AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Hei, To spørsmål: Ei kollega av meg, som etterhvert har blitt en god venninne, mistet sin bestemor Onsdag. Hun fikk fri fra jobb Onsdag og Torsdag, og reiste hjem. Vi forbereder og planlegger ett prosjekt sammen. Og jeg lurer derfor på når jeg muligens kan forvente henne tilbake på jobb. Vil ikke være ufølsom å spørre direkte. Prosjekter er ikke veldig hast, og kan lett utsettes, men det må jeg i så fall gi beskjed om. Jeg vet hun er satt opp på jobb i natt, og i Lørdag/Søndag. Kan det forventes at hun er tilbake da, eller blir man borte en ukes tid, til overstått begravelse? Jeg mener ikke å være ufølsom, og forstår når det er snakk om barn, søsken, og foreldre at det gjerne er snakk om å være borte i lengre tid. Men besteforeldre, da ble jeg usikker. Hva er vanlig? Hvis det finnes noe vanlig. Også, hun døde som sagt Onsdag. Jeg, og ei annen på jobb, lurte på å komme i begravelsen for å vise vår støtte. Vi har som sagt vært endel sammen den siste tiden, skal blant annet reise på tur sammen i sommer. Men vi har aldri møtt bestemoren. Vi har begge fri Onsdag, så lurte på hvis det var sannsynlig at begravelsen klaffet til denne dagen, å kjøre bort. Det er ca. 2t kjøretur. Eventuelt så jobber vi også noe netter, kvelder osv. Så vi kan dra bort på Tirsdag også. Men jobber dagtid på Torsdag. Er det rart om vi møter opp? Anonymous poster hash: 4ecb2...2e7
Gjest Blomst83 Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Hvis du legger det frem for henne sånn som her så synes ikke jeg det er ufølsomt å spørre,men om det er mor,far eller bestefar er vel ikke helt relevant.For alt du vet kan hun ha hatt et veldig tett forhold til bestemoren sin.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Kommer helt an på hvor nærme de har vært. Mormor har jeg nesten ikke noe forhold til, så da hadde jeg omtrent bare trengt fri til begravelsen. Når farmor dør blir det en helt annen sak. Hun har vært mer mor for meg enn mamma noen gang har vært. Hør med venninnen din, på en pen måte.Anonymous poster hash: a1cbd...8cf
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 hadde det vært meg så hadde ville jeg vært knust i flere uker med tanke på mitt forhold med bestemor. så du skal trå veldig varsomt altså :/ Anonymous poster hash: bbf1d...396
Gjest brutal_mann Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Kan ikke du drive prosjektet fremover så lenge? Og, strengt tatt så er det prosjektleder, nærmeste leder, som skal ta den jobben.
Måndagsbarn Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Bestemoren min var det nærmeste mennesket i hele livet mitt, og det å miste henne var rett og slett et så stort tap for meg at jeg ikke var meg selv på nesten ett år etterpå. Jeg "fungerte" mer eller mindre normalt etter et par uker (hun døde brått), men jeg var lite tilstedeværende, deprimert, irrasjonell og ansvarsløs i lang, lang tid etterpå. Jeg greide så og si ikke å ta vare på meg selv utover det helt vanlige, gå på jobb, legge meg, vaske klær og spise litt. Folk reagerer altså svært ulikt. Jeg ville tatt en uforpliktende kontakt med henne- send gjerne en sms eller melding via fb og vis din støtte- så kan hun velge selv. Fortell at du gjerne er der for henne, at du kan hjelpe til e.l. og tilby tilstedeværelse, praktisk hjelp eller annet. Du kan jo gjerne gi henne beskjed om at du utsetter prosjektet deres, så kan hun evt. selv gi beskjed tilbake om du IKKE skal utsette det og hun planlegger å komme tilbake snarest. Du høres ut som en god venninne
misstealover Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Det kommer vel an på. Du vet jo ikke hennes forhold med bestemoren. Tror ikke det hadde vært rart om dere møtte opp. Jeg hadde satt pris på det, jeg Jeg har et nært forhold til mine bestemødre og ville nok vært helt knust lenge etter deres død.
Gjest Elseby13 Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Ukedagene er ikke hellige! De skrives med liten forbokstav!
Gjest gurimalla Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Som andre sier, det spørs veldig hvilket forhold de hadde og hvordan hun døde. Jeg hadde et veldig godt forhold til min bestemor, men hun hadde vært veldig syk i et år så da hun døde var det ikke uventet og vi var på en måte glad for at hun fikk slippe. Jeg trengte ikke fri fra jobb utenom begravelsen (hun døde en fredag ettermiddag så på mandag morgen var det greit å gå på jobb).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå