Gå til innhold

SATS Yoga - belastning?

Gjest Jamila

Anbefalte innlegg

Gjest Jamila

Etter brystreduksjonen for to uker siden har jeg fått streng beskjed om ingen belastende trening de nærmeste ukene. Dette vil si ingen styrketrening for bryst, eller hopp og sprett.

Er imidlertid i så bra form at jeg har lyst til å trene litt. Til dere som har vært på SATS Yoga: hvordan er belastningen der? Bruker man mye brystmuskler? Kanskje den kan være noe.

Har allerede peilet meg inn på en mage rygg time. Eneste problemet er at jeg ikke kan ligge på magen enda....

Hyper-Jamila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tenkt på en lett spinningtime Jamila?

Da belaster du hovedsaklig beina og du bestemmer sjøl hvor mye motstand/belastning du vil ha - og hvor hardt du vil stå på.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My pleasure!

Du kan jo snakke med instruktøren først og si fra at du bare "henger på" pga operasjon nylig. Spinning er veldig deilig og tar litt energi :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spinning er nok sikkert fint. Yoga kan skape litt "bølger" på nevnte kroppsdel...siden du er litt på magen, litt på ryggen, litt opp-ned osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg tror også du bør holde deg unna yogatimen. Det er mange rare bevegelser, og det kan fort bli litt belastning også på brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på spinning i går forresten og tenkte på deg - fant ut at det sannsynligvis er best å ikke stå og tråkke for mye (belaster armer og overkropp), men at sittinga fungerer veldig bra selv for nyopererte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...