Gå til innhold

Spillelister til bryllupsfest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg om 14 dager og trenger sårt råd til å fylle opp spillelista til festen. Vi skal stort sett ha venner, dvs i alderen 25-40 år, pluss til innslag av foreldregenerasjonen på 50-60 år. Som alle andre ønsker jeg selvsagt god stemning og mye dansing! Er det da swing som er tingen? Finnes det noen sanger som innbyr til "felles dans" (tog etc) for å få folk opp av stolene? Mottar gjerne tips både på sjangre og spesifikke sanger;)

Anonymous poster hash: faaf5...296

Videoannonse
Annonse
Skrevet

https://www.youtube.com/watch?v=ZeJkbqjQvnk :fnise:

Neida, uhm, du kunne jo hørt med familie om de har noen ønskelåter :P
Ellers en god blanding av 70/80 talls hits med hits idag om du ønsker at folk bør komme seg opp av stolene og danse?

Den ble faktisk spilt i ett bryllup jeg var i for noen år siden, kan tenke deg pensjonister på 80år+ danse til denne :fnise:
Skrevet

Henger meg på her. Hvilke sanger/musikk skal vi ha? Vi har noen som vi liker veldig godt begge to, men som kanskje ikke er så veldig dansbare? Og så skal vi selvfølgelig ha med "vår" sang. Men det blir jo altfor lite til en hel kveld.

Om det finnes ferdige spillelister dere kan anbefale har dere min evige takknemlighet.

Skrevet

Henger meg på her.

Hvor mange sanger bør egentlig en spilleliste inneholde for en kveld egentlig?

Vi har i utgangspunktet satt inn letthørte sanger fra 60-70-80 tallet vi da siden min og min fremtidige manns musikksmak er litt i hardeste laget for de aller fleste. Men vi trenger mange, mange flere sanger enn det vi har allerede vil jeg tro....

Skrevet

Henger meg på her.

Vi har i utgangspunktet satt inn letthørte sanger fra 60-70-80 tallet vi da siden min og min fremtidige manns musikksmak er litt i hardeste laget for de aller fleste. Men vi trenger mange, mange flere sanger enn det vi har allerede vil jeg tro....

Hvilke sanger? Del, del, del!

Jeg tror vi er oppe i hele tre sanger!

Gjest Ciegus
Skrevet (endret)

Henger meg på her.

Del gjerne hvilke sanger det er snakk om! :)

Vi sliter veldig med dette, fordi jeg og forloveden min har en ganske "hard" musikksmak. Vi har lagt inn en del hardere (men ikke det særeste) musikk på slutten av spillelista, slik at dette kommer litt utover natta, så vi ikke skremmer mormor. :ler: Men hva vi skal ha FØR det er litt vanskelig, er så vanskelig å finne balansen mellom noe som er litt moro å danse til, uten at det blir for...kleint...? Og så er det så stor variasjon i sangene vi har valgt, burde alt være litt i samme stil? Som eksempel så kan Gwen Stefani etterfølges av Kiss eller Queen, bør vi kanskje gjøre lista mindre tilfeldig, og ha 'lett rock' i f.eks en time og så gå over til pop, eller motsatt? Eller bør vi bare ha lista helt tilfeldig?

Ååååh, så vanskelig! :ler:

Edit: Vi har forøvrig over 100 sanger på lista da, vet bare ikke hva vi må droppe og hva som bør inn. Er skikkelig hummer og kanari. Hvis noen har Wimp kan jeg dele lista med dere der. :)

Endret av Ciegus
Skrevet

Hm...skal se om jeg kan finne ut av copy-paste fra Spotify å dele :)

• Liker 1
Skrevet

Vi har bryllup satt sammen av folk i midten av 20-årene sammen med foreldre- og eldregenerasjon på 50-70 år. Vi skal ha en del disco 70-tallsmusikk, BeeGees, ABBA, Michael Jackson, alt det der.. Det er musikk de aller fleste kjenner igjen og som er lett å danse til. I tillegg skal vi ha endel listepop og partymusikk fra dette tiåret. Shakira, Pharrel, osv.. Dette er ikke et representativt utvalg av hva vi begge liker av musikk, men når man inviterer til bryllupsfest må man rett og slett nedprioritere egen smak (klassisk og opera) til fordel for litt mer partystemning ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...