opp.

Om du ikkje er interessert i hint, stopp lesinga no.

meinar det.

Du skal ha 6 lappar.

Dei skal festast på ein terning (utbretta)

Mønsteret dei skal festast på ser du om du varmar opp eit bestemt ark mange nok gongar.

Koden på sykkellåsen er bestemt av datoen, 4 dagar før dagens.

Nok hint i første omgang?

Skrevet

Mønsteret dei skal festast på ser du om du varmar opp eit bestemt ark mange nok gongar.

Bruk det gode gamle trikset med å tegne opp med penn på et papir til deg - så blir det ikke så mye "frem og tilbake"

Gjest Pjusk
Skrevet

Takk for hint - men jeg er like klok....

For det første klarte jeg ikke å sette ølen tilbake i kjøleskapet (nei, det kalles ikke viljestyrke... :wink: ). Derfor måtte jeg starte på nytt. Og nå klarer jeg ikke å finne igjen den femte lappen som lå oppe på lampa.

Dessuten skjønner jeg ikke hva den dingsen (en penn??) er som ligger ved siden av skåla i bokhylla. Den bare spretter når jeg trykker på den.

Og sykkellås??????

Og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få lest dagboka - den er jo låst og jeg finner ingen nøkkel....

:(

Skrevet
Takk for hint - men jeg er like klok....

For det første klarte jeg ikke å sette ølen tilbake i kjøleskapet (nei, det kalles ikke viljestyrke... :wink: ). Derfor måtte jeg starte på nytt. Og nå klarer jeg ikke å finne igjen den femte lappen som lå oppe på lampa.

Se på den fra en annen vinkel. Har du forresten lappen som er oppe ved taklista?

Ølen kan plasseres i døre på kjøleskapet

Dessuten skjønner jeg ikke hva den dingsen (en penn??) er som ligger ved siden av skåla i bokhylla. Den bare spretter når jeg trykker på den.

Ikke bry deg med den enda - den har ikke betydning før helt tilslutt

Og sykkellås??????

Skjellettet er låst fast med en sykkellås. Finner den under teppet, men vises ikke før du får tatt teppet, og det får du ikke før du har tatt noe annet (men jeg husker ikek hva)

Og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få lest dagboka - den er jo låst og jeg finner ingen nøkkel....

Bare å lete videre... Jeg husker ikke helt hvor, men...

:(

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har funnet alle delene, men klarer ikke finne riktig plassering av lappene på den utbrettede terningen. Hvor er logikken her? Det arket med mønster forteller meg ingenting.

Skrevet
Jeg har funnet alle delene' date=' men klarer ikke finne riktig plassering av lappene på den utbrettede terningen. Hvor er logikken her? Det arket med mønster forteller meg ingenting.[/quote']

Du har sett på lappen i pilleboksen?

Og samanlikna det med det mønsteret som kjem fram på arket (med hår) du varmar opp nokre gongar med lighteren?

(For du finn pilleboksen under eine neven til skjelettet, nøkkelen til dagboka under andre.)

Skrevet

http://www.nordinho.com/article.php/20040423195656465

Her er en walktrough for spillet til de som vil ha det.

Jeg har spilt det selv, men fant ikke ut av det uansett hva jeg prøvde på. Til slutt så ga jeg opp og leitet etter løsningen på nett....Juks kanskje, men jeg fikk nå spilt igjennom det da... :P:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...