AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Jeg bor i et hus, og bor i en kjelleleilighet. Eneste minuset er at de som bor over meg tramper så fælt. Værst er det på kvelden når jeg skal legge meg ... de dundrer så fælt at det vibrerer i trommehinnene mine. T.o.m. katten reagerer på det og ser seg sjokkert omkring. Jeg tror lyden forplanter seg ekstremt godt, og det er en voldsom dundrende lyd. For å si det sånn, så er det umulig å sove før de over meg legger seg. Og de pleier å gå ekstremt mye før de legger seg. Så da må jeg ligge å vente til de har lagt seg, og det passer ikke helt min døgnrytme... Noe jeg kan gjøre? De leier sånn som meg, og huseier bor ikke så langt ifra. Anonymous poster hash: a65b9...a9a
Jegern Puahate Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Handlingsplan: 1. Si fra til dem på en høflig måte 2. Si fra til huseier 3. Ørepropper 4. flytte 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Handlingsplan: 1. Si fra til dem på en høflig måte 2. Si fra til huseier 3. Ørepropper 4. flytte Ja, jeg vet jeg må si ifra til dem, men jeg vet ikke hvordan jeg skal si det. De har barn som er sånn 7-10 år, så det hadde vært enklest å prate med de etter at barna legger seg. Ja, jeg hører når de legger seg ... de pleier å legge seg kl.21-21:30. Det er da det er stille en periode, før foreldrene plutselig begynner å gå og å gå rundt 22:30-23-tiden. Iblant går de til 23:30 ... og da blir jeg sliten og lei. Jeg ønsker å legge meg til å sove kl.22, og at de da kan gå litt forsiktig og å tenke på at jeg ligger under her og prøver å sove når de begynner å gå og å trampe fra 22:30-tiden ... det er litt slitsomt når jeg vekkes. Det hjelper ikke med ørepropper! Har prøvd, men lyden er så intens og katten ser jo helt skremt ut... Anonymous poster hash: a65b9...a9a
Calypso Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Du kan alltids amputere beina deres mens dem sover. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Tror ikke det er noe å gjøre, man må få lov til å gå på gulvet sitt. Anonymous poster hash: 7db58...69f 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Tror du virkelig at de tramper? Vi bor i en gammel bygård og selv helt vanlig gange høres ut som tramping, både hos oss og hos de under og over oss. Skal de liksom snike seg rundt på tå etter kl 22 da? Og hva om de har gjester? Nei, vet du hva, dette får du finne deg i. Anonymous poster hash: b0122...4a4 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Tror du virkelig at de tramper? Vi bor i en gammel bygård og selv helt vanlig gange høres ut som tramping, både hos oss og hos de under og over oss. Skal de liksom snike seg rundt på tå etter kl 22 da? Og hva om de har gjester? Nei, vet du hva, dette får du finne deg i. Anonymous poster hash: b0122...4a4 De går ekstremt hardt. Jeg er veldig lett på foten, så når jeg går høres det nesten ikke. Jeg har prøvd å gå som de, og da dundrer det. Jeg syns det er rart, for det bor noen under soverommet mitt, og jeg tar hensyn og går stille om kvelden. Merkelig at de over meg ikke bryr seg? De må da høre det. Tror dere jeg kan prate med dem om problemet? Så kan de ta hensyn sent på kvelden? Anonymous poster hash: a65b9...a9a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Ta en prat med dem, og prøv å forklar hvordan det er. Jeg ville helt klart unnskyldt meg og prøvd å dempe meg etter kl 22 om noen hadde kommet og snakket med meg på en høflig måte Anonymous poster hash: f948f...bda
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 De går ekstremt hardt. Jeg er veldig lett på foten, så når jeg går høres det nesten ikke. Jeg har prøvd å gå som de, og da dundrer det. Jeg syns det er rart, for det bor noen under soverommet mitt, og jeg tar hensyn og går stille om kvelden. Merkelig at de over meg ikke bryr seg? De må da høre det. Tror dere jeg kan prate med dem om problemet? Så kan de ta hensyn sent på kvelden? Anonymous poster hash: a65b9...a9a Seriøst, tror du virkelig at de tramper? Hvilke normale mennesker tramper da ikke hjemme, men det er klart at noen er lettere på foten enn andre. Jeg tviler virkelig på at de går ekstremt hardt med vilje. Du kan forsøke å prate med dem, for det kan hende at de ikke er klar over hvor lytt det er, men å forlange listing kl 22 er vel drøyt. Anonymous poster hash: b0122...4a4 2
Millimani Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Jeg bor i et hus, og bor i en kjelleleilighet. Eneste minuset er at de som bor over meg tramper så fælt. Værst er det på kvelden når jeg skal legge meg ... de dundrer så fælt at det vibrerer i trommehinnene mine. T.o.m. katten reagerer på det og ser seg sjokkert omkring. Jeg tror lyden forplanter seg ekstremt godt, og det er en voldsom dundrende lyd. For å si det sånn, så er det umulig å sove før de over meg legger seg. Og de pleier å gå ekstremt mye før de legger seg. Så da må jeg ligge å vente til de har lagt seg, og det passer ikke helt min døgnrytme... Noe jeg kan gjøre? De leier sånn som meg, og huseier bor ikke så langt ifra. Anonymous poster hash: a65b9...a9a De går ekstremt hardt. Jeg er veldig lett på foten, så når jeg går høres det nesten ikke. Jeg har prøvd å gå som de, og da dundrer det. Jeg syns det er rart, for det bor noen under soverommet mitt, og jeg tar hensyn og går stille om kvelden. Merkelig at de over meg ikke bryr seg? De må da høre det. Tror dere jeg kan prate med dem om problemet? Så kan de ta hensyn sent på kvelden? Anonymous poster hash: a65b9...a9a Hvis du bor i en kjeller-leilighet, hvordan kan det da bo noen under soverommet ditt? Muldvarpen som bor der da eller? 5
jabx Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 Før du skriver mer, prøv å snakke med dem. Men uansett virker det ikke som historien din henger helt sammen nei..
Gjest Funky Punk Skrevet 21. juni 2014 #12 Skrevet 21. juni 2014 Er da bare å si ifra til dem når du ser dem. Jeg gjorde det med min nabo over meg. Møtte han ved postkassen og nevnte at det kan være litt slitsomt når han tramper så veldig sent på kvelden/natten. Han beklaget og skulle være litt mer oppmerksom på det i fremtiden. Men han tramper veldig. Alle som er på besøk hos han hører jeg nesten ikke, så det er kun han som går slik
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #13 Skrevet 21. juni 2014 Går det an å få stjålet skoene deres uten at de merker det...? Anonymous poster hash: 8ef43...126
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #14 Skrevet 21. juni 2014 Problemet er at folk som "tramper" ikke egentlig tramper. De går feil (og kommer til å pådra seg rygg-, kne- og hofteproblemer, så at foreldrene deres ikke tok tak i barndommen er betenkelig på grensen til det slemme) og kan vanskelig slutte med det på egenhånd. Jeg bodde ved siden av en slik dame. Hun hørtes bedre enn barn som løp med sko, voksne arbeidere som bar tunge materialer og til og med bedre (hun gikk alltid enten på sokkelesten eller i tennissko) enn høyhelte sko mot betong. Dama var knappe 1.60 høy og veide kanskje 50 kilo. Den enorme ekstraslitasjen skjelettet hennes daglig utsettes for vil jeg ikke engang tenke på. Du kan spørre dem om å dempe seg, men om de klarte å gå på annet vis ville de jo ha gjort det for lenge siden. Alle er i det minste litt opptatt av helsa si.. Så det er neppe særlig poeng i det.Anonymous poster hash: e074e...850
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #15 Skrevet 21. juni 2014 Har en nabo som synger høyt av og til. Hun synger veldig falskt, men virker som hun er helt seriøs med det. Tror ikke hun er klar over hvor godt det høres for andre Ellers så hører jeg at naboene over her "tramper", men synes egentlig bare det er koselige å høre at det er folk i huset. Men jeg hører også ofte at de mister ting i gulvet, det skjer veldig ofte... Anonymous poster hash: cd66c...eab
ee:) Skrevet 21. juni 2014 #16 Skrevet 21. juni 2014 Drep de! Neida! Eller joda, er det jeg har lyst å gjøre med mine av og til! Er stor forskjell på de som bodde over meg før og de jævla nye som har flyttet inn som tydelig har uoppdragne unger! Aaaargh!
missdior Skrevet 21. juni 2014 #17 Skrevet 21. juni 2014 Vi har også trampenabo over oss... eller, hun tramper ikke, hun hopper, danser, løper, sklir, BRÅKER. P.S, hun er 8...
Gjest lipgloss Skrevet 22. juni 2014 #18 Skrevet 22. juni 2014 Kjøp tøffler til dem:)) Neida finn deg en annen lelighet da,skal ikke være slik
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #19 Skrevet 22. juni 2014 Folk tramper ikke med vilje, det har bare noe å gjøre med hvordan man går. Vi hadde en nabo under som sa ifra til oss, og vi prøvde å gå roligere med en gang, men jo mer forsiktig og stille jeg prøvde å være, jo mer uheldig var jeg å mistet ting i gulvet osv. Hun under begynte da å dunke i taket hvis jeg mistet ting i gulvet osv, etterhvert begynte hun å dunke selv om vi satt stille i sofaen. Jeg tror hun har hørt flere av oss som bor i huset og at hun bare regnet med at alt var oss fordi vi bodde over henne. Flytter man inn i hus med andre må man bare regne med litt lyd. Personlig syns jeg bolyder er helt greit også er jeg heller takknemlig for at det ikke bor noen andre i huset som har fest hver helg:) Orker du ikke lyder av folk som lever får du nesten bare flytte, kjipt men sånn er det:)Anonymous poster hash: cd310...3dc 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #20 Skrevet 22. juni 2014 Hint om at de må søøanke seg. Anonymous poster hash: 820a8...b17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå