Sofia Skrevet 21. juni 2004 #1 Skrevet 21. juni 2004 Går man i bryllupet da? Jeg er invitert i bryllup til ei nær venninne. Hun har møtt sin drømmemann for 3 mnd siden, han har fridd og de skal gifte seg.. Jeg har møtt han bare sånn kort tidligere men møtte han skikkelig i forbindelse med en middag nå i helgen. Jeg har brukt resten av helgen til å fordøye graden av hvor ekkel han var. Seriøst. Han var uhøflig, dømmende, negativ, frekk, uoppdragen, og med en innstilling til hennes venner som ikke lignet grisen. Jeg ble helt sånn :o . Jeg har ikke snakket med henne etter helgen, men kjenner at jeg vurderer bryllupet. Jeg blir vel å gå for hennes del. Men seriøst. Det frister ikke til gjentakelse. Å tilbringe så altfor mye tid sammen med han.. Skal jeg si noe til henne eller?
punkyB Skrevet 21. juni 2004 #2 Skrevet 21. juni 2004 Jeg synes det bæør være en selvfølge at du går - det er da ikke du som skal gifte deg og være sammen med han. Av respekt for din venninne skal du delta og vise respekt for henne ved å være høflig. Du kan jo prøve å unngå å være så mye nær han. Jeg regner med at siden bryllupet er bestemt så er det litt sent å få henne på bedre tanker. Du har jo også bare møtt denne mannen en gang - hbva med å gi han litt flere sjanser ?
Gjest agurk Skrevet 21. juni 2004 #3 Skrevet 21. juni 2004 Drit i han og dra for å feire venninnen din sin dag!
lille mor Skrevet 21. juni 2004 #4 Skrevet 21. juni 2004 Du skrev det selv; en nær venninne. Hadde en av mine venninner giftet seg hadde jeg gått i bryllupet, uavhengig av hvem hun giftet seg med. Det er det venner er til.
Rapitap Skrevet 21. juni 2004 #5 Skrevet 21. juni 2004 Enten går du og holder munn, eller så går du ikke og sikkert mister veninnen din? Eller tviler du så sterkt på henne som person, da hun tilsynelatende velger en som ikke 'holder mål' etter din oppskrift? Ikke bra.
Sofia Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2004 Takker for svar. Jeg tenker og tenker. Kommer nok til å gå for hennes del. Og trenger jo selvfølgelig ikke å ha noe kontakt med han. Hun er så forelsket at hun er, etter min mening, helt blind. Jeg ønsker å gi mannen en sjangse, han blir jo en del av en gruppe venner tilslutt. Men vi var flere som reagerte og synes det er trist. Får håpe han forbedrer seg med tiden..
Sofia Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2004 Enten går du og holder munn' date=' eller så går du ikke og sikkert mister veninnen din? Eller tviler du så sterkt på henne som person, da hun tilsynelatende velger en som ikke 'holder mål' etter din oppskrift? Ikke bra.[/quote'] Det har ingenting med å "holde mål" etter min oppskrift. Jeg tror jeg forventer normal høflighet når man møter nye mennesker og ikke ufordragelig klaging på mat, vin, musikk, interesser osv.. Er bare bekymret også, for hvordan hun vil få det sammen med han.. De er jo et veldig ferskt par..
Piarina Skrevet 21. juni 2004 #8 Skrevet 21. juni 2004 Er det lenge til bryllupet eller? Kan jo alltids håpe på at forholdet ryker til den tid...?
Gjest Madam Felle Skrevet 21. juni 2004 #9 Skrevet 21. juni 2004 Jeg synes det bæør være en selvfølge at du går - det er da ikke du som skal gifte deg og være sammen med han. Av respekt for din venninne skal du delta og vise respekt for henne ved å være høflig. Du kan jo prøve å unngå å være så mye nær han. Jeg regner med at siden bryllupet er bestemt så er det litt sent å få henne på bedre tanker. Du har jo også bare møtt denne mannen en gang - hbva med å gi han litt flere sjanser ? Skriver under på dette.
Arkana Skrevet 21. juni 2004 #10 Skrevet 21. juni 2004 Drit i han og dra for å feire venninnen din sin dag!
Gjest Tex Skrevet 21. juni 2004 #11 Skrevet 21. juni 2004 Jeg var forlover da min venninde giftet seg med en drittsekk. Det er det venner er til for. Ekteskapet varte nesten et helt år.....
Martha Stewart Skrevet 21. juni 2004 #12 Skrevet 21. juni 2004 Drit i han og dra for å feire venninnen din sin dag! Jeg får vel si det samme. Men samtidig skjønner jeg situasjonen din godt - har vært oppi den selv for noen år siden. Ble invitert i bryllupet til en tidligere veldig nær venninne i utlandet og etter å ha vurdert mye frem og tilbake takket jeg nei. For meg var det også en økonomisk prioritering den gangen, og jeg nedprioriterte altså det bryllupet pga at jeg ikke kunne fordra brudgommen. Hadde bryllupet vært her i Norge, hadde jeg uten tvil deltatt. Det er ikke bare meg som ikke liker denne fyren - brudens forlover + mann ble faktisk uvenner med brudeparet i bryllupet pga brudgommens oppførsel...
Sofia Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #13 Skrevet 22. juni 2004 - brudens forlover + mann ble faktisk uvenner med brudeparet i bryllupet pga brudgommens oppførsel... Vi var på middag hos brudens forlover og mann og de var helt sjokkert over oppførselen og kvelden endte med at brudgommen ble bedt om å gå hjem. :o Da hadde han sovnet i en stol... og det ble ikke drukket mye alkohol, bare litt vin til maten og etpar pils etterpå.. Han hadde bare kjedet seg slik at han hadde sovnet... Makan!!
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2004 #14 Skrevet 22. juni 2004 Det må være en fortvilet situasjon å se sin beste venninne gifte seg med en drittsekk... Men uansett - det er hennes valg, og du bør delta i bryllupet hennes og dele den store dagen med henne. Som de fleste sier her, det er det venner er til for...Del gleden med henne og gi blaffen i forloveden hennes! K
:-) anna Skrevet 22. juni 2004 #15 Skrevet 22. juni 2004 Jeg vil faktisk gi deg helt motsatt råd. Prøv å tilbringe tid sammen med han. Både fordi det kan vise seg at han egentlig er en kjempehyggelig mann... men også fordi at det å se at han behandler andre dårlig kan virke som en vekker på henne. Spesielt når det er snakk om folk hun bryr seg om. Er det noen av dere som har snakket med henne og fått vite hvordan hun reagerte på at kjæresten hennes måtte bli bedt om å gå?!
Sofia Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #16 Skrevet 22. juni 2004 Er det noen av dere som har snakket med henne og fått vite hvordan hun reagerte på at kjæresten hennes måtte bli bedt om å gå?! Jeg skal faktisk til henne idag. Så jeg kjenner at jeg er litt spent. Har ikke snakket med henne siden helgen nei, og tror ikke hennes forlovede heller har det. Vet ikke helt om jeg skal ta det opp med henne i dag, får se hvordan samtalen blir..
Jotunjenta Skrevet 26. juni 2004 #17 Skrevet 26. juni 2004 Hvor god tid har egentlig brudeparet til alle gjestene, da? De skal jo mingle og snakke med alle, så du trenger jo ikke å "plages" med brudgommen så veldig lenge av kvelden. Det blir jo mest å snakke med andre gjester. Men skjønner at det er vanskelig for deg når brudgommen er sånn som han er. Jeg ville ha gått for min venninnes del. Og så tatt brudgommens sprell som en komisk oppvisning. Det betyr null for din venninne at du ikke liker han, så hvorfor prøve å gjøre noe med dette? Alle skal få gifte seg med dem de vil. En bør ikke blande seg opp i sånt. Få høre hvordan det går i bryllupet, da! Hvis han er en fullstendig dust, så vil jo alle de andre gjestene merke det, også....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå