Gå til innhold

Har heksesot i stua, er det mitt ansvar å betale for å få fjernet dette innen jeg flytter ut?

Gjest Vena Cava

Anbefalte innlegg

Gjest Vena Cava

Har oppdaget heksesot i taket og vegger i huset jeg nå flyttet ut av.

Kanskje ikke alle vet hva det er, men kort fortalt er det sot som oppstår i områder i vegg og tak hvor det finnes "kuldebroer". Som feks langs bjelker i tak osv. Det kn vaskes vekk, men vil uansett komme tilbake igjen etter kort tid har jeg hørt.

Man Ser det tydelig oppi taket hvor sotet har lagt seg og ikke.

Set er altså ikke noe jeg har gjort selv eller kan noe for.

Men jeg har allerede vasket alle vegger u stua, dette må jo uansett gjøres før jeg flytter ut så den er jo grei.

Men taket. Sotet går vekk, men jeg må skrubbe hardt som F, overflata i taket et så ru at det er skikkelig vanskelig å få det vekk, kommer til å ta en evighet om jeg skal prøve å få vekk det fra taket på 30 kvm.

I tillegg et det jo dødstungt å stå sånn og vaske cm for cm i et sånt rom.

Hva gjør jeg?

Huseier er klar over dette og har selv være og sett på det, men han tror ikke på at det er noe som heter heksesot men at det kommer fra peisen i stua.

Det stemmer jo litt, peisen har ikke gjort det bedre men det er ikke peisen som er grunnen til at sotet oppsto i utgangspunktet.

Må jeg betale for at han skal ordne dette tile neste leietaker tar over eller hva?

Er dette mitt ansvar?

Han kommer til å sette seg på bakbeina det vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ei jeg kjenner hadde det og da sa huseier at hun bare skulle vaske lett over med salmiakk, også skulle han male et strøk da hun hadde flyttet ut.

Anonymous poster hash: 976f0...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...