Gå til innhold

Redsel for avslag skremmer meg fra å spørre jenter med på date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det værste som kan skje er at hun sier nei, er en vanlig måte å psyke seg opp før man skal spørre ei jente/gutt ut. I mitt tilfelle derimot er det heller "avsalg er jo ikke så ille, da har jeg prøvd å feilet. Men tenk om hun sier ja?"

Fikk ja til en date for en stund siden og alt jeg klarte å tenke var "now what?" Ettersom alle mine dates har gått rett vest tidligere så er den eneste mulige løsningen at det er meg det er noe galt med. Prøvde selvsagt en ny fremgangsmåte denne gangen. Overflødig å si at det gikk skeis. Nå har jeg mer eller mindre god kontakt med ei som jeg har tenkt å be på date, men tanken "hva om hun sier ja?" hindrer meg.

Noen som har vært borti noe lignende før?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Så nå lar jeg damer sjekke meg i stedet.

Anonymous poster hash: ef8cd...284
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, synes det er kult med ett JA;) slutt og gruble så mye..er det riktig blir det naturlig likevel

Anonymous poster hash: 35f6e...0dc
Skrevet

Takk for alle svar. Tenker å bare kjøre på, så neste gang jeg får muiligheten hopper jeg i det å spør henne.:)

Skrevet

Haha, jeg er helt lik deg. Er liksom ikke så farlig å bli avvist, men tenk så innmari skummelt hvis det faktisk går bra. Nå har jeg vendt meg til "dating", så nå er jeg bare livredd for å møte noen jeg blir forelska i. Hallo logikk. Lykke til, lev livet;)

• Liker 1
Skrevet

Haha, jeg er helt lik deg. Er liksom ikke så farlig å bli avvist, men tenk så innmari skummelt hvis det faktisk går bra. Nå har jeg vendt meg til "dating", så nå er jeg bare livredd for å møte noen jeg blir forelska i. Hallo logikk. Lykke til, lev livet;)

Godt det er flere av oss! Jeg har vanligvis ingen problemer med å spørre jenter med på ting osv, men hun her har jeg en realistisk sjanse til å få ja fra og da stokker alt seg. Folk snakker om sommerfugler i magen, prøv heller en flokk med flaggermus..

Skrevet

Godt det er flere av oss! Jeg har vanligvis ingen problemer med å spørre jenter med på ting osv, men hun her har jeg en realistisk sjanse til å få ja fra og da stokker alt seg. Folk snakker om sommerfugler i magen, prøv heller en flokk med flaggermus..

Høres veldig kjent ut. Nå er jeg jente, så de jeg spør ut blir enten totalt sjokkskadet eller syns faktisk jeg er søt (har ikke helt bestemt meg), men har enda igjen å få et nei til å finne på noe. Det hjelper dog lite når jeg egentlig bare tør å spørre de jeg syns er kule, men ikke ser for meg noen umiddelbar romantikk med. Fått en veldig utvidet bekjentskapskrets det siste året om ikke annet, det kan jo føre til noe det og. Det finner jeg riktignok ikke ut, for tør som sagt ikke det;)

Skrevet

Da var meldingen sendt (ved et feil tastetrykk), så nå ligger jeg bare her som en tennåring på hormonoverdose og venter på svar..

• Liker 4
Skrevet

Da var meldingen sendt (ved et feil tastetrykk), så nå ligger jeg bare her som en tennåring på hormonoverdose og venter på svar..

Krysser fingrene og håper du får ja!

Lurer egentlig litt på hva du har gjort på tidligere dater men får du ja her nå så er det ikke så farlig med, da konsentrerer du deg om å gjøre denne daten til tidenes date! :)

Skrevet

Update: hun har ikke svart enda. Kan jo være flere grunner til det, så tenkte å gi det noen dager til. Har hun ikke svart så prøver jeg en gang til. Dersom hun heller ikke svarer på den så lar jeg det bare gå..

• Liker 1
Skrevet

Det værste som kan skje er at hun sier nei, er en vanlig måte å psyke seg opp før man skal spørre ei jente/gutt ut. I mitt tilfelle derimot er det heller "avsalg er jo ikke så ille, da har jeg prøvd å feilet. Men tenk om hun sier ja?"

Fikk ja til en date for en stund siden og alt jeg klarte å tenke var "now what?" Ettersom alle mine dates har gått rett vest tidligere så er den eneste mulige løsningen at det er meg det er noe galt med. Prøvde selvsagt en ny fremgangsmåte denne gangen. Overflødig å si at det gikk skeis. Nå har jeg mer eller mindre god kontakt med ei som jeg har tenkt å be på date, men tanken "hva om hun sier ja?" hindrer meg.

Noen som har vært borti noe lignende før?

Jeg er redd for avslag selv. Derfor har jeg tatt en god pause fra dating. Ikke bare pga avslag men også på det å finne meg selv, og finne ut hva jeg vil før jeg involverer meg i en mann igjen. Jeg liker ikke datingsidene heller lenger. Og har det egentlig veldig fint alene. Men savnet på å føle at jeg har en mann der kommer sterkt av og til.

Skrevet

Update: hun har ikke svart enda. Kan jo være flere grunner til det, så tenkte å gi det noen dager til. Har hun ikke svart så prøver jeg en gang til. Dersom hun heller ikke svarer på den så lar jeg det bare gå..

ny update: Hun svarte i dag. Hun er vist så og si kjæreste med en annen type, så derfor måtte hun avslå. Bedre lykke neste gang osv..

Skrevet

Jeg er redd for avslag selv. Derfor har jeg tatt en god pause fra dating. Ikke bare pga avslag men også på det å finne meg selv, og finne ut hva jeg vil før jeg involverer meg i en mann igjen. Jeg liker ikke datingsidene heller lenger. Og har det egentlig veldig fint alene. Men savnet på å føle at jeg har en mann der kommer sterkt av og til.

Jeg ser den veldig godt. Jeg leter ikke aktivt etter noe som helst akkurat nå, men nå og da "ramler" ei bra dame inn i livet mitt og jeg føler jeg i det minste må forsøke å gripe sjansen når den kommer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser den veldig godt. Jeg leter ikke aktivt etter noe som helst akkurat nå, men nå og da "ramler" ei bra dame inn i livet mitt og jeg føler jeg i det minste må forsøke å gripe sjansen når den kommer.

Ja, det er ikke lett det å date. Noen sier jo at man ikke skal ta et avslag personlig, men jeg er veldig sårbar på det området. Jeg er veldig redd for å få et nei, og vet at det går fryktelig inn på selvtilliten min.Jeg er også redd for at personen har andre hensikter enn det jeg har. Har "brent" meg så mange ganger i kjærligheten at jeg har tatt en god pause. Jakter ikke lenger. Men hvis ting skjer så skjer det. Men jeg er fryktelig redd og skeptisk for det hele. Er faktisk også litt redd for å bli alene resten av livet, men redselen for avslag og uheldige situasjoner er større, så derfor er det av og til godt å ta det med ro.

Men en gang i fremtiden så skal jeg prøve meg utpå en date igjen tror jeg. Jeg har gamle ekser som plutselig kommer tilbake, og har tilbud, men jeg synes det er så mange mennesker som virker til å ha useriøse hensikter som kontakter meg. Hvis de har seriøse så er det gjerne mannfolk som jeg ikke føler for tilbake. Kjærligheten er vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...