AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Jeg lurer på om dere syns det er ok at naboer spiller høy musikk i hverdagene etter 23 når man skal opp tidlig neste dag? Det gjør naboen min nå, og de gjør det ofte i hverdagen. Jeg skal opp tidlig imorgen, men umulig å sove når man hører DEN bassen... Dunk, dunk, dunk, dunkedidunk ... Anonymous poster hash: 6a516...a7e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Nei, det synes jeg ikke er greit. Jeg synes egentlig ikke det er greit å være til sjenanse før kl 23 heller. Anonymous poster hash: cb289...47f 4
Stueloff Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Nei, det er ikke greit. Jeg har et par naboer som holder på slik selv, og jeg forbanner dem i mitt stille sinn... 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Nei, allminnelige ordensregler forbyr bråk etter kl 23. Du kan teoretisk sett ringe politiet, om de ikke tar direkte beskjeder til følge. Har du sagt fra til dem? Vet de at musikken høres så godt? Anonymous poster hash: 0b82a...ebe
Gjest Peanut Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Jeg lurer på om dere syns det er ok at naboer spiller høy musikk i hverdagene etter 23 når man skal opp tidlig neste dag? Det gjør naboen min nå, og de gjør det ofte i hverdagen. Jeg skal opp tidlig imorgen, men umulig å sove når man hører DEN bassen... Dunk, dunk, dunk, dunkedidunk ... Jeg synes det ikke er ok. >_< Jeg hører altfor ofte en ganske høy DUNKEBASS fra noen hus et stykke unna meg, eller seriøst altfor høy musikk fra naboen, ofte til kl 24-03. Jeg vil helst sove på den tiden jeg. <_< ( Ja, jeg vet hva klokken er nå.)
Beach Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Nei, det er ikke greit. Tror alle oppegående mennesker forstår såpass. 1
Amens Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 En gang for noen år siden bodde det noe jenter under meg som heller ikke skjønte dette. Så en morgen (etter 07.00) så satte jeg høytalerene og bassen slik at de pekte ned mot deres leilighet og spilte "Roots Bloody Roots) av Sepultura på full guffe i 10 min. De flytta ut ikke lenger etter det. Vil forøvrig ikke anbefale dette. Man risikere og å vekke uskyldige naboer. Ring heller politiet. 2
Wonders Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Alle har et styre man kan sende skriftlig beskjed til. En naboklage. Om man ikke vil konfrontere noen selv. Politiet er litt mye å ta i for, da de har andre viktigere ting å ta seg til som oftest.
Infinite Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Jeg syns ikke det er greit i ukedagene, men at det spilles høy musikk etter 23 i helgene bryr jeg meg ikke om. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 Det er ikke lov, samme om man synes det er "greit" eller ikke. Bor man i blokk skal det være rolig etter et visst klokkeslett. Anonymous poster hash: 29fb8...60f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #13 Skrevet 20. juni 2014 Jeg syns ikke det er greit i ukedagene, men at det spilles høy musikk etter 23 i helgene bryr jeg meg ikke om. Dette hadde jo sikkert vært greit, hvis det ikke hadde vært for at svært mange av oss ikke jobber 8-16 mandag til fredag, men faktisk også jobber i helg og på helligdager. Stilletidene i mitt borettslag er de samme både hverdag og helg, og det forventer jeg faktisk at mine naboer forholder seg til. Som enslig kvinne kommer jeg heller ikke til å stå opp og ringe på døren til folk om de har fest, jeg kommer rett og slett til å ringe politiet hvis jeg skal opp dagen etter, eller sende klage til styret hvis jeg har mulighet til å sove lenge. Anonymous poster hash: 374a3...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #14 Skrevet 20. juni 2014 TS her! Er det slik at det skal være stille etter kl.22? Det er ofte de prater og ler høyt og spiller musikk, og styrer på til midnatt ... utrolig slitsomt. Vet ikke hvor gamle de er, men tror de er i slutten av 20-årene. Jeg bor i et hus som er delt i fire enheter. Jeg har soverommet mitt over stuen til paret som bor under meg. Bassen høres ekstremt godt, og da blir jeg liggende der, da ... dunk dunk dunk. Jeg var tålmodig en stund, trodde at de skulle roe seg ned, men det bare eskalerte. Plutselig kunne de sette på musikk kl.00:12 om natten, og jeg våknet jo, så på klokka, og ble veldig irritert ... skulle liksom opp kl.6 neste morgen... Etter 20 min ble det stille. Jeg syns det er så merkelig, de kan plutselig sette på musikk kl.22 for så å spille til 23, eller de kan sette på musikk 23:30 og spille i 10 min ... eller sette på musikk 00:30 og spille 5 min ... Hva er vitsen, tenker jeg? Jeg hører på musikk jeg også, men da bruker jeg øretelefoner, for det er lytt her. Tror jeg må prate med huseier, for jeg er veldig sliten og lei nå ... Anonymous poster hash: 6a516...a7e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #15 Skrevet 20. juni 2014 Husker en gang de satte på full guffe med musikk kl.8 om morgenen en lørdag! Da ble jeg så forbanna, for jeg blir veldig gretten med for lite søvn, så jeg ropte og var forbanna og trampa i gulvet. Da ble det stille, gitt .. Så de har ikke gjort det igjen, men det rare er at de gjør det om kvelden når man liksom skal sove... Anonymous poster hash: 6a516...a7e
Gjest Coolaid Skrevet 20. juni 2014 #16 Skrevet 20. juni 2014 Bor du i borettslag ? 'Da er det husordensregler. De fleste husordensregler sier at det skal være stille etter kl 22?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #17 Skrevet 20. juni 2014 Bor du i borettslag ? 'Da er det husordensregler. De fleste husordensregler sier at det skal være stille etter kl 22? Nei, jeg bor i et hus i et nabolag. Huset er delt inn i 4 forskjellige leiligheter, så alle som bor i huset er leietagere. Anonymous poster hash: 6a516...a7e
Gjest Runforit Skrevet 21. juni 2014 #18 Skrevet 21. juni 2014 De fleste regler sier at det skal være stille mellom 22-07 i hverdagene. I helgene må man tåle litt støy til 00-01. Gjerne sette opp et nabovarsel. De fleste vet at vors ikke burde vare særlig lengre enn til midnatt. 1
mandel92 Skrevet 23. juni 2014 #19 Skrevet 23. juni 2014 Overhodet ikke greit. Ikke skjønner jeg på meg de som spiller musikken heller, jeg synes det er grusomt å være på fester eller utesteder der musikken er så høy at det ikke er mulig å føre en normal samtale...
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #20 Skrevet 23. juni 2014 Jeg lurer på om dere syns det er ok at naboer spiller høy musikk i hverdagene etter 23 når man skal opp tidlig neste dag? Det gjør naboen min nå, og de gjør det ofte i hverdagen. Jeg skal opp tidlig imorgen, men umulig å sove når man hører DEN bassen... Dunk, dunk, dunk, dunkedidunk ... Anonymous poster hash: 6a516...a7e I de fleste borettslag, står det i husordensreglene at det skal være stilt etter kl 22/23. Her bryter naboen din reglene og det er bare å klage til styret. Anonymous poster hash: de4cb...1cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå