AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Hei. Jeg har nylig vært ute å reist, og i den forbindelsen så jeg en bekjent jeg har gått på barne/ungdomsskolen med i 10 år. Han hadde tilfeldigvis sete rett ved meg på flyet. Jeg hadde allerede satt meg da han gikk mot min rad. Han så meg og satte seg ned. Jeg hilste i det han så mot meg, men han ignorerte meg bare som jeg var en totalt fremmed person. Jeg følte meg rimelig dum når han ikke respondere og det ble mildt sagt en veldig klein flytur. Jeg vet at han kjente meg igjen da jeg ikke har forandret meg så mye, og jeg vet han hørte meg når jeg hilste. Vi bor også veldig nært hverandre, i samme område. Vi har aldri hatt noe særlig med hverandre å gjøre på skolen,men det er da vanlig å hilse? Synes rett og slett det var veldig fornærmede. Hva synes dere?Anonymous poster hash: a8042...53b
Chizue Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Jeg hadde blitt litt fornærmet.. Men det minner meg for ett par år siden da jeg og ei venninne dro til tusenfryd og på bussen tilbake var det ett par jenter jeg kjente VELDIG godt fra tidligere hjemby, men siden jeg flyttet derifra så sluttet de helt å ha kontakt med meg, så når jeg møtte de der så var jeg helt "ååhh XXX wow, det var lenge siden sist, går det bra med deg?:D" og hun bare *eyeroll* før hun snudde seg mot hun andre som jeg også kjente veldig godt før "gjeezus...?" og begge to var helt *eyeroll* *hut deg vekk gærne kvinnfolk,kjenner vi deg* Men jeg tenker nå som så at når jeg ser bekjente så hilser jeg og spør hvordan det går Er litt mer imponerende å møte engelsk læreren din ifra U.skolen i en random by i Tyskland 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Han vil vel ikke ha noe med deg å gjøre da. Anonymous poster hash: 678e1...c53 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Er litt mer imponerende å møte engelsk læreren din ifra U.skolen i en random by i Tyskland Møtte du læreren din? Hele. Men ja, er litt kjipt på en måte. Man begynner jo å lure på hva man har gjort eller hva en har i mot oss. Anonymous poster hash: a8042...53b
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Han vil vel ikke ha noe med deg å gjøre da. Anonymous poster hash: 678e1...c53 Klarte du ikke skrive det med vanlig bruker? Han trenger vel ikke ha noe med meg å gjøre, er ikke det det handler om. Man er vel vanlig høflige mennesker? Anonymous poster hash: a8042...53b 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Klarte du ikke skrive det med vanlig bruker? Han trenger vel ikke ha noe med meg å gjøre, er ikke det det handler om. Man er vel vanlig høflige mennesker? Anonymous poster hash: a8042...53b Du skriver ikke med vanlig bruker selv, så hvorfor skal jeg da? Ikke alle man gidder å være høflige mot. Kanskje han ikke ønsket at du skulle skravle hele flyturen eksempel. Eller ikke har noe positivt forhold til deg. Anonymous poster hash: 678e1...c53 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Du skriver ikke med vanlig bruker selv, så hvorfor skal jeg da? Ikke alle man gidder å være høflige mot. Kanskje han ikke ønsket at du skulle skravle hele flyturen eksempel. Eller ikke har noe positivt forhold til deg. Anonymous poster hash: 678e1...c53 Okei, du er en slik en du også ja. Jeg hadde ikke tenkt å prate noe mer med han, kun hilse for høflighetens skyld. Vanlige, oppegående mennesker hilser på hverandre, i vært fall hvis den andre parten hilser først. Jeg vet ikke hvordan du eller han tidligere klassekameraten min har blitt oppdratt men i min krets har vi normal folkeskikk. (Det var ikke mening å plusse innlegget ditt. Kom borti.)Anonymous poster hash: a8042...53b 2
Chizue Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Møtte du læreren din? Hele. Men ja, er litt kjipt på en måte. Man begynner jo å lure på hva man har gjort eller hva en har i mot oss.Anonymous poster hash: a8042...53b Jaaaa jeg gjorde det Var 4år siden jeg hadde gått ut av U.skolen også hørte jeg bare navnet mitt og kjente en dytt i ryggen, jeg snudde meg og gamle læreren min sto der og jeg fikk en veldig uventet klem Var veldig kleint egentlig, men koselig
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Han føler kanskje at du mobbet han. Anonymous poster hash: 404b4...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Han føler kanskje at du mobbet han. Anonymous poster hash: 404b4...1cd Hva mener du? Før liksom? Har aldri mobbet han.Anonymous poster hash: a8042...53b
Chizue Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Han føler kanskje at du mobbet han. Anonymous poster hash: 404b4...1cd Noen folk bare er sånn. Uansett hvor mye eldre du blir så er det alltid noen som tviholder på fjortis attituden.."ooooook...er det deg?/ignorer"
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 Om man sier hei til noen så forventer man et svar. Normal høflighet, men noen mangler det også... Det som gjerne er typisk med enkelte mennesker er at de gjerne vil ha deg som "venn" på facebook, men møter de deg irl så overser de deg... Anonymous poster hash: 6146c...f62 3
Chizue Skrevet 20. juni 2014 #13 Skrevet 20. juni 2014 Om man sier hei til noen så forventer man et svar. Normal høflighet, men noen mangler det også... Det som gjerne er typisk med enkelte mennesker er at de gjerne vil ha deg som "venn" på facebook, men møter de deg irl så overser de deg... Anonymous poster hash: 6146c...f62 Mm bare for å vise at de vet hvem du er... Men samtaler...det gidder de ikke for "så" gode venner er dere ikke .__, Jeg har slettet sååå mange folk pga det der, også får de meg opp i vranghalsen tilslutt "jammen, du ville ikke være venn med meg på FB...hvorfor skal jeg gidde å være venn med deg irl?" o_o men slettingen har jeg jo gjort i senere tid når jeg har blitt mer "voksen" av meg Så jeg har bare rundt 50venner på FB, litt familie og resten venner som jeg prater med. Jeg ser ikke vitsen i å legge til 842 venner når jeg bare prater med 40stk liksom xD 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #14 Skrevet 20. juni 2014 Er enig i ts. Uansett om det kanskje har vært noe vondt blod mellom to personer eller fra den ene sin side, er det normal høflighet å si hei tilbake om noen hilser. Så får en eventuelt haste seg videre. Man trenger ikke fortsette å prate hvis en ikke vil. Men ja, å ikke hilse tilbake er barnslig og ikke bra. Det finnes flere jeg ikke ønsker å stoppe for å slå av en prat med, men jeg hilser, og fortsetter kjapt videre. Forøvrig ts. Hvordan oppfattet du denne personen som ikke hilste tilbake fra tiden på barne- og ungdomsskole? Var han feks et mobbeoffer? En som ikke hadde det bra. Da trenger det ikke nødvendigvis være at han hadde noe bestemt i mot deg. At du har vært med på å mobbe han. Det kan være at du rett og slett satt ham tilbake til en vond tid han ikke vil bli minnet på eller snakke om. Da kan jeg til en viss grad forstå hans reaksjon. Og fordi dere satt på et fly. En situasjon han ikke bare kunne stikke av fra. Så var han kanskje redd for at hvis han hilste tilbake så ville du være mer pratsom på flyet og sette han i en forlegen situasjon ved å snakke om den vonde tiden fra skoletiden, mens han har medpassasjerer med orkesterplass til samtalen. Anonymous poster hash: 251fb...f05
Gjest brutal_mann Skrevet 20. juni 2014 #15 Skrevet 20. juni 2014 Hei. Jeg har nylig vært ute å reist, og i den forbindelsen så jeg en bekjent jeg har gått på barne/ungdomsskolen med i 10 år. Han hadde tilfeldigvis sete rett ved meg på flyet. Jeg hadde allerede satt meg da han gikk mot min rad. Han så meg og satte seg ned. Jeg hilste i det han så mot meg, men han ignorerte meg bare som jeg var en totalt fremmed person. Jeg følte meg rimelig dum når han ikke respondere og det ble mildt sagt en veldig klein flytur.Jeg vet at han kjente meg igjen da jeg ikke har forandret meg så mye, og jeg vet han hørte meg når jeg hilste. Vi bor også veldig nært hverandre, i samme område. Vi har aldri hatt noe særlig med hverandre å gjøre på skolen,men det er da vanlig å hilse? Synes rett og slett det var veldig fornærmede. Hva synes dere?Anonymous poster hash: a8042...53b Det er ikke sikkert. Det er mye som skal til for at en skal kjenne igjen noen, og det er lite som skal til for å blokkere for gjenkjennelse. Bare det at det var ombord i et fly der hans hode nok har kretset rundt mye annet enn en perifer bekjent fra mange år tilbake er nok til at han ikke var i nærheten å koble deg til noe i minnet. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #16 Skrevet 20. juni 2014 Er enig i ts. Uansett om det kanskje har vært noe vondt blod mellom to personer eller fra den ene sin side, er det normal høflighet å si hei tilbake om noen hilser. Så får en eventuelt haste seg videre. Man trenger ikke fortsette å prate hvis en ikke vil. Men ja, å ikke hilse tilbake er barnslig og ikke bra.Det finnes flere jeg ikke ønsker å stoppe for å slå av en prat med, men jeg hilser, og fortsetter kjapt videre.Forøvrig ts. Hvordan oppfattet du denne personen som ikke hilste tilbake fra tiden på barne- og ungdomsskole? Var han feks et mobbeoffer? En som ikke hadde det bra.Da trenger det ikke nødvendigvis være at han hadde noe bestemt i mot deg. At du har vært med på å mobbe han.Det kan være at du rett og slett satt ham tilbake til en vond tid han ikke vil bli minnet på eller snakke om. Da kan jeg til en viss grad forstå hans reaksjon.Og fordi dere satt på et fly. En situasjon han ikke bare kunne stikke av fra. Så var han kanskje redd for at hvis han hilste tilbake så ville du være mer pratsom på flyet og sette han i en forlegen situasjon ved å snakke om den vonde tiden fra skoletiden, mens han har medpassasjerer med orkesterplass til samtalen. Anonymous poster hash: 251fb...f05 Flott og reflektert svar Situasjonen er heller mer omvendt. Han var mer i "gjengen" om man kan si det på den måten. Vi var aldri med hverandre, og jeg kan nesten ikke huske å ha pratet med han en gang. Men vi visste jo godt hvem hverandre var i og med at vi gikk på samme skoletrinn i alle år. Andre fra hans omgangskrets hilser på meg når jeg ser dem. Synes bare det var rart, og gjør jo fremtidige tilfeldige møter med han enda kleinere. TsAnonymous poster hash: a8042...53b
Deterjomegdet Skrevet 20. juni 2014 #17 Skrevet 20. juni 2014 Før eg fekk linse så hadde eg slike situasjoner hele tiden, folk som hilser/nikker til meg fra litt avstand og eg ignorerer dei, eller ikkje ser dei i ansiktet. No når eg har linser og ser bedre så har det blitt mykje meir kjent folk rundt omkring. Slik er i all fall min opplevelse med denne saken. Har også en kompis som har dritt dårlig syn og når han kjører forbi meg mens eg er ute å går, så ser han meg ikkje, overser/ignorerer meg. Men det er samme som eg hadde før omtrent. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #18 Skrevet 20. juni 2014 Men hvorfor skal man være høflig mot folk man har en vond fortid med? Siden noen nevner at man burde det. Dessuten hadde jo TS ikke noe særlig med han å gjøre på skolen. Mange fjes og navn går i den berømte glemmeboka med tiden. Anonymous poster hash: 678e1...c53
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #19 Skrevet 20. juni 2014 Før eg fekk linse så hadde eg slike situasjoner hele tiden, folk som hilser/nikker til meg fra litt avstand og eg ignorerer dei, eller ikkje ser dei i ansiktet. No når eg har linser og ser bedre så har det blitt mykje meir kjent folk rundt omkring. Slik er i all fall min opplevelse med denne saken. Har også en kompis som har dritt dårlig syn og når han kjører forbi meg mens eg er ute å går, så ser han meg ikkje, overser/ignorerer meg. Men det er samme som eg hadde før omtrent. Hehe. Tror neppe det som er situasjonen med ts. De satt jo side ved side på et flyet. I kanskje minst en time? Selvfølgelig visste de om hverandre. Anonymous poster hash: 251fb...f05
Gjest Knuse Skrevet 20. juni 2014 #20 Skrevet 20. juni 2014 Det har jeg og opplevd. Skulle hjem og satt på flyet. En eldre dame spurte en om han skulle sitte ved siden av meg. Han sa nei. Tenkte ikke noe over det, da jeg ikke så hvem vedkommende var, men så kom vi i ankomsthallen og så at det var en veldig god venn fra barndommen. Han sa ikke hei eller noe som helst. Syntes det ble litt kleint, men men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå