AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Har du fått "ødelagt" hår etter bleiking? Hva gjorde du? Og hvor lang tid før det ble bra igjen? Jeg skal til frisøren og få avfarging, og farge håret igjen. Frisøren sa at avfarging er omtrent som en svak bleiking. Hun sa at hun tror håret mitt vil tåle det, men det er jo en risiko. Også sa hun at hvis vi ser at det blir ullent så må vi bare skylle det ut, selvom vi ikke er ferdige. Men da er det jo allerede ødelagt. Er litt redd, men har veldig lyst, hvis det blir bra selvfølgelig.Hadde blitt glad for å høre noen erfaringer, uansett utfall. Anonymous poster hash: 49fd6...6ac
Sphynx Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har tidligere ødelakt håret mitt med bleiking. Det ble til tyggis. Rett og slett. Klippa meg ganske kort og lot det vokse ut. Du må nok forberede deg på å handle inn ny dusjgarderobe, for du kommer til å trenge både hårkur med proteiner, protein shampoo og balsam med fuktighet. Leave-in kurer og hårolje. I tillegg kan det være kjekt med en lillashampoo så du forhindrer gulskjær. Hvilken farge skal du gå fra? Sist jeg ble blond igjen så brukte jeg et år på det med masse venting, oransje hår og utallige tusenlapper i kur og shampoo.... Men værdt det for i dag er jeg hvit på håret med en sunn og sterk manke
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Har egentlig brunt, også har jeg farga med både brun og rød permanent farge. Skal ha en lysere rødfarge. TS Anonymous poster hash: 45726...eff
Sphynx Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Det høres jo ikke så vanskelig ut da! Går nok helt bra, men ta vare på håret ditt og kur,kur,kuuurrrr
2shy Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Joico proteinkur hyppig, etterfulgt av en god fuktighetsgivende/reparerende balsam (sverger til Joico her også).
2shy Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Anbefaler deg å styrke håret ditt før avfarging med proteinkurer i et par uker, og ingen bruk av rettetang o.l Og ikke vask håret så mye, det styrker også håret
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Anbefaler deg å styrke håret ditt før avfarging med proteinkurer i et par uker, og ingen bruk av rettetang o.l Og ikke vask håret så mye, det styrker også håret Åh.. Skal dit om 4 dager... Prøver å ikke vaske håret for ofte. skal vaske håret på søndag eller mandag. Burde jeg ta hårkur da? Hva slags? Og hvor får man tak i den? TS Anonymous poster hash: 45726...eff
Gjest Ninni90 Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har bleiket håret 3 ganger. Blir lett slitt, derfor er det viktig med hårkurer og ikke vaske det for ofte. Vertfall ikke oftere enn annen ver dag. Bleiket det sist for noen dager siden.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Joico proteinkur hyppig, etterfulgt av en god fuktighetsgivende/reparerende balsam (sverger til Joico her også). Kikker inne på Joico på blivakker.no. Det var jammen mye å velge mellom her.. Hva bør jeg velge? Anonymous poster hash: 45726...eff
2shy Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Åh.. Skal dit om 4 dager... Prøver å ikke vaske håret for ofte. skal vaske håret på søndag eller mandag. Burde jeg ta hårkur da? Hva slags? Og hvor får man tak i den? TSAnonymous poster hash: 45726...eff Da kurer du håret et par ganger før du drar dit. Kjøp joico K-pak proteinkur hos frisøren, du risikerer å få falskt produkt hos blivakker. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har tidligere ødelakt håret mitt med bleiking. Det ble til tyggis. Rett og slett. Klippa meg ganske kort og lot det vokse ut. Du må nok forberede deg på å handle inn ny dusjgarderobe, for du kommer til å trenge både hårkur med proteiner, protein shampoo og balsam med fuktighet. Leave-in kurer og hårolje. I tillegg kan det være kjekt med en lillashampoo så du forhindrer gulskjær. Hvilken farge skal du gå fra? Sist jeg ble blond igjen så brukte jeg et år på det med masse venting, oransje hår og utallige tusenlapper i kur og shampoo.... Men værdt det for i dag er jeg hvit på håret med en sunn og sterk manke Bleika du selv eller hos frisør? Anonymous poster hash: 45726...eff
Deer Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 Har bleket håret flere ganger. Mitt hår ble ikke særlig forskjellig fra før, bortsett fra selve blondfargen.
vimsefrøken Skrevet 20. juni 2014 #13 Skrevet 20. juni 2014 Mitt hår tålte helt fint avfarging uten å bli slitt eller ullent. Og all farge forsvant helt fint. Men tror hårkvaliteten før du gjør det har mye å si. Som min frisør sa, så er det fint lite mitt hår ikke tåler, da jeg har utrolig sterkt hår. Men har man dårlig hårkvalitet kan det fort slite mye på håret. Bruk proteiner i etterkant for å styrke håret igjen. Jeg brukte Redken Extreme Cat Protein Treatment og Joico Retavilux for å styrke håret i etterkant for sikkerhets skyld, men det gjør jeg alltid hvis jeg vet at jeg har utsatt håret mitt for noe som kan slite på det. Og veldig viktig å ta fuktkur etter proteiner for å hindre at håret blir "trått", da proteiner gjør håret håpløst like etterpå hvis man ikke tilsetter fukt også.
Gjest avocadoen Skrevet 20. juni 2014 #14 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har veldig sterkt hår som da tåler mye, men ble veldig slitt av bleking. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #15 Skrevet 20. juni 2014 Prøvde alt av hårkurer osv men ingenting virket. Så jeg endte opp med å ta maskin over hodet og fjernet alt håret. Håret mitt er nå vokst ut langt og er ufarget/bleket og friskt! Angrer på at jeg i det hele begynte å bleke å farge håret.Anonymous poster hash: 6914d...b8d
Djungelvrål Skrevet 21. juni 2014 #16 Skrevet 21. juni 2014 Man kan ikke reparere ødelagt hår, like lite som man kan reparere en ødelagt negl. Klipp det av. 1
2shy Skrevet 21. juni 2014 #17 Skrevet 21. juni 2014 Man kan ikke reparere ødelagt hår, like lite som man kan reparere en ødelagt negl. Klipp det av. Håret mitt var temmelig ødelagt, fikk det reparert uten å måtte klippe meg ja.
Gjest Santa Barbara Skrevet 21. juni 2014 #18 Skrevet 21. juni 2014 Jeg hadde så ødelagt hår av bleking at det falt av i dusjen. Etter det farget jeg det litt mørkere og sluttet totalt med føning, retting, styling, kurer osv. Det skjedde ikke over natta, men håret ble veldig fint etterhvert. Tykt, langt og glansfullt. Vasket det hver dag med sjampo og balsam, men det var det eneste. Jeg tror det er bullshit med hårkurer osv som skal reparere håret ditt. Mye bedre å la det hvile helt.
Djungelvrål Skrevet 21. juni 2014 #19 Skrevet 21. juni 2014 Håret mitt var temmelig ødelagt, fikk det reparert uten å måtte klippe meg ja. Da var det nok ikke ødelagt. Splittede hårtupper kan ikke limes sammen med kurer. 1
2shy Skrevet 21. juni 2014 #20 Skrevet 21. juni 2014 Da var det nok ikke ødelagt. Splittede hårtupper kan ikke limes sammen med kurer. Det var ikke slitte hårtupper, det var en hel hårmanke som var som stålull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå