AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Passer en nydelig liten jentevalp på 8 uker i dag, vi lekte med en tyggeleke så klarte hun ved et uhell å forveksle den med overarmen min. Hun bet ganske hardt i muskelen min, er to rød merker etter tenna hennes, men ikke noe blod eller noe. Ikke svir det når jeg tar på det eller noe. Er det farlig? Må man tenke på stivkrampe eller noe? Kan så lite om hunder, derfor jeg lurer. Anonymous poster hash: d428d...936
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Helt ufarlig, og sånt man må regne med med valper. Det blir -mye- småbitt med slike i hus, de har jo sylskarpe små tenner og voldsom trang til å bite og gnage på ting. Om det ikke har gått gjennom huden er det jo ingen fare for stivkrampe. Med hundebitt er det uansett ikke så stor fare for det, da er det verre med katter. Anonymous poster hash: 50dbc...422 4
Lucid Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Spørs litt på om hunden er vaksinert også. Men som AB over sier skal det ikke være noe fare så lenge det ikke gikk gjennom huden. Men sånn som jeg har oppfattet det ut i fra å snakke med folk vil du merke det veldig fort etterpå om du må ta stivkrampe eller ikke. 2
Gjest Ninni90 Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Har selv en valp, og han er fæl til å bite. Så jeg blir ofte bitt jeg. Men jeg lever enda
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Helt ufarlig, og sånt man må regne med med valper. Det blir -mye- småbitt med slike i hus, de har jo sylskarpe små tenner og voldsom trang til å bite og gnage på ting. Om det ikke har gått gjennom huden er det jo ingen fare for stivkrampe. Med hundebitt er det uansett ikke så stor fare for det, da er det verre med katter. Anonymous poster hash: 50dbc...422 Phew! Det var godt å høre Ja, vi leker mye med tyggeleker, ser hun liker det,s å skjønner at hun liker å tygge. Ikke noe som gikk igjennom huden, er bare to røde prikker etter tenna, men ikke noenting annet. Spørs litt på om hunden er vaksinert også. Men som AB over sier skal det ikke være noe fare så lenge det ikke gikk gjennom huden. Men sånn som jeg har oppfattet det ut i fra å snakke med folk vil du merke det veldig fort etterpå om du må ta stivkrampe eller ikke. Det aner jeg ikke, men tror det. Den var leveringsklar og id merket og greier, så regner med at det var i orden. Da er det nok ingen fare, er ca en halvtime siden det skjedde. Har selv en valp, og han er fæl til å bite. Så jeg blir ofte bitt jeg. Men jeg lever enda Det var godt å høre Da tror jeg det skal gå bra med meg denne ene gangen også får jeg håpe Tusen takk for gode svar :D Anonymous poster hash: d428d...936
murray Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Ikke farlig Vi hadde en skikkelig piraja i hus her og jeg var full av blåmerker og tyggemerker i noen uker mens det stod på som verst
Gjest Runforit Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Da burde jeg vært død. Da jeg var liten ble jeg klort og bitt av hunder og katter, stanget av en ku og gudene vet hva andre dyr som jeg var borti. Med mindre det det dype bitt så er det ikke noe fare 1
Anciol Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 Pfft da jeg oppdro min yngste hund så var hendene mine fulle av riper og bitt:) Ikke noe å bekymre seg for, valper klør i tennene så de biter og tygger på alt de kommer over!
Rainbow Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Skal være sånn! Da vår var valp i fjor hadde jeg sår og blåmerker på baksiden av leggene, som kom høyere og høyere etterhvert som han vokste. Fryktelig vondt å ignorere, men de slutter da etter hvert! Og farlig er det ikke, de har jo ikke vært utsatt for spesielt mye smittekilder heller i den alderen der.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Jeg synes man alltid skal ha oppdatert stivkrampevaksine. Den skal tas hvert 10. år så ikke noe man stresser med ofte. Bare google og les om sykdommen så skjønner dere hvorfor (selv om sannsynligheten for å bli smittet er veldig liten, kan konsekvensene være alvorlige)... Anonymous poster hash: 36ae8...861
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #12 Skrevet 24. juni 2014 Om det er over 10 år siden du har tatt stivkrampesprøyte, så er det lurt å oppdatere denne. Rens også med sårvask (la det blø litt først) dersom bittet penetrerer huden.Anonymous poster hash: 1c9be...810
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå