AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Kjæresten min og jeg har det veldig bra sammen og har stort sett de samme verdiene og holdningene til livet. Men vi er altfor forskjellige når det kommer til synet vårt på alkohol. Han er nå på guttetur og sa før han dro at det ikke ble så mye fyll men foreløpig har har han endt opp små full eller full hver kveld der nede. Jeg sitter med klump i magen og vonde føleser og føler at hele hans verden dreier seg om alkohol. Jeg er ikke redd for at han skal være utro men jeg synes at det er upassende å drikke hver dag når man har kjæreste. Ikke ser jeg vitsen eller. Må jo gå ann å kunne kose seg uten alkohol? For meg er fylletur synonymt med at man er singel og skal sjekke mest mulig damer eller menn. Kan sløyfe det siste her ellers høres det for meg omtrent likt ut.. om jeg dro på jentetur så hadde jeg også sikkert drukket alkohol men ikke hver dag siden jeg synes det er upassende oppførsel når jeg har kjæreste. Jeg klarer å kose meg uten alkohol noe han tydeligvis ikke gjør. føler meg glemt om dagen av han og at hele verden dreier seg om drikking. Jeg skjønner han ikke og han skjønner ikke meg. What to do?Anonymous poster hash: 9f361...baa
SiMa Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 What to do? Revurder den koblingen du har mellom alkohol/fyll og sjekking/singleliv. Hvorfor er det upassende å drikke alkohol når du har kjæreste? 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 What to do? Revurder den koblingen du har mellom alkohol/fyll og sjekking/singleliv. Hvorfor er det upassende å drikke alkohol når du har kjæreste? jeg sa ikke at det aldri kunne drikkes alkohol når man har kjæreste. Jeg synes han drikker for mye om dagen. Hva er poenget med å drikke hver dag av ferien? Jeg ser ikke vitsen i det hele tatt. Hvorfor kan vi ikke møtes på halveien...Anonymous poster hash: 9f361...baa
Crobern Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Om han drikker seg dritings hver dag, så skjønner jeg deg. Men om han tar seg en øl hver dag i ferien, så har vel ikke det noe å si.....?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Hvorfor skal du bestemme hva han skal drikke? Han er en voksen mann, og kan drikke selv. Du er ikke der engang. Om det var slik at drikkingen hans gikk ut over deg på noen måte, at han kom hjem og var full og ekkel og spydde ned gangen, så hadde jeg skjønt det. Men at han velger å drikke alkohol når du ikke engang er tilstede, det har ikke du noe som helst med. Og hva har sivilstatus med det å gjøre? Hvorfor er det verre å drikke alkohol om man har kjæreste enn om man er singel? Jeg er forøvrig både singel og tilnærmet lik avholdsmenneske... Anonymous poster hash: 89051...fd9 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Om han drikker seg dritings hver dag, så skjønner jeg deg. Men om han tar seg en øl hver dag i ferien, så har vel ikke det noe å si.....? en øl eller to hver dag bryr jeg meg ikke om. Men det har gjerne blitt 7 og oppover på en kveld. Han sier feks han skal ringe meg og glemmer det enten fordi han er for full eller fordi han ikke er i stand til å ringe. Når han ringer snøvler han og påstår at han nesten ikke har drukket noe. Jeg føler at alkoholen er viktigst for han om dagen. Anonymous poster hash: 9f361...baa
Zzyzx Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 (endret) Tenk så trist å dra på jentetur og ikke kunne ta seg et glass vin til middagen noen av dagene siden man må opprettholde et edruelighetsnivå som er forenlig med å ha kjæreste. Det ligger vel også i kompisturens natur at man ikke er særlig mye edru. Endret 20. juni 2014 av Zzyzx 2
Petra75 Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Jeg tror du må akseptere at han er en voksen mann, og må få lov til selv å bestemme hva han har lyst til å gjøre når han er på guttetur. Jeg ser virkelig ikke problemet - det går jo ikke utover deg på noen som helst måte? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Tenk så trist å dra på jentetur og ikke kunne ta seg et glass vin til middagen noen av dagene siden man må opprettholde et edruelighetsnivå som er forenlig med å ha kjæreste. Det ligger vel også i kompisturens natur at man ikke er særlig mye edru. er stor forskjell på et glass vin til maten og drikke seg full hver dag. Hadde ikke gjort det om jeg var singel eller. Ser ikke poenget med fylla hver dag og hvorfor det er nødvendig. Det er prinsipp sak. Anonymous poster hash: 9f361...baa
SiMa Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 jeg sa ikke at det aldri kunne drikkes alkohol når man har kjæreste. Jeg synes han drikker for mye om dagen. Hva er poenget med å drikke hver dag av ferien? Jeg ser ikke vitsen i det hele tatt. Hvorfor kan vi ikke møtes på halveien...Anonymous poster hash: 9f361...baa Han er på ferie, guttetur uten deg, og du vil bestemme hvor mye han skal drikke? Jeg synes han går mer enn langt nok i forhold til å "møtes på halvveien" hvis han begrenser mengde/hyppighet sammen med deg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Jeg tror du må akseptere at han er en voksen mann, og må få lov til selv å bestemme hva han har lyst til å gjøre når han er på guttetur. Jeg ser virkelig ikke problemet - det går jo ikke utover deg på noen som helst måte? hvorfor kan ikke han akseptere at jeg føler meg glemt? Han glemmer å ringe meg selv om han sier han skal ringe eller er ikke i stand til det. Og da går det nettopp utover meg at han drikker så mye. Da er jo ikke jeg viktig. Anonymous poster hash: 9f361...baa
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 Mannen er på ferie, la han nå kose seg! Jeg håper at du forstår at disse reglene en begynnelsen på slutten av forholdet ditt? Han trenger ferie, men må ringe hjem hver dag? Ringe å skrifte hvor mye han drikker? Nei, gi deg! Vet du, om jeg hadde vært på jentetur, kunne jeg funnet på å drikke hver dag, ikke drikke meg brisen hver dag, men kunne sikkert gjort det et par ganger også. Og vet du, jeg har til og med barn😱 Du må enten la mannen få leve livet som han vil, eller finne deg en du passer bedre sammen med, en du ikke trenger å lage regler for, finne en som tenker som deg Lykke til, skjønner at du ikke har det lett siden du tenker som du gjør, men prøv å slapp av, la han savne deg, og ikke la han sitte å irritere seg over sur kjæreste når han er på tur, jeg er redd du får han til å gi mer f.. ved å være sånn. Anonymous poster hash: 0c3c9...019 3
Zzyzx Skrevet 20. juni 2014 #13 Skrevet 20. juni 2014 er stor forskjell på et glass vin til maten og drikke seg full hver dag. Hadde ikke gjort det om jeg var singel eller. Ser ikke poenget med fylla hver dag og hvorfor det er nødvendig. Det er prinsipp sak.Anonymous poster hash: 9f361...baa Nei, men da er dere grunnleggende uenige. Og det er ikke nødvendigvis du som har rett her. Guttetur er guttetur, det er ingen som forventer at de skal gå på museum på dagen og nippe til et glass hvitvin på kvelden. Jeg ser ikke helt hvorfor din mening skal telle mer enn hans. En ting er å begrense seg i hverdagen, men jeg synes det er litt i overkant kontrollerende å skulle legge begrensninger på hva han gjør når han er på tur med gutta. Det er lov å si at du ikke liker det og at du ønsker at han begrenser seg, men det er til syvende og sist opp til han.
Zzyzx Skrevet 20. juni 2014 #14 Skrevet 20. juni 2014 Og forresten, det er mye kulere at kjæresten tar kontakt fordi han VIL ta kontakt, ikke fordi det kreves av ham.
lillbilly Skrevet 20. juni 2014 #15 Skrevet 20. juni 2014 Kjæresten min og jeg har det veldig bra sammen og har stort sett de samme verdiene og holdningene til livet. Men vi er altfor forskjellige når det kommer til synet vårt på alkohol. Han er nå på guttetur og sa før han dro at det ikke ble så mye fyll men foreløpig har har han endt opp små full eller full hver kveld der nede. Jeg sitter med klump i magen og vonde føleser og føler at hele hans verden dreier seg om alkohol. Jeg er ikke redd for at han skal være utro men jeg synes at det er upassende å drikke hver dag når man har kjæreste. Ikke ser jeg vitsen eller. Må jo gå ann å kunne kose seg uten alkohol? For meg er fylletur synonymt med at man er singel og skal sjekke mest mulig damer eller menn. Kan sløyfe det siste her ellers høres det for meg omtrent likt ut.. om jeg dro på jentetur så hadde jeg også sikkert drukket alkohol men ikke hver dag siden jeg synes det er upassende oppførsel når jeg har kjæreste. Jeg klarer å kose meg uten alkohol noe han tydeligvis ikke gjør. føler meg glemt om dagen av han og at hele verden dreier seg om drikking. Jeg skjønner han ikke og han skjønner ikke meg. What to do?Anonymous poster hash: 9f361...baa Jeg skjønner ikke hvorfor det å drikke alkohol ikke er passende når man har kjæreste. Satt på spissen! Dessuten tenker jeg at konseptet guttetur ikke er å dra på en hagesafari der man nikker passende til en kurator som forteller om dagens blomst. Du sier jo selv at du drikker på jentetur, selv om du også sørger for å si at du drikker i passende mengde... Så lenge du ikke frykter at han er utro, så ser jeg faktisk ikke problemet!
Surriball Skrevet 20. juni 2014 #16 Skrevet 20. juni 2014 Ser heller ikke problemet. La ham kose seg! Det er ikke mer eller mindre upassende å være full om man er singel eller ei, klarer ikke å se sammenhengen her... Han er en voksen mann og ikke noe du eier. La ham gjøre som han vil, og slippe å ringe hjem og rapportere! Man klarer fint å la være å snakke sammen på et par dager, eller ei uke. Du ødelegger ferien hans når du legger sånne begrensninger på ham. Hvis du ikke tror han kommer til å være utro, hvorfor ståke sånn da?
Nanami Skrevet 20. juni 2014 #17 Skrevet 20. juni 2014 jeg sa ikke at det aldri kunne drikkes alkohol når man har kjæreste. Jeg synes han drikker for mye om dagen. Hva er poenget med å drikke hver dag av ferien? Jeg ser ikke vitsen i det hele tatt. Hvorfor kan vi ikke møtes på halveien...Anonymous poster hash: 9f361...baa Hvorfor skal dere møtes på halvveien? Du er ikke med på ferien. Så lenge han fortsatt snakker med deg, ringer eller sender meldinger osv så ser jeg ikke problemet. Om han vil være full eller småfull hver dag på guttetur er jo helt og holdent opp til han. Jeg hadde forstått hva du mente dersom du også var med på turen, og du ville dere skulle ha noen "hvite" dager. Men det er hans ferie, ikke din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå