Gå til innhold

Mulig å forveksle and med svin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nylig på restaurant i utlandet. Der bestilte jeg and. Jeg fikk menyen på engelsk, og servitøren snakket også bra engelsk. Jeg både sa at jeg ville ha anden, og pekte på den i menyen.

Da jeg fikk måltidet stusset jeg veldig da jeg så det. Det så overhodet ikke ut som noen and jeg har sett, det så ut som svin. Det skulle være fileter av and, men det så mer ut som noen hadde skåret beinet av en svinekotelett... Det var tykk fettrand langs siden. Kjøttet var veldig vanskelig å skjære over. Jeg måtte skikkelig sage i det, og kelneren kom løpende med en ordentlig biffkniv.. Da jeg smakte på det, smakte det også svin. Det så altså ut som, hadde skjærekonsistens som, og smak som svin.

Jeg spurte kelneren om hun var sikker på at dette virkelig var and, som jeg hadde bestilt, og jaada, det var det.

Jeg kranglet ikke mer på det, jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle gripe det an. Om de påstår det er and, så er det litt vanskelig for meg å motbevise det og kreve ny mat?

Er det virkelig mulig at and kan forveksles med svin, både i utseende, konsistens og smak? Jeg er glad i and, og velger det ofte på restaurant, og har laget det hjemme, og aldri har det vært i nærheten av å minne meg om svinekjøtt.

Anonymous poster hash: 08e6f...609

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...