AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Hvis jeg kommer for sent på eksamen så får jeg ikke tatt eksamen. Men hvis sensor er treg med å rette eksamensvesvarelser så får det ingen konsekvens for vedkommende. Nok er nok!! Jeg skulle hatt karakteren min for 2 dager siden, men fortsatt ingenting å se på studweb. Dette kan da faen meg ikke fortsette. Anonymous poster hash: e8d8b...c89 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Gå til dine tillitsvalgte Anonymous poster hash: 8b42c...b15
mintmint Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Jeg ville ha sent et brev til eksamenskontoret og sagt ifra om dine meninger. Jeg er helt enig med deg, virker som vi studenter har så lite makt noen ganger. Jævla hierarkiet!! 1
floppesopp Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Det har vært pinse og kristi himmelfartsdag mellom eksamen og sensurdato for mange, alle mine karakterer var to dager for sene. Datoen utsettes dersom helligdager faller imellom, kanskje det er det? 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Vel, urettferdig, men samtidig ikke. Hvis du kommer for sent på eksamen så er det sikkerhetsgrunner til at du ikke kan komme inn. I tillegg er det ting de opplyser om der inne, sjekker og rutiner som de som jobber der ikke skal måtte ta på seg å forandre fordi du har kommet for sent. Det skal bli så lite rot i systemet som mulig. Det forstyrrer også de som alt har satt seg og begynt. Du kan si at det er jo bare én person, ikke så vanskelig å legge til rette for, men hva når flere oppdager at det er "lov" å komme for sent, da kan alle dukke opp sent. Sensorene retter ved siden av annen jobb, de kan ikke droppe alt annet og sitte med oppgaver 24 timer i døgnet, i tillegg er det ofte flere som som skal sensurere, og alt skal være klart før resultatene publiseres. En kan ikke saksøke folk i hytt og pine fordi ting ikke alltid skjer etter planen. Anonymous poster hash: 2f995...31e 11
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Hvis jeg kommer for sent på eksamen så får jeg ikke tatt eksamen. Men hvis sensor er treg med å rette eksamensvesvarelser så får det ingen konsekvens for vedkommende. Nok er nok!! Jeg skulle hatt karakteren min for 2 dager siden, men fortsatt ingenting å se på studweb. Dette kan da faen meg ikke fortsette.Anonymous poster hash: e8d8b...c89 Det blir værre dersom KS får gjennomslag for 8-16 for lærere;) Anonymous poster hash: 731e2...43c
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Det var da svært. 2 dager? På UiS hører det sjeldenhetene til at jeg faktisk får karakteren innen sensurfristen på 3 uker. Det værste tilfellet var 5 uker og 2 dager, i et fag på 5 studiepoeng (3 timers eksamen).Anonymous poster hash: 665c9...d43 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Jeg er veldig enig i at reglene bør gå begge veier. Har selv vært offer for denne urettferdigheten. Gå til mediene (universitas, for eksempel). Men jeg tror ikke søksmål mot UiO hjelper, dessverre. Anonymous poster hash: 1a6b1...3bd
Pudderrosa Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 (endret) Men sensurfristen er ikke fristen da karakteren må foreligge på studentweb. Sensurfristen er fristen sensor må overholde, og i værste fall innebærer dette at karakterene blir levert til instituttet denne dagen. Deretter er det en prosess der karakterene oversendes eksamenskontoret og legges inn på studentweb. Denne prosessen kan ta flere dager, og er derfor grunnen til at du ikke får karakterene på den dagen du ser for deg. Sensor har altså ikke gjort noe galt! Og to dager over frist er derfor helt normalt og bare å forvente... Endret 20. juni 2014 av Pudderrosa 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Svarer for UiO her: 1. Helligdager i sensurperioden gir ikke forsinkelser, det beregnes like lang tid. Sensurfrist er 3 uker etter eksamendagen. Den forskyves derimot hvis selve sensurfristen faller på en helligdag. Av den grunn er ofte sensurfrist til jul første skoledag i januar. Ingen får en ekstra sensurdag grunnet 17. mai, altså. 2. Sensurfristen som er oppgitt på emnesider er publiseringsfrist, ikke fristen for sensorer. Sensorer skal ha levert dagen før. Så her er det altså to feilopplysninger i tråden. Anonymous poster hash: 1b74f...6fa 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Vel, urettferdig, men samtidig ikke. Hvis du kommer for sent på eksamen så er det sikkerhetsgrunner til at du ikke kan komme inn. I tillegg er det ting de opplyser om der inne, sjekker og rutiner som de som jobber der ikke skal måtte ta på seg å forandre fordi du har kommet for sent. Det skal bli så lite rot i systemet som mulig. Det forstyrrer også de som alt har satt seg og begynt. Du kan si at det er jo bare én person, ikke så vanskelig å legge til rette for, men hva når flere oppdager at det er "lov" å komme for sent, da kan alle dukke opp sent. Sensorene retter ved siden av annen jobb, de kan ikke droppe alt annet og sitte med oppgaver 24 timer i døgnet, i tillegg er det ofte flere som som skal sensurere, og alt skal være klart før resultatene publiseres. En kan ikke saksøke folk i hytt og pine fordi ting ikke alltid skjer etter planen. Anonymous poster hash: 2f995...31e Støttes. Ikke nok med det, men det kan også være interne grunner til at enkelte besvarelser må sensureres på nytt. Jeg ser ikke helt det store alvoret i at fristen ikke overholdes. Det er vel ingen andre studier du skal søke på som krever at du legger ved karakterer nå? Anonymous poster hash: 8ca62...379 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #13 Skrevet 20. juni 2014 er så lei påståelige, sutrete , bortskjemte folk her inne som skal saksøke den ene og den andre . du får karakteren din til slutt. håper den er dårlig. Anonymous poster hash: 4be62...58b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå