AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Jeg er veldig fan av konseptet kremrouge, men jeg har litt vanskeligheter med å påføre det uten å ødelegge sminken jeg har under. Jeg har litt dårlig hud (rød hud+kvisearr), og er avhengig av en nokså dekkende foundation (for øyeblikket Estee Lauder Double Wear). Kremrougen gjør at foundationen blir gnikket av/ blir patchy (selv om jeg påfører med superlette fingre og bare "dabber" på, verken smører eller gnir det utover). Kan jo selvfølgelig ha concealer over der igjen, og hvis jeg jobber en stund med det blir det ok til slutt, men vil jo helst slippe å bruke 20 min på at rougen skal se bra ut Går ut fra at kremrouge er lettest for de som bruker ingenting under/en lett foundation eller bb-cream, men finnes det en måte å påføre på som gjør at jeg også kan bruke det? :-) Spesielle koster man kan bruke? Har bare prøvd med fingrene eller en vanlig rougekost, begge deler funker dårlig. Anonymous poster hash: b48b5...51b
lemon-aid Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Jeg ville heller gått for en litt mattere rouge i form av mineralpudder. Hvis det lar seg gjøre? Ellers ville jeg kanskje droppet rouge pga, du skriver du har kvisearr og rødheter. Hadde selv mye kviser og arr før, og følte at de ble mer synlige pga shimmer og rouge. Håper dette hjalp, selv om det kanskje ikke var det svaret du ville ha?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Jeg ville heller gått for en litt mattere rouge i form av mineralpudder. Hvis det lar seg gjøre? Ellers ville jeg kanskje droppet rouge pga, du skriver du har kvisearr og rødheter. Hadde selv mye kviser og arr før, og følte at de ble mer synlige pga shimmer og rouge. Håper dette hjalp, selv om det kanskje ikke var det svaret du ville ha? Joda, jeg har en haug av både skinnende, glitrende og matte pudderrouger liggende.. Og det blir bra det (holder meg, som du sier, litt unna de som er mest skinnende), men nå er jeg ute etter å gå litt bort fra den pudder-looken nå som det er sommer :-) Har en fin kremrouge fra YSL (creme de blush), som har en mousse-konsistens, er helt uten skimmer, så den er på en måte matt uten å være pudrete...den ser rett og slett bare supernaturlig ut, uten å fremheve noen arr. Er bare påføringa jeg har litt trøbbel med, og håper noen har et løsningsforlsag til. Har lyst til å eksperimentere litt mer før jeg gir kremrouge helt opp. Men tusen takk for forslag :-) Anonymous poster hash: b48b5...51b
MiniMinion Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Kremrouge tar tid legge pent uavhengig av om du har sminke under eller ikke, men det er nok litt lettere å påføre hvis du ikke har et tykt lag med foundation. Jeg ville nok heller tatt den fram til spesielle anledninger eller når du ikke bruker så mye sminke og heller ta en matt pudderrouge når du har dårlig tid. Et triks du kan prøve er å ta en fuktig svamp (ikke våt!) og påføre kremrougen med den, altså at du trykker den inn i huden i stedet for å gni. Grunnen til at den skal være fuktig er for at rougen ikke skal trekke seg inn i svampen, da kaster du bort veldig mye produkt. Det gjelder forsåvidt hvis du skal påføre foundation eller concealer med svamp også.
Fantomina Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå