Gå til innhold

2 rasekatter - 1 til ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei ! Har 2 rasekatter (Ragdoll & Hellig Birma).

Har planer om å kjøpe meg en Ragdoll til, men burde jeg vente til jeg får hus? Større plass å boltre seg på?

Bor nå i en 53 kvm leilighet - 65 med balkong sammen med samboeren min. Er det noen som har en tilsvarende plass med flere kAtter? Og fungerer det?

Lurer også på rasen Maine Coon? Er dette en utekatt eller innekatt? Og hvis begge er det noen som har denne rasen som innekatt?

(Angående dyrebeskyttelsen, ja jeg har vurdert det også, men da venter jeg til jeg får meg hus å hage :). Grunnen til at valget falt på rasekatt er fordi vi bor midt i sentrum og har absolutt ingen utemuligheter :( ))

Setter pris på svar !

Anonymous poster hash: 8c565...9de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal vente til du får bedre plass. Jeg forstår forresten ikke hvorfor du mener det er bedre for rasekatter å være inne enn andre katter. De fleste katter elsker å være ute.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt det du spørr etter, men holder det ikke med to katter i så liten leilighet? Jeg har utekatt fordelt på 80 kvadrat, og hu er mer enn nok til tider :laugh:

Anonymous poster hash: 7d660...572
Skrevet

Jeg ville ventet. Man vet jo ikke på forhånd om de vil komme godt overens og det kan bli lite plass om kattene føler for å trekke seg unna og få litt fred innimellom.

AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal vente til du får bedre plass. Jeg forstår forresten ikke hvorfor du mener det er bedre for rasekatter å være inne enn andre katter. De fleste katter elsker å være ute.

Har ikke sagt det er bedre ? Hvor står det ? Ragdoll er en katt som er naiv av natur og har derfor lett for å bare gå bort til andre mennesker eller gå ut i veien, ondskapsfulle mennesker er det mye av.

Å du må huske på det at de er avlet opp til å være inne. De vet ikke om annet å er derfor lykkelige. Hadde du hatt en utekatt å flyttet til sentrum å holdt han inne er det selvfølgelig utrolig dumt. Har de hvert ute må man absolutt ikke frata dem det. Mine har hvert inne hele livet. Ja du kan ha dem ute er jo ingen regler uten unntak. Men de trives godt inne. De får utegård når vi flytter men jeg lar dem ikke gå fritt. Pluss ragdollen min fikk anfall da jeg var på vei til veterinæren fordi hun ikke ville ut. Fra de var små har de knapt gått ut på balkongen. De er late og elsker å bli vartet opp å ligge inne å sover. De har 12 kvm balkong de kan ligge på, men de liker det ikke.

Kattene mine har det bra, og det hadde hvert uansvarlig av meg å la dem gå fritt der jeg bor.

Men ja jeg tror jeg venter :) var egentlig det jeg skulle, men fint å høre om andre erfaringer :)

Anonymous poster hash: 8c565...9de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...