Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får man kodebrikka i postkassa, eller må man hente den på posten?

Anonymous poster hash: 475e8...4de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

BankID må hentes på Posten, og legitimasjonskravet er pass, faktisk.

Anonymous poster hash: 8bd2c...f68
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ny kodebrikke(fra DNB) for en mnds tid siden, da kom den rett i portkassa.

Anonymous poster hash: ca27f...23b
AnonymBruker
Skrevet

jeg har sparebank 1, da kommer kodebrikken i postkassa.

Anonymous poster hash: 8556d...afb
Skrevet (endret)

Jeg fikk også rett i postkassa (DNB).

Endret av magicpie
Gjest Lille-pus
Skrevet

Rett i postkassen hadde fått security hos Danske Bank til å klikke både loddrett, vannrett og i vinkel.

BankID hentes på posten, og som riktig sagt over her, med pass som id.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Rett i postkassen hadde fått security hos Danske Bank til å klikke både loddrett, vannrett og i vinkel.

Men det er jo ingen som kan bruke kodebrikken din med mindre de har ditt fulle personnummer, og ditt personlige BankID-passord? Sjansene for det er ganske små. (Og det er vel hele innloggingsmetoden som heter BankID, kodebrikken heter bare kodebrikke)

Jeg er forresten 100% sikker på at jeg fikk kodebrikken min rett i postkassa, det er bare 2 måneder siden eller så.

Endret av magicpie
Skrevet

Hvis du skal opprette BankID må du legitimere deg med pass, enten i banken eller hos Posten ("PUM")

Skal du bare ha en ny kodebrikke sendes den vanligvis rett i postkassa.

En kodebrikke er ubrukbar hvis du ikke både har personnummeret den er registrert på og det personlige passordet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal opprette BankID må du legitimere deg med pass, enten i banken eller hos Posten ("PUM")

Skal du bare ha en ny kodebrikke sendes den vanligvis rett i postkassa.

En kodebrikke er ubrukbar hvis du ikke både har personnummeret den er registrert på og det personlige passordet.

Pum kan utgis ved gyldig bankkort med tydelig bilde.

Anonymous poster hash: 8556d...afb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk den rett i postkassa ja :) !! DNB

Anonymous poster hash: 475e8...4de

AnonymBruker
Skrevet

Mhm, har Danske Bank, og da jeg måtte ha ny BankID kom den som PUM-sending, ja. Jeg hadde ikke med meg pass på posten, og laget litt av en scene på et fullt postkontor på en lørdag formiddag ("Jammen, jeg har ikke pass! Mener du virkelig at jeg skal måtte skaffe meg pass bare for å få ut bankID-brikken? Det kan du ikke mene! Jeg har førerkort - her") Damen bak skranken gav til slutt opp, og lot meg få med meg BankID-brikken hjem...

Anonymous poster hash: 8bd2c...f68

Skrevet (endret)

Oppklaring: kodebrikke er IKKE det samme som bankID. BankID er en innloggingsmetode (kodebrikke og personlig passord). For å være kvalifisert for bankID må man være legitimert med pass og ha norsk personnummer.

Når man trenger ny kodebrikke, får man denne rett i postkassa. Hvis man trenger ny kodebrikke OG kode (ikke personlig passord) sendes kodebrikken rekommandert, og da må den hentes på posten.

Hilsen bankansatt

Endret av Lista
  • Liker 3
Skrevet

Dette er bare tull. Selve kodebrikken er verdiløs, man kommer ingen vei uten mer informasjon.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...