Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns du?

Anonymous poster hash: fc987...a58
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det rasistisk?

• Liker 1
Skrevet

Har ikke noe med rase å gjøre, men heller kultur og religion så nei...Det er ikke rasistisk.

Gjest Gjest_KnightOwl
Skrevet

Nei det er ikke rasistisk å ta avstand fra handlinger, bestemt kulturell praksis og holdninger.

Det som er rasistisk er å ta avstand fra mennesker med samme etnisitet og nasjonalitet som noen som utfører handlingene som du er imot.

Sier du at omskjæring av kvinner er noe skit, er det din rett å si dette.

Sier du at somaliere er noe skit fordi det foregår omskjæring i Somalia, da er det noe annet.

Rasisme er å tro, mene og si at mennesker er søppel pga sin nasjonalitet og etnisitet.

Men det er dessverre mange folk som ikke har skjønt dette, som drar rasismekort i hytt og pine -der det ikke hører hjemme...

• Liker 4
Skrevet (endret)

Kort oppsummert kan det forklares slik:

-Å si eller mene at "Det du gjør er noe dritt," er ikke rasisme. Det er å være kritisk og ytre seg fritt.

Men å si eller mene at "Du er noe dritt fordi du har annen etnisitet enn meg," er rasisme.

-Å si "Jeg aksepterer ikke at noen i hele verden gjør sånt som dette" er ikke rasisme. Det er å være kritisk, ytre seg fritt og sette grenser.

Men å si at "Jeg synes min kultur er mye bedre enn din, fordi din kultur bare er søppel i forhold til min," er rasisme.

Mange klarer ikke å holde styr på akkurat disse to tingene, og skille dem fra hverandre.

Men ikke spør meg hvorfor det er så vanskelig for dem å klare akkurat det...

-Å si eller mene at "Det du med den etnisiteten gjør, er noe dritt fordi du som gjør det har akkurat den etnisiteten," er ganske vanlig og utbredt rasisme, som blir praktisert bredt i Norge, faktisk.

Jeg kaller sånt for idioti, men det er i virkeligheten rendyrket, grov rasisme.

At mange ikke skjønner akkurat det, er det i grunnen veldig vanskelig å skjønne...

Endret av Tøytigern
Gjest Gjest_KnightOwl
Skrevet

Kort oppsummert kan det forklares slik:

-Å si eller mene at "Det du gjør er noe dritt," er ikke rasisme. Det er å være kritisk og ytre seg fritt.

Men å si eller mene at "Du er noe dritt fordi du har annen etnisitet enn meg," er rasisme.

-Å si "Jeg aksepterer ikke at noen i hele verden gjør sånt som dette" er ikke rasisme. Det er å være kritisk, ytre seg fritt og sette grenser.

Men å si at "Jeg synes min kultur er mye bedre enn din, fordi din kultur bare er søppel i forhold til min," er rasisme.

Mange klarer ikke å holde styr på akkurat disse to tingene, og skille dem fra hverandre.

Men ikke spør meg hvorfor det er så vanskelig for dem å klare akkurat det...

-Å si eller mene at "Det du med den etnisiteten gjør, er noe dritt fordi du som gjør det har akkurat den etnisiteten," er ganske vanlig og utbredt rasisme, som blir praktisert bredt i Norge, faktisk.

Jeg kaller sånt for idioti, men det er i virkeligheten rendyrket, grov rasisme.

At mange ikke skjønner akkurat det, er det i grunnen veldig vanskelig å skjønne...

Jeg skal innstille deg til sånn ny Jonas Gahr Støre.

:popcorn:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva syns du?

Anonymous poster hash: fc987...a58

Det der er kjønnslemlestelse og hvis man er rasistisk fordi man er imot det, er rasismekortet dratt altfor langt

Anonymous poster hash: 85282...d57

Gjest Idollet
Skrevet (endret)

Rasistisk å være mot kvinnelig omskjæring? Klart, på samme måte det å være mot æresdrap er rasistisk. Egentlig det å være mot alle barbariske handlinger som noen velger å utføre, men som ikke tilhører Norge sin befolkning, er rasistisk.

Men til gjengjeld er det rasistisk å være mot nordmenn sitt ønske om å kutte av alle nyankomne innvandrere øreflippene og strø salt i såret. Det er bare vår kultur! Saltet hindrer bakterier å komme inn i såret :) Det er ikke smertefult, du er bare et pinglete spebarn. Du blir purifisert fra alle onde ånder som du kan dra med inn i landet.

Endret av Idollet
  • Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Rasisitsk nei

Dobbel moralsk ja

AnonymBruker
Skrevet

Rasisitsk nei

Dobbel moralsk ja

Hvorfor dobbelmoralsk?

Anonymous poster hash: 03fde...8aa

Skrevet

Det er ikke rasisme å være imot kvinnelig (eller mannlig for den sakens skyld) omskjæring, men det ER rasisme å være imot alle med mørk hudfarge, fordi "de omskjærer kvinner" . Det er rasisme å være imot alle muslimer på det grunnlag at "de omskjærer kvinner"

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Hvorfor dobbelmoralsk?

Anonymous poster hash: 03fde...8aa

Jeg synes det er dobbelmoralsk og si at det er galt med omkjæring av jenter og sammtidig at man sier det er greit med omkjæring av gutter. Sikkert folk som er uenig med det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dt er fornuftig.

Anonymous poster hash: d6fdc...574

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...