Gjest tuppesjura Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Laget muffins til jobben i dag og spiste selv 2 stk + is da vi hadde fredagakaffe. Det merkes godt på kroppen. Blir tung i kroppen, trøtt og slapp! Virkningen kommer nesten med en gang! Hvor mye bedre det hadde vært om jeg greide å holde meg unna, men viljestyrken er lav, og det smaker jo så godt! 3
Gjest Lights Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 "In medicine, a nocebo (Latin for "I shall harm") is a harmless substance that creates harmful effects in a patient who takes it. The nocebo effect is the negative reaction experienced by a patient who receives a nocebo. Conversely, a placebo is an inert substance that creates either a positive response or a negative response in a patient who takes it. The phenomenon in which a placebo creates a positive response in the patient to which it is administered is called the placebo effect. The nocebo effect is less well-studied and well-known, by both scientists and the public, than the placebo effect." http://en.wikipedia.org/wiki/Nocebo 9
Gjest Sprettballen Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Jeg merker det ikke på samme måte som deg, men jeg merker at når jeg skeier ut med maten over lengre tid (ikke bare en gang innimellom som du forteller om) blir treningen tyngre, jeg får mer lyst på røyk, sukker, blir daffere, og i det store og hele blir mer disponibel for en usunn livsstil. Når du får en så stor og umiddelbar virkning på noe du spiser, burde du kanskje få sjekket om du har en matintoleranse, for i en sunn livsstil burde det være rom for slike små utskeielser uten de store reaksjonene. 5
Gjest tuppesjura Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Tror ikke jeg har noen intoleranse, men jeg har spist sunt og kalorifattig over en lang periode, og tror nok utskeielsen ble litt for stor. Var jo nesten hele dagsbehovet mitt i bare sukker. Hadde i grunn vært like greit om jeg var allergisk kjenner jeg!
Gjest Snow Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Jeg merker det og godt. Men jeg har intoleranser.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Spiste lyst brød med dansk salami og majo, både i gårkveld og i dag morges.. så joggetur som rister magan og etter en løpetur så vips må raske meg hjem for dobesøk... dårlig mat føkker opp systemet. Anonymous poster hash: 75cd5...f06
skruf Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Reagerer skikkelig på hvetemel og sukker. Skal ikke mye til før kroppen blir slapp og tung, får hodepine, og magen blir i opprør. Ei vanlig brødskive og magen blir så oppblåst at jeg knapt får igjen bukseknappen, og ikke lenge etter får jeg diare... 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Jeg merker det godt om jeg skeier ut for mye. Har spist ganske sunt de siste 2-3 mnd. En dag nylig spiste jeg altfor mye chips og snop, og drakk brus. Ble både oppblåst og kvalm.Anonymous poster hash: 796d8...ecf
Jiffi Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 jeg skeier svææææært sjeldent ut med sukkerholdige ting, men sist uke gikk det med masse godis på en kveld, som ble en fin påminner hvor jeg ikke spiser slikt lengre !....følte meg fyllesyk i nesten 2 dager etterpå, så da gjør jeg ikke det på en stund
Gjest Sprettballen Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Tror ikke jeg har noen intoleranse, men jeg har spist sunt og kalorifattig over en lang periode, og tror nok utskeielsen ble litt for stor. Var jo nesten hele dagsbehovet mitt i bare sukker. Hadde i grunn vært like greit om jeg var allergisk kjenner jeg! Jeg skjønner den, men hvis man ikke har intoleranser, eller problemer med blodsukkeret/insulinnivå, og likevel får en så kraftig reaksjon som du beskriver, så ligger det noe mer bak.
plix Skrevet 22. juni 2014 #11 Skrevet 22. juni 2014 Jeg merker også veldig godt på kroppen samme dag jeg spiser usunt, men dette gjelder også en del andre sunne matvarer. Jeg har intoleranser og blir syk om jeg spiser disse matvarene over en viss mengde, og spesielt over flere dager. Hørtes nesten ut som det er noe slikt du har, kunne vært meg som skrev det der. I tillegg har Lights trukket frem nocebo-effekten (motsetningen av placebo) som en mulighet, ikke dumt Trodde selv jeg hadde nocebo-tendenser etter den første intoleransen var avdekket av lege, men likevel ble dårlig.
Pringle Skrevet 22. juni 2014 #12 Skrevet 22. juni 2014 Jeg merker det også, og for meg er det en "terskel", jeg kan spise litt usunt uten noen dårlige effekter, men ikke mye og over flere dager. Jeg blir da både slapp og fysen og matlei. Som om det vris om en bryter i hjernen min. Kanskje er det noe skummelt i disse produktene, eller kanskje jeg får en ørliten mangeltilstand når jeg har spist snop istedenfor mat. Jeg hadde også problemer med rå grønnsaker en periode, fikk vondt i magen, men det ga seg da jeg kuttet ut og ned og gradvis begynte igjen. Det er jeg veldig glad for, for det er så sunt og lettvint og godt.
SuperFace Skrevet 23. juni 2014 #13 Skrevet 23. juni 2014 Jeg merker det utrolig fort. Spiser vanligvis ikke brød, men av og til skeies det ut i middagsselskaper osv, og da blir jeg plaget resten av kvelden med luft i magen. Må gå på do og leke pluto med jevne mellomrom Ellers, energinivået er helt annerledes.. Blir så "tung" i kroppen når jeg spiser mye fett og sukker. Skjønner godt at det er vanskelig for de med usunt kosthold å komme seg over den kneika!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå