AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Del Skrevet 20. juni 2014 Jeg visste at avgangsfagene fra vg1 teller når man søker vg3. Avgangsfagene var matte og naturfag, da vi ikke har de i vg2. MEN så har alle karakterene fra yrkesfagene vg1, som ikke var avgangsfag siden vi hadde de vg2 også. Det har ingen sagt! Ingen i klassen visste det! Er ikke det veldig dårlig å ikke informere om.. Det er akkurat det samme faget i vg1 som vi har fått karakter på i vg2. Både vg1 og vg2 teller på det samme yrkesfaget, men vi har ikke f.eks 2 engelsk karakterer. Jeg er sykt irritert, det er ikke bare jeg som er dum, INGEN visste om dette. Spurte de fra den andre yrkesklassen og de hadde også ingen anelse om at de ville telle. Greit at matte og naturfag teller, men de 3 samme yrkesfagene??! Er det en ny ordning eller noe? Anonymous poster hash: a2007...c67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #2 Del Skrevet 20. juni 2014 Eeeehhh, er ikke dette vanlig? Hvis du tenker lenger enn nesa så skjønner du at alle karakterer teller....? Anonymous poster hash: 1d114...29f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Del Skrevet 20. juni 2014 Nope, alltid vært sånn, mest imponert over at ingen har fått det med seg. Hvilket yrkesfag er det?Anonymous poster hash: 1e602...327 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Del Skrevet 20. juni 2014 Eeeehhh, er ikke dette vanlig? Hvis du tenker lenger enn nesa så skjønner du at alle karakterer teller....? Anonymous poster hash: 1d114...29f Alle karakterer teller ikke, det er avgangsfag. Vi har ikke fått 2 engelsk karakterer, og de yrkesfagene på vg1 var ikke avgangsfag. Så det er ikke alle karakterene. Unødvendig å være så frekk, hvordan skal man tenke seg frem til reglene når man ikke en gang får svar fra lærerene. Anonymous poster hash: ceaf1...550 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rinta90 Skrevet 20. juni 2014 #5 Del Skrevet 20. juni 2014 Jeg TROR da jeg søkte høgskole så telte de karakterene jeg hadde på påbygg. Er ikke helt sikker, håper du finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Del Skrevet 20. juni 2014 Nope, alltid vært sånn, mest imponert over at ingen har fått det med seg. Hvilket yrkesfag er det?Anonymous poster hash: 1e602...327 Det er barn og undom!! Ingen, og jeg mener ingen visste engang at naturfag og matte telte. Det har vi fått vite er avgangsfag Anonymous poster hash: ceaf1...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 20. juni 2014 #7 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Det er da bare å gjøre en god innsats alle 3 årene så er man safe om man klarer det. Hvis du er irritert over dårlige karakterer du ikke gadd gjøre noe med fordi du trodde de ikke telte så kan du jo bare takke deg selv? Ingen resultater som er uviktige, da hadde dere ikke hatt faget og prøvene. Endret 20. juni 2014 av Kjempeliten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #8 Del Skrevet 20. juni 2014 Det er da bare å gjøre en god innsats alle 3 årene så er man safe om man klarer det. Hvis du er irritert over dårlige karakterer du ikke gadd gjøre noe med fordi du trodde de ikke telte så kan du jo bare takke deg selv? Ingen resultater som er uviktige, da hadde dere ikke hatt faget og prøvene. Jo engelsk og norsk karakteren fra vg1 teller ikke når man søker vg3. Jeg fikk en sykdom som gjorde at jeg fikk høyt fravær vg1 og har dokumentasjon på det, men likevel så hjelper det ikke når jeg skal søke vg3. Det er ikke videre utdanning jeg er stresset over, jeg er redd jeg ikke kommer inn på vg3 påbygg! Anonymous poster hash: ceaf1...550 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 20. juni 2014 #9 Del Skrevet 20. juni 2014 Jo engelsk og norsk karakteren fra vg1 teller ikke når man søker vg3. Jeg fikk en sykdom som gjorde at jeg fikk høyt fravær vg1 og har dokumentasjon på det, men likevel så hjelper det ikke når jeg skal søke vg3. Det er ikke videre utdanning jeg er stresset over, jeg er redd jeg ikke kommer inn på vg3 påbygg! Anonymous poster hash: ceaf1...550 Hvis det er helt pokka umulig å søke særskilt eller noe, så er det bare dessverre sånn livet er.... Men påbygg skal vel ikke være så vanskelig å komme inn på? Hva slags snitt er det? Hør med rådgiver hva slags muligheter du har. Dessuten har du RETT til å fullføre vgs, så det skal nok ganske mye til for at du ikke skal få skoleplass. Om du fremdeles har ungdomsrett. http://www.vilbli.no/?Artikkel=018116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #10 Del Skrevet 20. juni 2014 Alle karakterer teller ikke, det er avgangsfag. Vi har ikke fått 2 engelsk karakterer, og de yrkesfagene på vg1 var ikke avgangsfag. Så det er ikke alle karakterene. Unødvendig å være så frekk, hvordan skal man tenke seg frem til reglene når man ikke en gang får svar fra lærerene. Anonymous poster hash: ceaf1...550 Har lærerne sagt nei når du/TS har spurt om faget er et avgangsfag? Anonymous poster hash: ed426...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #11 Del Skrevet 20. juni 2014 Har lærerne sagt nei når du/TS har spurt om faget er et avgangsfag? Anonymous poster hash: ed426...7bd Jeg har spurt om karakterene fra i fjor gjelder når vi søker vg3 påbygg. Hun sa: jeg vil nå tro at matte og naturfagskarakterene teller siden det var avgangsfag, men jeg er ikke sikker. Det var samme lærer som vi hadde i vg1 også. Jeg har spurt en annen lærer også men hun visste ikke, og jeg spurte elevene fra denne og en annen linje, men enten så visste de ikke eller så sa de at: nei, det er vg2 karakteren så teller når du søker vg3, og vg1 karakterene så teller når du søker vg2. Anonymous poster hash: ceaf1...550 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #12 Del Skrevet 20. juni 2014 Hvis det er helt pokka umulig å søke særskilt eller noe, så er det bare dessverre sånn livet er.... Men påbygg skal vel ikke være så vanskelig å komme inn på? Hva slags snitt er det? Hør med rådgiver hva slags muligheter du har. Dessuten har du RETT til å fullføre vgs, så det skal nok ganske mye til for at du ikke skal få skoleplass. Om du fremdeles har ungdomsrett. http://www.vilbli.no/?Artikkel=018116 Jo det er høyt snitt på påbygg har jeg blitt foralt. Det er få skoler som har påbygg og alle har kun 1 klasse. Jeg vet jeg er dum som gjorde dette, men jeg søkte bare 2 skoler!! Og man må søke 3 for å ha rett på plass. Jeg hadde søkt flere om jeg kunne søke i et annet fylke, men det var enten bare mulig å søke dette fylke, eller et annet fylke. Så jeg søkte ikke noe på 3 plass. Og jeg har 4,2 i snitt, men siden jeg ikke søkte mer enn 2 skoler så betyr ikke snittet noe om jeg skal velge en annen, da må man trekke kølapp og det går etter kø. Det var mange som søkte de skolene, langt over 30, og alle i klassen har høyt snitt. Jeg har kjempe lavt i forhold til dem, pluss at en sa at hun kjendte minst 15 med 5 i snitt som søkte..Jeg håper det er bullshit. Anonymous poster hash: ceaf1...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 20. juni 2014 #13 Del Skrevet 20. juni 2014 Jo det er høyt snitt på påbygg har jeg blitt foralt. Det er få skoler som har påbygg og alle har kun 1 klasse. Jeg vet jeg er dum som gjorde dette, men jeg søkte bare 2 skoler!! Og man må søke 3 for å ha rett på plass. Jeg hadde søkt flere om jeg kunne søke i et annet fylke, men det var enten bare mulig å søke dette fylke, eller et annet fylke. Så jeg søkte ikke noe på 3 plass. Og jeg har 4,2 i snitt, men siden jeg ikke søkte mer enn 2 skoler så betyr ikke snittet noe om jeg skal velge en annen, da må man trekke kølapp og det går etter kø. Det var mange som søkte de skolene, langt over 30, og alle i klassen har høyt snitt. Jeg har kjempe lavt i forhold til dem, pluss at en sa at hun kjendte minst 15 med 5 i snitt som søkte..Jeg håper det er bullshit. Anonymous poster hash: ceaf1...550 Hør med rådgiver på skolen din, de skal nok få ordnet noe for deg:) Ring de med en gang på mandag og spør hvordan du kan vite at du garantert kommer inn på påbygg, som du faktisk har rett til. Da jeg søkte påbygg søkte jeg kun på påbygg og kom inn. På min skole hadde de jo flere klasser med påbygg og, så det var plass til en del elever. Vet ikke med din da. Og om ting går galt så får de alltids skvist deg inn en plass. De hjelper deg ser du, ring og hør med skolen:) Det er ikke sånn at de kommer til å nekte deg skoleplass, det blir gjort mye for å få elever til å fullføre vgs, og når eleven faktisk vil så ordner de det hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #14 Del Skrevet 20. juni 2014 Jeg har spurt om karakterene fra i fjor gjelder når vi søker vg3 påbygg. Hun sa: jeg vil nå tro at matte og naturfagskarakterene teller siden det var avgangsfag, men jeg er ikke sikker. Det var samme lærer som vi hadde i vg1 også. Jeg har spurt en annen lærer også men hun visste ikke, og jeg spurte elevene fra denne og en annen linje, men enten så visste de ikke eller så sa de at: nei, det er vg2 karakteren så teller når du søker vg3, og vg1 karakterene så teller når du søker vg2. Anonymous poster hash: ceaf1...550 Spurte du rådgiver da når lærerne var usikre? Det ville jeg ha gjort. Eller evt. søkt litt på nettet. Anonymous poster hash: ed426...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #15 Del Skrevet 20. juni 2014 Da får du gå ut i lære, da. Er ikke alle som har hode til å være student, vet du. Noen må vaske rumper, også. Anonymous poster hash: ab5b6...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #16 Del Skrevet 20. juni 2014 Da får du gå ut i lære, da. Er ikke alle som har hode til å være student, vet du. Noen må vaske rumper, også. Anonymous poster hash: ab5b6...6d7 du kan godt vaske rumper, du. Man er ikke student når man går videregående, jeg har ikke sagt noe om å være student. Jeg har et hode til å gå på vgs, men gå heller å vask de rumpene enn å selv bæsje i tråden. Veldig barnslig. Anonymous poster hash: ceaf1...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 20. juni 2014 #17 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Dette oppdaget jeg også da jeg gikk vg3! Utrolig frustrerende at ingen informerte om dette. Jeg hadde til og med snakket med flere lærere om karakterene talte fra vg1, men jeg fikk aldri sikre svar. Uansett så var jeg så heldig at jeg hadde gode karakterer fra vg1. Men det var jo veldig dumt for de som hadde dårligere karakterer. Jeg tror at flere hadde skjerpet seg litt første året, og ikke hatt noe "hvileår" før vg3 dersom de viste om dette. Edit: 4,2 i snitt vil jeg tro er nok! Det er et ganske bra snitt for å ha gått yrkesfag (er jo mange som bare går der og sluntrer unna prøver og ikke gidd å lese godt). Endret 20. juni 2014 av happiest 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #18 Del Skrevet 20. juni 2014 Dette oppdaget jeg også da jeg gikk vg3! Utrolig frustrerende at ingen informerte om dette. Jeg hadde til og med snakket med flere lærere om karakterene talte fra vg1, men jeg fikk aldri sikre svar. Uansett så var jeg så heldig at jeg hadde gode karakterer fra vg1. Men det var jo veldig dumt for de som hadde dårligere karakterer. Jeg tror at flere hadde skjerpet seg litt første året, og ikke hatt noe "hvileår" før vg3 dersom de viste om dette. Edit: 4,2 i snitt vil jeg tro er nok! Det er et ganske bra snitt for å ha gått yrkesfag (er jo mange som bare går der og sluntrer unna prøver og ikke gidd å lese godt). Jeg vet det ikke er så dårlig snitt, men skolene jeg søkte på hadde en del flere søkere enn ledige plasser. Viss jeg ikke kommer inn så må jeg få bortebostipend å gå på skole et annet sted i landet der det er plass. Ikke at det gjør så mye, jeg har naturligvis lyst til å flytte hjemmefra Anonymous poster hash: ceaf1...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå